Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

asuminen vaunussa??

(1/10) > >>

jemuli:
Morjens.. tulin vähä onkimaan tietoja teitin foorumilta. :)

eli ite en oo koskaan vaunuillu ja sen takia vähä kyselenki et mitenkä tollanen vanhempi vaunu sopis ympärivuotiseks asunnoks?

oon miettiny näitä vaihto ehtoja (ehkä) väistämättömää avioeroa odotellessani et josko se vaunu olis edullinen asuin vaihtoehto.
ajatuksena oli sellanen et itekseni pärjään kyl vähällä ja sais kämpän jättää vaimolle kokonaisuudessaan, nii ihan senki takia et jäis lapsille se oikee koti eikä tarvis muuttaa mihkään kerrostalo yksiöön ja pystyis paremmin auttaan rahallisesti ku olis omat kulut pienet. :(

nii ja mitä noi vaunujen vuosipaikat kustantaa josain pienillä alueilla? olis yhdellä tutulla myytävänä sellanen joku -80-- 90luvun vaihteesta oleva melko iso vaunu. millaihan sen ikäset pitää lämpöö talvella?

kiitos vastauksista terv: kaikesta tietämätön.

Kaija:
Moikka!
Mistä päin Suomea sä sitä vaunupaikkaa olisit vailla? Eri alueilla on erilaiset hinnat kausipaikoissa ja joillakin alueilla ei mun käsittääkseni hyväksytä vakinaista asumista.
Vaunun lämmittämiseen menee talvikaudella ihan reilusti sähköä ja/tai kaasua.
Lisäksi ihan mikä tahansa vaunu ei välttis ole Suomen oloissa talvella mukava asumus. Siellä ei saa vedet jäätyä jne.

Yövuoron ratoksi olen selaillut myös eroperhe.netin keskustelupalstaa ja oli ylläri sieltä palatessa törmätä sun kysymykseen.  :o
Mulli on oikeassa siinä, että älä nyt hyvän tähden tee hulluja ratkaisuja. Ositukset sun muut lainkirjainten mukaan. Kohtahan siellä sun lahjoittamassa kämpässä saattaa olla uusi isäntä  >:(

http://www.kiianmaa.com/eroperhefoorumi/index.php

Kaija:
Toinen juttu on sitten se, että miten lasten tapaamiset asuntovaunuoloissa sujuisivat. Rouva-ex-rouva voisi sanoa, ettei päästä lapsia sellaisiin olihin talvella.
Eli jotenkin mun mielestä suunnitelma on tuhoon tuomittu.  :-X

Weicco:
Tästä linkistä löydät enemmän juttua vaunussa asumisesta.

http://karavaanari.org/index.php/topic,1867.0.html

Captainkidd:
Eikun rohkeesti vaan ensin tietoa lisää ja sitten toimeen. Erotilanteessa ajattelemasi ratkaisu toimii ainakin sikäli hyvin, että yhtäsuntoista ajateltavaa ja uuden puuhastelua riittää.
Yksiöön yksin muuttaminen jää vaihtoehtona huomattavasti värittömämmäksi.
Sun tapauksessa ei suuria investointejakaan tarvita.
Kannustusta täältä. Thumb

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View