Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
asuminen vaunussa??
teebasso:
Jouh! Eihän tämä aivan ilmaistakaan ole. Ei kyllä maksa maltaitakaan . Ellei sitten aivan sorru maltaisiin :P Vaara on suuri. Kulut riipuu siitä mistä roikkuu eli asumispaikka ja tapa. Mutta asumismuodon tuoma lisä on kyllä huomattava menttaalisessa muodossa. Päivittäistä luonnossa olemista, kalastusta, saunomista , muuta puuhastelua, lähiympäristössä tantsuja yms.kulduuria!
joo o:
Minulle tulee lähinnä mieleen jos joutuisin tai saisin asua vaunussa, niin hankkisin sellaisen paikan talveksi mihin voisi rakentaa 2 tai 3 seinäisen katoksen vaunulle ja siihen kuivikekäymälä viereen. Lisäksi laittaisin aurinkokennon tuottaan sähköä. Kesällä sitten vaunu perään ja menoksi.
No tämä tuli mieleen lähinnä oman vaunun säilytyspaikasta (erillinen noin 80 aarin maapala) valtion tienvarressa :-\
Olen siellä juonut (laittanut lämmöt päälle) monet kahvit ja tullut mieleen, että tässä seisoo asunto ihan tyhjänpanttina Thumb
aaoulusta:
Kätevä piilopirtti!! esirippu vielä niin Thumb
joo o:
--- Lainaus käyttäjältä: joo o - 27.08.2013 kello on 19:18 ---Minulle tulee lähinnä mieleen jos joutuisin tai saisin asua vaunussa, niin hankkisin sellaisen paikan talveksi mihin voisi rakentaa 2 tai 3 seinäisen katoksen vaunulle ja siihen kuivikekäymälä viereen. Lisäksi laittaisin aurinkokennon tuottaan sähköä. Kesällä sitten vaunu perään ja menoksi.
No tämä tuli mieleen lähinnä oman vaunun säilytyspaikasta (erillinen noin 80 aarin maapala) valtion tienvarressa :-\
Olen siellä juonut (laittanut lämmöt päälle) monet kahvit ja tullut mieleen, että tässä seisoo asunto ihan tyhjänpanttina Thumb
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
--- Lainaus päättyy ---
Ei hassumpi paikka karhun ystäville. Tästä 20-30 metrin päästä kulki karhu mehiläispesillä ja nyt siitä saatiin riistakameraan havainto noin vajaan 100 metrin päästä tästä paikasta. Asuttuja taloja on muutamia ympärillä, myös hevosia ja muita kotieläimiä. Niin ja paljon puolukoita lähimetsissä.
Kimmo75:
Onhan tästä vaunun säilyttämisestä omat aihealueet täällä mutta minusta tuossa kuvassa on hienosti esitetty oikea säilytystapa. Ihmettelen suuresti kahta asiaa: A: Jos on varaa ostaa uutena vaunu niin miksi ihmiset eivät estä tätä ikuista kosteusongelmaa joka ymmärtääkseni johtuu suurimmalta osalta juuri säilytykestä. Jos upottaa suuren summan rahaa vaunuun niin luulisi rahat riittävän oikeanlaiseen säilytykseen? B: Jos vaunu on koti tai muutenvain kiinteällä paikalla niin miksi ei katolle rakenneta edes kevyttä ja asiallista kattoa. Olen huomannut muutamia asiallisesti toteutettuja ratkaisuja joissa se vesi ei suoraan pääse rakenteisiin. Tällästä mietintää JOS vaunu olisi koti tai kiinteällä paikalla (=koti) :)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta