rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Electrolux ilmastointilaite.  (Luettu 5409 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:09
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Electrolux ilmastointilaite.
« : 3.03.2011 kello on 09:26 »
Autovanhuksessani on Electrolux ilmastointilaite. Siinä on kaksi namiskukkulaa, toinen on termostaatti ja toinen toiminta valitsin. Siinä on kolmi nopeuksinen puhallus, lämmitys ja jäähdytys. Onko veljillä tietoa, lämmityksen ja jäähdytyksen osalta onko nämä säädöt vain puhallin nopeutta säätäviä, vai säätyykö myös lämmitys ja jäähdytys teho.  :o

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 4.07.2023 kello on 11:42
  • Hämeenperä
Vs: Electrolux ilmastointilaite.
« Vastaus #1 : 3.03.2011 kello on 19:48 »
Autovanhuksessani on Electrolux ilmastointilaite. Siinä on kaksi namiskukkulaa, toinen on termostaatti ja toinen toiminta valitsin. Siinä on kolmi nopeuksinen puhallus, lämmitys ja jäähdytys. Onko veljillä tietoa, lämmityksen ja jäähdytyksen osalta onko nämä säädöt vain puhallin nopeutta säätäviä, vai säätyykö myös lämmitys ja jäähdytys teho.  :o

Vaunussa 2000 mallin Electrolux. Mittasin viime kesän helteillä suoraan ritilästä lämpötilaa ja molemmilla puhallinnopeuksilla se näytti 12 astetta kun muuten låmpö oli 34.
Mutta ei se juuri jaksa edes 13 neliötä jäähdyttää. Meteliä ja ilma kiertää.
Jäähdyttääkö se sinun vehje oikeasti?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:09
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Electrolux ilmastointilaite.
« Vastaus #2 : 3.03.2011 kello on 19:59 »
Kyllä se jäähdyttää. Mutta en ole saanut selvää niistä tehoista, että muuttuuko se puhallus nopeuden muuttuessa. Kovasti se ääntää, joten olen helteellä jäähdyttänyt kulkimen ennen nukkumaan menoa, ja laittanut sitten aparaatin yöksi pois. Yksi ominaisuus siinä on vielä ikävä, termostaatti katkoo vain jäähdytystä tai lämmitystä, mutta puhallin pyörii jatkuvasti. Siksi olen syöttöjohtoon asentanut valintakytkimen (jäähdytys/lämmitys) ja vaihtokärjellisen huonetermostaatin. Nyt koko aparaatti pysähtyy, kun haluttu lämpötila on saavutettu.  ::)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:21.04.2024 kello on 17:10
Vs: Electrolux ilmastointilaite.
« Vastaus #3 : 21.12.2011 kello on 20:26 »
Kyllä se jäähdyttää. Mutta en ole saanut selvää niistä tehoista, että muuttuuko se puhallus nopeuden muuttuessa. Kovasti se ääntää, joten olen helteellä jäähdyttänyt kulkimen ennen nukkumaan menoa, ja laittanut sitten aparaatin yöksi pois. Yksi ominaisuus siinä on vielä ikävä, termostaatti katkoo vain jäähdytystä tai lämmitystä, mutta puhallin pyörii jatkuvasti. Siksi olen syöttöjohtoon asentanut valintakytkimen (jäähdytys/lämmitys) ja vaihtokärjellisen huonetermostaatin. Nyt koko aparaatti pysähtyy, kun haluttu lämpötila on saavutettu.  ::)

Tuossapa kertakaikkisen hyvä idea, itseäkin on ärsyttänyt tuo kun kompuraa katkoo oma termostaattinsa. Täytynee asentaa itsellenikin tuollainen termostaatti.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:21.04.2024 kello on 17:10
Vs: Electrolux ilmastointilaite.
« Vastaus #4 : 29.05.2013 kello on 17:27 »
Kyllä se jäähdyttää. Mutta en ole saanut selvää niistä tehoista, että muuttuuko se puhallus nopeuden muuttuessa. Kovasti se ääntää, joten olen helteellä jäähdyttänyt kulkimen ennen nukkumaan menoa, ja laittanut sitten aparaatin yöksi pois. Yksi ominaisuus siinä on vielä ikävä, termostaatti katkoo vain jäähdytystä tai lämmitystä, mutta puhallin pyörii jatkuvasti. Siksi olen syöttöjohtoon asentanut valintakytkimen (jäähdytys/lämmitys) ja vaihtokärjellisen huonetermostaatin. Nyt koko aparaatti pysähtyy, kun haluttu lämpötila on saavutettu.  ::)

Hieman tarkennusta vielä jos saisi tämän termostaatin kytkemiseen? Millainen huonetermostaatti tuohon pitäisi asentaa, jotta se katkoisi jäähdytystä. Lämmitystä katkomaan käy tietysti normaali lattialämmitysterma ri, mutta jos pitää lämpötilan laskemista katkoa, niin miten se tehdään?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:09
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Electrolux ilmastointilaite.
« Vastaus #5 : 29.05.2013 kello on 22:36 »
Vaihtokärjillä oleva huonetermostaatti, sekä kytkin, jäähdytys/lämmitys.   :D