rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Auton vahaus  (Luettu 27366 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 6.06.2016 kello on 21:49
Vs: Auton vahaus
« Vastaus #15 : 15.01.2011 kello on 10:41 »
Vaan kun nykyään asuu hiekkatien varrella kierrän kaukaa kiiltävän mustat autot  - ei enää yhtään halua :D ;D Ei kärsi lumiharjaa yhtään, ja aina likainen (kuivana)  8)
Sama homma... Nykyinen on väriltään pannacotta. Ei rehellinen kulta eikä hopea vaan jotain siltä välilltä. Tummin auto täällä asuessamme oli tummanvihreä (methohto) ja olihan se aina melkoinen ilmestys!

Minä muuten tykästyin siihen Turtle ICEeen kun sillä vaunun eka kerran vahasin. Heleppua vahhausta  ;D

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.05.2018 kello on 18:30
Vs: Auton vahaus
« Vastaus #16 : 15.01.2011 kello on 11:06 »
Luulin että valkoinen on huono auton väri kunnes ostin mustan, kyllä se on kaikkein hankalin pidettävä "puhtaana" On ollut ruskea, metalli taivaansininen (hieno väri!) viininpunainen, punainen, (haalistuessaan todella ruma väri) metallivihreä (tumma ja ihmeen kaunis) sekä neljä valkoista. Helpoin oli tuo ruosteenruskea, valkea on ihan ok kun joskus pesee ja vahaa.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
  • ---
Vs: Auton vahaus
« Vastaus #17 : 15.01.2011 kello on 21:48 »
Millä aineilla vesaikko on auton kiillottanut??
Hienoa jälkeä..  :D

Ag punainen ja megu nxt 2..

Tuli tällästä jälkeä..


  • Vieras
  • Vs: Auton vahaus
    « Vastaus #18 : 4.02.2011 kello on 17:37 »
    Millä aineilla vesaikko on auton kiillottanut??
    Hienoa jälkeä..  :D

    Ag punainen ja megu nxt 2..

    Tuli tällästä jälkeä..



    Tuota minäkin käytän eli noissa minun laittamissa kuvissa Toyo on vahattu sillä.
    Syksyllä ostin kokeeksi vielä paremmaksi kehuttua Collinite 845 eli http://www.autonhoito.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=6_40&products_id=221 .
    Hondan punainen väri alkoi elämään vaikka on ikää jo 15 vuotta.Jos joku ei tiennyt niin punainen maalisävy on kaikkein pahin haalistumaan auringon valosta.Hondassa ei vielä ollut pahalla mallilla mutta kyllä sen punasen sävy syveni eli oli jo alkanut se mattaantuminen.
    Vahaaminen kannattaa kyllä aina ja pesemiseen kannattaa käyttää kunnon pesuaineita eikä mitään Fairya. :'(

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
    • ---
    Vs: Auton vahaus
    « Vastaus #19 : 7.02.2011 kello on 14:00 »
    Se on mukava mennä autoon, kun kosla kiiltää jo kaukaa, moni kysyy ookko vaihtanut autoa, ai vahannut joo..  :D

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:21
    • Oululainen terwaporwari
    Vs: Auton vahaus
    « Vastaus #20 : 7.02.2011 kello on 16:18 »

    Minä muuten tykästyin siihen Turtle ICEeen kun sillä vaunun eka kerran vahasin. Heleppua vahhausta  ;D

    Sama täällä,vaunu ja auto vahattu sillä,varmaan on olemassa parempiakin mutta lienevätkö tällaiselle laiskalle yhtä helppoja?


    Kyllä tää lainauskin voi olla vaikeaa >:(



    Edit: Lainaus korjattu, Ylläpito
    « Viimeksi muokattu: 7.02.2011 kello on 17:29 »

  • Vieras
  • Vs: Auton vahaus
    « Vastaus #21 : 7.02.2011 kello on 17:02 »
    Millä aineilla vesaikko on auton kiillottanut??
    Hienoa jälkeä..  :D





    Kunhan kerkiän/on asiaa tuonne kellariin
    niin lunttaan ja vastaan.

    Helppo on käyttää, mikä sopii minulle mainiosti. :D

    Sitä Ice vahaakin kokeillut mutten ollut
    tyytyväinen.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 3.01.2022 kello on 19:44
    Vs: Auton vahaus
    « Vastaus #22 : 7.02.2011 kello on 19:43 »
    miten niin luin sen satakertaa autovanhus , mut komiat kiillot on autois ... ihanaa katsella sitä lumetonta maata ja  metsää ,mut ei huonoja ne muutkaan kuvat , joskus kauan sit menin solikkaan laittaa jotain ihme vahaa ja siinä kun oli silloin se ropollinen pinta oli ihan urakkaa saada sieltä ropopinnasta niitä valkoisi kiillotusvahoja näkymättömiin ... siin sit jo loppuksi isäntäkin otti kiillotuskoneen ja töitä tehtiin tosissaan , sen siit oppis , et koklaa aina jonnekin piilopaikkaan moissii tuotteit ...en nyt muista mitä mahtoi se vaha olla ... :(

