rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Primus 2470 häiriö  (Luettu 11712 kertaa)

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:24.06.2024 kello on 20:20
Vs: Primus 2470 häiriö
« Vastaus #30 : 11.09.2013 kello on 22:09 »
vaihdoin yhden 8A sulakkeen joka oli palanut. Ennen sulakkeen palamista vaunu lähti lämpiämään yhdellä napilla. Sen jälkeen heitti lämpeämästä, lämpesi vasta jos oli kumpikin nappi pohjassa. Sitten vaihdoin sulakkeen, jonka jälkeen lämpesi taas yhden napin pohjassa ollessa.

Lämmönsäätö oli täysillä kun vaunu oli juuri hankittu ja halusin testata että lähtee lämpiämään.

Voi tietenkin olla että tuo sulake oli jonki muun laitteen sulake ja lämppärissä on joku kosketushäiriö joka aiheutti sen että lämpesi-ei lämmennyt-lämpesi, mutta ainoa "toimimaton" sähkölaite oli vessan huuhtelupumppu joka ei kylläkään sulakkeenvaihdolla lähtenyt toimimaan eikä tuo vaihdettu sulake ole myöskään palanut vaihtamisen jälkeen.

Tästä johtuen oletin että kumpikin vastus on omalla sulakkeen takana.

EDIT: vaunussa oltu siis kaksi yötä tämän episodin jälkeen, tällä hetkellä lämkitys toimii muutoin mutta kaasu ei syty eli pöhinä käy mutta ei syty. Voiko se ehdottamasi huono liitos aiheuttaa nuo kaikki?

Tässä kuva kytkennästä.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:27.03.2016 kello on 21:04
Vs: Primus 2470 häiriö
« Vastaus #31 : 11.09.2013 kello on 22:13 »
Ok eli vika ei voinut olla siinä 8A sulakkeessa, vaunun sulakerasiassa ei ollut ollenkaan 4A sulaketta. Täytyy tarkistaa se liitin huomenna. Mitäs sen jälkeen jos vika ei ole siinäkään?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:39
  • Autossa on pyörät
Vs: Primus 2470 häiriö
« Vastaus #32 : 12.09.2013 kello on 08:44 »
Puhutko nyt 12v sulakerasiasta?
Nuo lämmitysvastukset on kyllä vähän isompien sähköjen takana ::)

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:23.09.2013 kello on 13:55
Vs: Primus 2470 häiriö
« Vastaus #33 : 12.09.2013 kello on 11:47 »
Näillä tiedoilla kyllä.
Hommasin uuden pyrostaatin. Häiriö toistui. Sitten rupesin tutkimaan kytkentöjä kun mainitsit johtojen irroittelusta.
Minulla oli kaikki johdoi irti kun putsasin pannun paineilmalla. Olin laittanyt punaisen ja mustan ristiin vesitermarilla vaikka yritin olla tarkkana. Manuaalin johdotuskuva oli hieman sekava. Onpa sattauma, että antaa samat oireet kun pyrostaatti olisi rikki. "Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis".

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:23.09.2013 kello on 13:55
Vs: Primus 2470 häiriö
« Vastaus #34 : 12.09.2013 kello on 19:02 »
Näillä tiedoilla kyllä.
Vaihdoin uuden pyrostaatin. Sama häiriö toistui. Sitten rupesin tutkimaan kytkentöjä kun mainitsit johtojen irroittelusta. Olin irroittanut pannun ja kaikki johdot kun puhdistin pannun paineilmalla. Katsoin tarkemmin manuaalin vähän harhaanjohtavaa johdotuskuvaa sekä piirikaaviota huomasin, että olin laittanut punaisen ja mustan ristiin vesitermostaatilla. Sattumaa, että tekee saman toiminnan kuin pyrostaatti olisi rikki. Vanha pyrostaatti toimii ja pannu lämmittää nyt. "Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis".

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:46
  • Oululainen terwaporwari
Vs: Primus 2470 häiriö
« Vastaus #35 : 12.09.2013 kello on 19:24 »
No sattuuhan sitä,varsinkin tekevälle ;) ;)

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:24.06.2024 kello on 20:20
Vs: Primus 2470 häiriö
« Vastaus #36 : 12.09.2013 kello on 20:46 »
Vaihdoin uuden pyrostaatin. Sama häiriö toistui. Sitten rupesin tutkimaan kytkentöjä kun mainitsit johtojen irroittelusta. Olin irroittanut pannun ja kaikki johdot kun puhdistin pannun paineilmalla. Katsoin tarkemmin manuaalin vähän harhaanjohtavaa johdotuskuvaa sekä piirikaaviota huomasin, että olin laittanut punaisen ja mustan ristiin vesitermostaatilla. Sattumaa, että tekee saman toiminnan kuin pyrostaatti olisi rikki. Vanha pyrostaatti toimii ja pannu lämmittää nyt. "Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis".

Eikä sulake palanut ohjauspaneelissa?

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:23.09.2013 kello on 13:55
Vs: Primus 2470 häiriö
« Vastaus #37 : 12.09.2013 kello on 21:15 »
Eikä sulake palanut ohjauspaneelissa?
Eipä vaan palanut. Sitä minäkin ihmettelin jälkeenpäin.