Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut
Adria 563UK ?
Ossi66:
--- Lainaus käyttäjältä: MarkoA - 29.10.2013 kello on 01:17 ---Niin, nyt vasta huomasin että tuli luvattua kertoa miten se seinähomma meni. No, hyvin meni. Uusi etuseinä, siistiä työtä ja tyytyväinen asiakas. Kustannukset mulle seinästä 0€. Kaikki seinään kiinnitetty tietysti otettiin vanhasta (paitsi teipit) eli vain se pelkkä muovilevy on uusi. Hieman ikkunapielien taitoissa on ilmeisesti eroa. Ja kuulemma kiinnitysruuvien reijät hivenen suuremmat. Nehän ne siis oli syylliset noihin halkeamiin. Että ei muuta kuin nokka kohti uusia seikkailuja.
Nyt vois olla sopiva aika laittaa autoon tosi isot roiskeläpät taakse kun seinässä ei ole vielä kiveniskemiä ollenkaan. Entinen oli jo alalaidoista hieman kulunut hiekka ja kivisuihkun ansiosta.
--- Lainaus päättyy ---
Noinhan sen pitääkin toimia ;)
Tuo "paitsi teipit" - olihan se uusi seinä teipattu kuitenkin vaunun oikeisiin väreihin?
Detskulla varaosat tulee tehtaalta alkuperäisillä kyseisen vaunuyksilön teippauksilla varustettuna ;)
MarkoA:
Tarkoitinkin että kaikki muu otettiin vanhasta paitsi teipit. Eli uudessa on uudet teippaukset.
K70:
Hyvä homma, että takuut toimii kuten pitääkin!
Mulla edelleen putoilee sähköpostiin tuon tuostakin uusia hakuehtoja vastaavia vaunuja, mutta eipä oikein ole mieluisaa löytynyt.
Kun pohjaratkaisu on se merkittävin tekijä, niin ei taida olla kuin kolme eri vaihtoehtoa, mitkä kelpaisi ja niistäkin vain yksi malli, joka yksiakselinen. Toinen ehto on, etten halua styroksieristettyä ja lattialämmitys pitää olla. Ja hallitus on päättänyt, että mitään ikitylsän pyökin (tms.) väristä sisustaa ei tule, piste :)
Asiasta aidanseipääseen. Lahden messuilla myyntipyssyt sai mun ajatukset jotenkin sekaisin, kun sanoin mun auton vetopainon olevan 2100kg, niin useampikin totesi, ettei sillä ole nykyisin mitään merkitystä.
Olin niin häkeltynyt, etten tajunnut perätä selitystä moiselle väitteelle. Siis jos vaunun kokonaispaino on merkattu 2100kg, niin grammaakaan sen yli se ei saa painaa, eikö?
Mutta mulle ne olisi kovasti kaupitellut esim. Adria Alpina 763 vaunua, jonka kokonaismassa on 2500kg.
Tämä yhtälö jäi mua ihmetyttämään jälkeenpäin.
AoH:
^ Venetrailereista tiedän sen verran, että kokonaispainon kohdalla on ratkaisevaa trailerin todellinen paino puntarilla, ei se, mitä otteeseen on printattu.
Eli sain ihan laillisesti vetää traileria, jonka suurin sallittu kokonaismassa on rekisteriotteen mukaan 1300 kiloa, autolla, jolla saa vetää kokonaismassaltaan korkeintaan 1200-kiloista peräkärryä, sillä edellytyksellä, että todellinen kokonaismassa liikenteessä jäi alle autolle sallitun 1200 kilon. Eiköhän vaunuissa ole sama? (Jarrullisista siis puhataan nyt.)
Tästä on kylläkin ollut monenlaista epäselvyyttä, ja virkavallallakin erilaisia tulkintoja liikenteessä. Mutta poliisi.fi -sivustolta jostakin löytyy virallinenkin tulkinta asiaan.
Mutta kannattaa huomata, että sitten taas kun tarkastellaan vaadittavaa ajokorttia, jolla yhdistelmää saa ohjata, otetaankin huomioon rekisteriotteiden mukaiset kokonaismassat.
AoH:
^ Pikaisesti löysin tällaisen linkin, josko siitä olisi apua:
http://venenetti.fi/uutiset/17102006-trailerin-paino-hammentaa-poliisia
(Oletan, että peräkärry on peräkärry, eli ettei matkailuvaunuille ole eri määräyksiä. Oikaiskaa, jos olen väärässä.)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta