rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: oletko hampsteri ... onko sinulla tapana laittaa kaikki talteen jos joskus ....?  (Luettu 1836 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 3.01.2022 kello on 19:44
hitsi tuli vaan tuollanen mieleen , kun isäntä tyhjensi tuon meitin  tupa-auton tuohon vierashuoneen lattialle ... siellä on monessa kassissa , pyykkikorissa ym loorassa kaapeista tyhjennettyä tavaraa ... sitä en jaksa olla ihmettelemäti , et kui tuota onkin niin paljon ... :o ku just tyhjensin kaappeja ja toin monta pussukkaa sieltä pois ... huoh >:( ... viimeksi , kun  hän vei caarssin kosteusmittaukseen sanoi mittaaja , et ei voi joka paikasta ottaa niit mitauksia , kun on NIIN PALJON TAVARAA .. hmmm ... nyt ei ole .. mut siinä tavaran paljoukses olen nyt hänen kans samaa mieltä  >:(...eipä silti ... kun sitä krääsää on totuuden nimis täällä vähän joka paikas ... kaapeis lähinnä .., jot kysäriini vastaan , et olen pahemman luokan hampsteri .. :-[ :-[ :-[ :-[

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:44
  • Kulkija
Kotiin on kertynyt ihan liikaa romua, jota ei malta heittää pois. Ehkä kesällä pitää ottaa itteä niskasta. Vaan arvotavaraa tai muistoja en pois heitä.

Vaunussa ja autossakin pyrin parhaaseen mahdolliseen järjestykseen (joka ei ole loppureissusta kovin paljon sanottu), sillä elämä menee muuten aika epämukavaksi. Matkamuistoja tarttuu toki mukaan, mutta romuvarasto vaunu ei voi olla.

Kaverin, joka on museoalalla, mielestä pitäisi tallettaa myös nykyisyyden ja lähimenneisyyden juttuja. On ihan totta, että museot saattavat olla kiinnostuneita tuoreestakin tavarasta, jos sillä on alan kannalta arvoa. En ole vaan havainnut, että joku museo olisi ollut keräämässä uudempia tavaroita esim. lehti-ilmoituksilla.

  • Vieras
  • Olen vaimon mielestä heittämässä liiankin herkästi tavaraa pois, 13 neliön lämpimän varaston koetan pitää niin avarana kuin mahdollista jotta sieltä jotain myös löytäisi tarvittaessa.
    Omakotitalossa sitä tavaraa tulee kyllä helposti säästettyä, se tuo varasto on enempi mun valtakuntaa, vaimo päättää talon kaapeista ja hänellä on hiukan tuota hamsterin vikaa. ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 3.01.2022 kello on 19:44
    toi et raaski hävittää rojua pois on yhden sortin lahja kans ...täs viimetalven sain siivotuks yhden kaaosvaraston ....jonne oltiin ladattu kaikkee mitä ei tarvii ja kaikkee mitä tarvii ...sitä siivotessa löytyi firman laatikoita useita ...jois oli rahtikirjoja ,kuitteja ym sälää .kun ne kannettiin tuon pihan perälle polttotynyriin ..sai niit roskii isäntä polttaa viikon ..no oli tietty muutakin poltettavaa ...mappejakin oli kymmeniä... firmaakaan ei ol ollu 10v ...luulin et ,kun se kaaos tila saadaan kuntoon hylyt ja kaik järjestykseen se pysyykin sit ....mut taas kerran on vasta vuos siit urakast kulunut ja vois tyhjentää koko varastokaapin ..riittäis taas sanerattavaa ..josko nyt joku päivä ottais kans niskast kii ja ylimääräset jonnekin kiertoon ja roskat roskiin... ;D

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
    • Strömma Kemiönsaari
    Tunnustan ! En heitä mitään pois paitti jos on selkeesti arvotonta! Pidän järjestystä pienissä tiloissa, m utta jos tilaa on niin tavaraa alkaa kerääntymään!

    Mutta en ole yksin syypää siihen vaan esim faijani rahaa kaikenmaailman työkaluja ja varaosia mulle kun migelillä sitä tilaa on! Siispä mulla löytyy avaamattomia pakkauksia jotka usein hämmästyttää minua mitä kaikkea sieltä löytyykin.

    Mulla on pihalla mopotalli 110 neliöö, paljon krääsää.

