Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin elektroniikka

Gocamp deluxe antenni-vahvistin probleema

<< < (3/4) > >>

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: jabevaanari - 22.09.2013     kello on 21:20 ---Tosin sanoen jos joku vielä valaisisi mikä noiden viiksien tehtävä todellisuudessa on? Tuskin ne sentään ulkonäön vuoksi siellä on  ::) Ihan mielenkiinnosta ihmettelen :-\

--- Lainaus päättyy ---

Piru ties, vaan ei kerro...   ;D   Kun antenni kerran on sekä radiolle, että UHF:lle, niin radio on ainoa, mille ne mittojensa puolesta sopivat. Ja kun VHF taajuudet ovat siellä välissä, niin todennäköisesti antenni virittyy hyvin niillekin. Yleensäkin tuollaiset antennivahvistimet ovat HYVIN laajakaistaisia.
Se, että tv-signaali huononee kun tikut ovat 'radioasennossa' on sitten laitteen huonoutta. Säädä vehje niin, että TV on parhaimmillaan. Jos haluat radion samaan piuhaan, se yleensä kuuluu honommillakin eväillä.

Mitä ne kaikki palikat sitten tekevät ja mitä niihin voi liittää, niin ota vaikka kuvia, arvaaminen on helpompaa, ellei jollain sitten ole faktatietoa.

K.E.V:
No mulla nuo viikset vaikuttaa vain radion kuuluvuuteen, en ole huomannut muuta merkitystä.
Kannattaa kattoo missä sähkössä on, jos olen akun varassa täytyy antennivahvistimeen kytkeä 12v syöttö , varsinkin jos normaalisti pitää sitä verkkomuuntajasyötö llä.

kuusaan.matti:
Se original UFO on parempi. Olen kokeillut molempia vähän eri paikoissa, kannattaa ostaa Ufo!
m

jabevaanari:
Näyttä pikku hiljaa siltä, että homma alkaa jollain tavalla selviämään. Thumb

Vielä katsoin tuon Vm 2009 Soliferin ohjekirjan siellä oli tismalleen samanlainen kytkentä antennille kun meillä vaikka vm 2008 solikka meillä onkin. Kaikki TV -pisteet toimii tällä hetkellä. Ainoa mitä ihmettelen on tuon antenni toimivuus.
Eipä silti, ei noita "viiksiä" reissussa rassaa huvikseen, pitäis kuljettaa tikkaita mukana ympäri Suomea. Tarkoitus on vaan uteliaisuuttaan selvittää mikä virka noilla viiksillä oikein on, kun näyttävät meillä vain huonontavan kuvaa  :o (Paitsi silloin kun ne sojottavat eteen). Eli kyllä se taitaa ihan alkuperäinen laitos olla...

Valkoinen loota kaapissa on tuo poweri (power supply) johon sähkö (12V) tulee. Ilmeisesti sen vieressä irti oleva antennikaapeli on telttapalvelukopast a tuleva kaapeli-TV kaapeli. Sitten tuosta poksista lähtee haaroittimelle kaapeli ja sitten joku kolmas joka menee jonnekkin... Haaroittimelta lähtee taas 3 kaapelia. Yhtä monta kuin pisteitäkin on. Tuntuu oudolta kun lähtevien kaapelien määrä näyttäisi olevan enemmän kuin TV- tai radiopisteitä on olemassa  :-\

Edelliseen vaunuun laitoin ufon, mutta siinäkin on huonot puolensa. Nyt haluan vaan saada selvyyden nykyisestä järjestelmästä. Kyllä Solifer voisi myös antennijärjestelmäs tä tehdä kaaviot ohjekirjoihin..

K.E.V:
Mulla on sisällä 3 paikkaa telkkarin antennitökkelille ja ulkona 1, katoppa uudelleen kaikki paikat.  ;D
Mitä hyötyisit siitä antennikaaviosta, ohjekirjassa selitetään selkeästi miten ne johdot laitetaan, ainakin itse ymmärrän sen.
Antenni ottaa signaalin paremmin jos ne viikset sojottaa etuviistoon, sehän on selviö. Ei se kuulukaan olla ympärisäteilevä.
Kyllä ne viikset voi jättää ulosvedetyiksi, katsot vain miten antennin käännät kun lasket alas. Ettei tule reunasta yli
Juuri kävin 10 päivän kierroksen enkä niitä viiksiä mihinkään siirtänyt.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View