Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla

Vienan Karjala?

<< < (12/14) > >>

MatsOnni:

--- Lainaus käyttäjältä: kaarina - 24.10.2013     kello on 12:27 ---Onpa turhauttavan tuntuista kun ei keskustelua synny, itse on ihan täpinöissään uudesta aluevaltauksesta, ja niin toivois voivansa jakaa sitä toisten karavaanareiden kanssa...:) Mutta ei kai tää sitten ole järin kiinnostava aihe, vai syntyykö täällä keskustelua jostain...tekniikas ta ja viinan juonnista....sääli etteivät ne kiinnosta sitten taas minua....):)

t.Kaarina

--- Lainaus päättyy ---

Kyllä varmasti kiinnostaa! Tietämys ei vaan riitä keskusteluun. Kysellä voi kunhan vaikkapa blogisi päivittyy. Turvallisuutta enemmän itseäni huolettaa kaluston ehjänä pysyminen. Tiedän että paljon noilla riivanteilla esim. kuvausreissuilla kulkevilla on joku 80-luvun maasturi ihan sitä tarkoitusta varten. Hirvittää "citycampperillä" lähteä.

88k5:

--- Lainaus käyttäjältä: kaarina - 24.10.2013     kello on 12:27 ---Onpa turhauttavan tuntuista kun ei keskustelua synny.., vai syntyykö täällä keskustelua jostain...tekniikas ta...sääli etteivät ne kiinnosta sitten taas minua....):)
t.Kaarina

--- Lainaus päättyy ---
;D
Kun itse katselen maailmaa "insinöörilasien" läpi, vaikkei mulla oikeasti laseja olekaan  8) <-- paitsi joskus tällaiset..

Ja niin myös luin juttusi läpi, niin perusongelmat koitte jo ekalla reissulla; huono polttoaine ja kalustorikko  :( - ainakin minulle tekniikkavastoinkäy misssä jää koko keikalle p*sk* maku - vai miten H:si asian koki (hänhän siellä auton alla ryömi)?

Huijatuksi ja varastetuksi tuleminen jotenki venäjällä onnistuu helposti - varsinkin kun turistina johonki kaupunkiympäristöss ä Karjalassa tuli (20 sitten). Äkkiä oli parvi ympärillä.. asiat muuttuu kun paikallisista tulee vuosien tuttuja ja niiden luona/kanssa liikkuu.

Toinen mikä harmitti, oli se, että "rajojen avauduttua" lahjomalla ja rahalla asiat hoituu. Esim. me (tuolloin 20v sitten) odotettiin puomin takana (Läskelän ja Pitkänlahden välissä on joku piiriraja), jonka ylityksessä viisumeita leimailtiin. Tunti about meni passipoliisilla raahustaessa.. Mutta siinä välissä 1L mehupurkilla puomi aukesi toiselle paikalle tulleelle suomiautolle - ei edes pysähynyt, saati papereita kaivanut.. Thumbd

Tästä päivästä ei mitään tietoa, paitsi tuo vanha "ennakkoasenne" maan kulttuurista :-[

Koivumutkan herra:
Aihe kiinnostaa kovasti ja on usein ollut mielessä käydä Vienan Karjalassa siitäkin syystä , että edesmennyt isäni oli kotoisin Tavajärveltä ja ollut puolustamassa synnyinmaataan ja kotiseutuaan, jonne ei kuitenkaan enää sodan päätyttyä voinut mennä, kun alue oli rauhan sopimuksessa luovutettu Neuvostoliitolle. :(

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: kaarina - 24.10.2013     kello on 12:27 ---Onpa turhauttavan tuntuista kun ei keskustelua synny, itse on ihan täpinöissään uudesta aluevaltauksesta, ja niin toivois voivansa jakaa sitä toisten karavaanareiden kanssa...:) Mutta ei kai tää sitten ole järin kiinnostava aihe, vai syntyykö täällä keskustelua jostain...tekniikas ta ja viinan juonnista....sääli etteivät ne kiinnosta sitten taas minua....):)

t.Kaarina

--- Lainaus päättyy ---
Kiinostaa hyvinkin ,mukava kuulla reissuista siellä jossain. Ei vaan tiedä oikein mitä sieltä kysyis. Kerroit jo aika selkeästi tämänhetken tilanteen.
Eipä noista meidänkään reissuista ole ihmiset kiinnostuneita (näemmä), eipä väliä. Kuljetaan silti Thumb

Haapaniemen Paroni:
Sinnehän vois ens kesänä lähteä käymään porukalla..Itsellä ei mitään vastaan naapurimaan ihmisiä kohtaan,tulihahan sieltä hankittua leipäkin vuoden ajan..

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View