    Toimisto 230 neliöö, paljon teknisiä laitteita, moottoripyörää skootteria ruohonleikkureita ,telttoja,retkikamiinoja,automaaleja yms kalastustarviketta. ..huh

    Autotalli 120 neliöö, käsityökaluja, timpurin välineitä, paneelia, kompressoria, talomaaleja, puutavaraa, laattoja etc etc , huh huh

    Talo 550 neliöö, huonekaluja monen perheen tarpeisiin paljon aarteita ja muistoja ja elämää,, pihalla autoja abouttiarallaa 10 kpl ;D ;D ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:23
    • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
    Olisikohan sitä hamsterin vikaa meikäläisessäkin. Taloon rakennettiin käytövintti. Se tuli  täyteen tavaraa. Sit piti laitaa pihaan puuliiteri/talousrakennus/autotalli. Aika täysi on sekin. Ajatuksissa takapihalle piharakennus. Toivottavasti ei kuitenkaan.

    Ja pahinta on se, ku muisti alkaa  pettää, niin ei tiedä mitä on missäkin.  :D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 3.01.2022 kello on 19:44
    Olisikohan sitä hamsterin vikaa meikäläisessäkin. Taloon rakennettiin käytövintti. Se tuli  täyteen tavaraa. Sit piti laitaa pihaan puuliiteri/talousrakennus/autotalli. Aika täysi on sekin. Ajatuksissa takapihalle piharakennus. Toivottavasti ei kuitenkaan.

    Ja pahinta on se, ku muisti alkaa  pettää, niin ei tiedä mitä on missäkin.  :D


    just toi , kun ei muista , et jo omistaa jonkun tuotteen ja ostaa tilalle uuden ...  ;D

    migelil sen vert , et jos ja kun mä jotain tarviin ... sovitaaks , et ostan sulta sit tai ainakin kysyn ekaks onks sul sellaista ? :)

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:16.02.2022 kello on 23:11
    Mä hampstraisi 500egun seteleit..mut ei niit löydy mistään  :P

    Keittiö rempas heitin kaik pskat kamat veks..On muuten puhdistava ,siis myös henkisesti, kokemus toi tarpeettomien romujen pois heitto!

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:37
    • Pahkakoski
    Aikoinaan oli kaatopaikka tuossa 7 km päässä ja sieltä tuli tehtyä "löytöjä" kun vein sinne tavaraa. Valittelin yhtenä kesänä naapurille, että tälle kesälle on joutunut viemään 2 kertaa romuja kaatikselle. Naapuri lohdutteli vain, että sinulla on ollut hyvä romuvuosi.
    Kyllä maalla asuessa tahtoo kertyä kaikkea tarpeetonta ja joskus tarpeellista nurkkiin ja sen olen huomannut kun heität jonkin tarpeettomalta tuntuvan kapineen pois niin heti lähipäivinä sille olisi tarvetta.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 3.01.2022 kello on 19:44
    Aikoinaan oli kaatopaikka tuossa 7 km päässä ja sieltä tuli tehtyä "löytöjä" kun vein sinne tavaraa. Valittelin yhtenä kesänä naapurille, että tälle kesälle on joutunut viemään 2 kertaa romuja kaatikselle. Naapuri lohdutteli vain, että sinulla on ollut hyvä romuvuosi.
    Kyllä maalla asuessa tahtoo kertyä kaikkea tarpeetonta ja joskus tarpeellista nurkkiin ja sen olen huomannut kun heität jonkin tarpeettomalta tuntuvan kapineen pois niin heti lähipäivinä sille olisi tarvetta.

    joo just noin ... jot ei voi mitään heittää pois ... ja jos siivoo vaix köökin kaapit ... niin ei mistään mitään löydä , mut kun ne ovat hiukka sillai et millai ... niin jopas löytääkin ... :)

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:20.01.2021 kello on 19:00
    Joskus ollut hamsterin vikaa, mutta olen onneksi saanut karsittua sen tavan pois itsestäni.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:16
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Niitä varastoituja tavaroita kannattaa välillä lajitella että tietää mitä varastossa on. Se on sama minkä kokoinen säilytystila on, tavaraa on aina vähintään 120% varaston tilavuudesta.  :'(

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
    • Strömma Kemiönsaari
    Keväällä on tarkoitus raskaalla kädellä ojennella paikkoja........... .ne jotka asuu liki kaatopaikkaa tekee löytöjä ;D ;D ;D

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:23.04.2024 kello on 16:13
    • Porvoo
    Taidan olla tästä ketjusta niitä harvoja joka ei hamstraa.
    Meillä menee roinat roskiin kiivaaseen tahtiin, joskus olen itsekkin joutunut katumaan  8) Tämä kaikki tietenkin isännältä ainakin puolisalaa.
    Ok, ikuinen ahdas asuminen on kyllä rajoittanut liikoja keräilyjä.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:44
    • Kulkija
    Keväällä on tarkoitus raskaalla kädellä ojennella paikkoja........... .ne jotka asuu liki kaatopaikkaa tekee löytöjä ;D ;D ;D

    Pidä pihakirppistreffit kevväämmällä!!!