Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Hlöauto; bensa vai diesel
Ossi66:
--- Lainaus käyttäjältä: rimor - 6.03.2011 kello on 12:19 ---Hämmennetään vielä tätä bensa/diesel asiaa, mites nämä pääomakulut?
--- Lainaus päättyy ---
Paljonko on nykyään bensakoneisenja dieselin hintaero?
Itse maksan autolainasta korkoa noin 2,3%, joten eipä sitä paljoa kannata laskea mukaan ;)
Dorotea:
--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 6.03.2011 kello on 13:09 ---Paljonko on nykyään bensakoneisenja dieselin hintaero?
Itse maksan autolainasta korkoa noin 2,3%, joten eipä sitä paljoa kannata laskea mukaan ;)
--- Lainaus päättyy ---
Volvolla perusversiot:
S80 T4 aut. 43.581€
S80 D5 aut. 47.119€
migel:
--- Lainaus käyttäjältä: perho-ukko - 6.03.2011 kello on 12:40 --- Mutta tuo mainitsemani suora kasi ei taitais mahtua nykyautojen keulalle,on sen verran pitkä,mutta nätisti se käy !! :)
--- Lainaus päättyy ---
Opelilla on ollut Kapitanissa kolme moottorivaihtoehtoa 2.6 ltr kutonen , 2.8 ltrn kutonen, 4.6 ltrn v8 buickin tekele! Se 3.3 ltrn kutonen oli ainoastaan Vauxhall Venturan moottorivaihtoehto, toki Vauxhallia saatiin muillakin moottoreilla varustettuna!
Luulen muistavani melko hyvin nuo autot sillä isäni oli aikoinaan GM;n päälliköitä suomessa ja pikkupoikana eri ko firman eurotuotteetkin olivat meillä koeajossa ja jo pikkupoikana olin autoista kiinnostunut.... muuten muistaakseni Kapitania sai myös nelosellakin mutta niistä ei kokemuksia....saati muistikuvia ;D
migel:
Tuo suora kasi on melkoisen harvinainen moottori kun puhutaan autoista -50 luvulta etiäpäin. Itse olen kerran törmännyt sellaiseen ja se oli muistaakseni vm -51 Buick Roadmaster ja sekin harvinainen tolla moottorilla.
Suorat koneet eivät lyöneet läpi niiden epätaloudellisuuden vuoksi ja usein oli myös lämpöongelmia, myös pituus oli ongelma.
Itselläni on ollut vuoden 1955 Cadillac Eldorado jossa pikkulohko kasi ja toimi moitteettomasti kelissä kuin kelissä! Ainoastaan lämmityslaitteen puute häiritsi talvisin California auto kun oli,- mutta siinäkin oli v-moottori alhaisemman painopisteen ja koon vuoksi ja vwnahfrouva oli myös erittäin bensapihi, maantiella 10.5-12.5 ltr satasella oli vakiokulutus ;D ;D ;D
88k5:
--- Lainaus käyttäjältä: Dorotea - 6.03.2011 kello on 13:18 ---Volvolla perusversiot:
S80 T4 aut. 43.581€
S80 D5 aut. 47.119€
--- Lainaus päättyy ---
Väliin mene vielä S80 D3 aut. 45 519,27 € :D
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta