No tämä tuli mieleen lähinnä oman vaunun säilytyspaikasta (erillinen noin 80 aarin maapala) valtion tienvarressa

Olen siellä juonut (laittanut lämmöt päälle) monet kahvit ja tullut mieleen, että tässä seisoo asunto ihan tyhjänpanttina

|
No tämä tuli mieleen lähinnä oman vaunun säilytyspaikasta (erillinen noin 80 aarin maapala) valtion tienvarressa ![]() Olen siellä juonut (laittanut lämmöt päälle) monet kahvit ja tullut mieleen, että tässä seisoo asunto ihan tyhjänpanttina ![]()
Minulle tulee lähinnä mieleen jos joutuisin tai saisin asua vaunussa, niin hankkisin sellaisen paikan talveksi mihin voisi rakentaa 2 tai 3 seinäisen katoksen vaunulle ja siihen kuivikekäymälä viereen. Lisäksi laittaisin aurinkokennon tuottaan sähköä. Kesällä sitten vaunu perään ja menoksi. Ei hassumpi paikka karhun ystäville. Tästä 20-30 metrin päästä kulki karhu mehiläispesillä ja nyt siitä saatiin riistakameraan havainto noin vajaan 100 metrin päästä tästä paikasta. Asuttuja taloja on muutamia ympärillä, myös hevosia ja muita kotieläimiä. Niin ja paljon puolukoita lähimetsissä. ![]() Saksassa leirintäalueilla oli paljon näitä "paikalleen kivitettyjä" vaunuja missä oli pressukattoja.siinähän koko poistamattoman lumen paino makaa reunojen päällä. En usko että on paras vaihtoehto. Huru ukko on ihan oikeassa. Kauheata paskanjauhantaa sekoitetaan joka asiaan. siinähän koko poistamattoman lumen paino makaa reunojen päällä. En usko että on paras vaihtoehto. Reunojen päälehän se kattokuorma aina tulee. Ja kun on suoraan reunoilla, ei paina kattoa notkolle, eikä tuki ilmankiertoa. Suomen oloissa tuo kate pitäisi vaan olla 'kovempaa'. ![]() paljonko painaa vaikka 15 neliötä märkää lunta. Paksuus puolimetriä Ehkä 1,5t, mitä sitten?
Joku vuosi sitten ostin Rimor-asuntoauton Saksasta, ja siihen asennettiin lautasantenni katolle. Sain sitä touhua katsella ja ihmetellä, kun asentaja käveli katolla muina miehinä mitenkään askelkohtiaan valitsematta. Semmonen 80 kilon jäppinen. Myöhemmin samana vuonna putsailin lumia Rimorin katolta lapparipelillä ja käppäilin siellä ylhäällä. Tästä kun kerroin saitilla, niin hyväksi tuuriksi esitettiin, etten rojahtanut läpi.
Ja mielestäsi puolitoistatonnia on mielestäsi oikea paino katon reunalistojen päälle. Minä en laittais Tästä voinee päätellä, että annat sitten olla tuon verran lunta katolla vaikka joka talvi? Kunhan on tasaisesti katolla? Ja mielestäsi puolitoistatonnia on mielestäsi oikea paino katon reunalistojen päälle. Minä en laittais Eihän se ole missään tilanteessa sopiva paino waunun katolla mutta jos se sinne pääsee kertymään, asialle on eduksi, että paino on suoraan sivuseinien päällä, sillä märkä lumi ei ole mitenkään itsekantavaa. Se kuormittaa kattoa sieltäkin, missä on pisimmät tukivälit. Tämä ihan perusluujuusopin perusteella. |