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:16
    • Epsoo
    Vs: Auton vahaus
    « Vastaus #23 : 7.02.2011 kello on 20:34 »
    joskus kauan sit menin solikkaan laittaa jotain ihme vahaa ja siinä kun oli silloin se ropollinen pinta oli ihan urakkaa saada sieltä ropopinnasta niitä valkoisi kiillotusvahoja näkymättömiin

    Itse olen käyttänyt sopivan jäykkäharjaista (muovista)harjaa noiden vaha jämien poistoon, toimii hyvin ja ilman ärräpäitä ;)

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:35
    Vs: Auton vahaus
    « Vastaus #24 : 7.02.2011 kello on 21:28 »
    miten niin luin sen satakertaa autovanhus , mut komiat kiillot on autois ... ihanaa katsella sitä lumetonta maata ja  metsää ,mut ei huonoja ne muutkaan kuvat , joskus kauan sit menin solikkaan laittaa jotain ihme vahaa ja siinä kun oli silloin se ropollinen pinta oli ihan urakkaa saada sieltä ropopinnasta niitä valkoisi kiillotusvahoja näkymättömiin ... siin sit jo loppuksi isäntäkin otti kiillotuskoneen ja töitä tehtiin tosissaan , sen siit oppis , et koklaa aina jonnekin piilopaikkaan moissii tuotteit ...en nyt muista mitä mahtoi se vaha olla ... :(

    Minä käytän aina kiillotuskonetta vaunun vahauksessa - miksi pitäisi tehdä käsityötä kun koneetkin on keksitty ;) ;D ;D ;D

  • Vieras
  • Vs: Auton vahaus
    « Vastaus #25 : 7.02.2011 kello on 21:32 »
    Eikö tossa koneen käytössä ole riski että kuluttaa maalin puhki jos vähänkään hiovia käyttää ? Ja tuon koneen käytöllä siitä menee pois se vahaamisen ilo. ;)

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:16
    • Epsoo
    Vs: Auton vahaus
    « Vastaus #26 : 7.02.2011 kello on 21:45 »
    Eikö tossa koneen käytössä ole riski että kuluttaa maalin puhki jos vähänkään hiovia käyttää ?

    Ei ole.

    Ellet sitten hinkaa yhtä kohtaa minuttiitolkulla (väh. kymmeniä minutteja) ;)

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:35
    Vs: Auton vahaus
    « Vastaus #27 : 7.02.2011 kello on 21:45 »
    Eikö tossa koneen käytössä ole riski että kuluttaa maalin puhki jos vähänkään hiovia käyttää ? Ja tuon koneen käytöllä siitä menee pois se vahaamisen ilo. ;)

    Miksi hyvään ja hoidettuun pintaan pitäisi laittaa hiovia aineita ??? Hyvä vaha ja kone niin kyllä tulee hyvä.
    Jos vaunun koria on kiillotettavana lähes 6m ja auto päälle, on urakan loppupuolella ilo kaukana ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 3.01.2022 kello on 19:44
    Vs: Auton vahaus
    « Vastaus #28 : 8.02.2011 kello on 08:27 »
    mä nyt lähinnä sen yhden  ja viimisen kerran meinasin vahat heittää tuolle meitin entiselle vaunulle noin käsi pelin , jotta urakka ois mennyt nopsammin läpi ... isäntä kiillotti TIETTY koneella yläpuolta  ja ,kun niitä ei tietenkään ole kuin yksi niin vaimo raasu OIS sit voinu hoitaa sen homman käsin ... mut kun se homma ei onnistunutkaan ,kuin tanssi.. saikin tuo ukkokultta sen  hoitaa koneella ... meillä kun hän ei tee mitään  ilman konetta tai muuta vehjettä , jos esim. pyydän kotsarikuorman tai vajaan hiekkaa johonkinn istutukseeni .. lähtee hän hakemaan traktorin .. sitä pientä hiekkakasaa varten , jonka itse oisin kärrännyt kotsareilla nopeammin ... tai ainakin luulen niin...on sähköpuukkoo , ym työkalua joista ei ole minulla hajuakaan mihin kaikkeen niit tarvitaan eihän vasarakaan voi käyttää  ilman monen moisii häkkyröit joita tarvitaan naulaamiseen ,  ..kaikkeen pitää olla joku vehje , jos ei ole pitää ostaa ennen , kuin edes on sitä työtä aloittanut tekemäänkään , jos ei sitä heti edes tarvii on se hyvä olla autotallis siltä varalta , et joskus VOI TARVIT ..niin hänel .. paitsi ei minul , joka olen usammin meinannut vaihtaa ompelukoneen uuteen malliin on jo 20v vanha , mutta ei tarvita sanoo joku ;D ;D .. joka alkaa sitä putsaamaan ja rasvaamaan sekä kiilottamaan .. et sillee....  niin ja oikeesti , kyl se ompelukone sit  toimiikin taas ihan mallikelpoisest  ;D pien lipsaus asian viereen .. suokaa anttex  :D

  • Vieras
  • Vs: Auton vahaus
    « Vastaus #29 : 15.04.2011 kello on 16:56 »
    Millä aineilla vesaikko on auton kiillottanut??
    Hienoa jälkeä..  :D



    Nyt alkaa olemaan taas aika.

    Tällä vahasin. Helppo ja hyvä lopputulos
    sekä kestävä.