Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Auton paino

<< < (18/39) > >>

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 17.04.2014     kello on 08:42 ---Monella karavaanarilla lomailu on hätäisiä siirtymätaipaleita toistensa jälkeen. Siihen tarvitaan alle 3,5 tonnin auto ja 100km/h.  ;)

--- Lainaus päättyy ---
Näin on...
Retkuiluautolla vain ajellaan henkilöautomaisilla omainaisuuksilla kohteesta toiseen. Silloin ei kulkimen tarvitse olla isohko. Pitää olla asuntoauto matakailuauton sijaan, jos sillä meinaa paikallaan kohteessa pysyä.
Lomakohteissa oleskeluun itselleni on parempi vaihtoehto kiinteä asumus.

88k5:

--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 17.04.2014     kello on 08:42 ---Monella karavaanarilla lomailu on hätäisiä siirtymätaipaleita toistensa jälkeen. Siihen tarvitaan alle 3,5 tonnin auto ja 100km/h.  ;)

--- Lainaus päättyy ---
Ekkös oo käynyt Fiiliksellä kuvaamassa lintuja Jäämerellä/Atlanilla tietynajan puitteissa?

Se on käytännön sanelema juttu - edes Lappin ei kesälomilla kerkisi täältä etelästä, jos ei ajaa rykäise valtatietä. Ja kyllä mua sylettää kuhnustella moottoriteillä kun toisilla vehkeillä saa aja kovempaa (suurin osa tienpäällä liikkuvista tekee sen kaikesta huolimatta).

Sitten kun vaihdetaan suunnaksi Eu, niin kannattaa miettiä onko isokin kustannusero >3.5tn (& 7m) m-autolla ajokuluissa..

JPVäisänen:

--- Lainaus käyttäjältä: retsasung52 - 16.04.2014     kello on 20:49 ---Tää ei oo mitään mutua vaan omakohtaisesti kysytty. Miksise auto pitäisi punnita? Onhan sille tehty rekisteröintikatsas tus ja tuskin silloinkaan käytetty vaa'alla. Kuten sanoin katsastusmiestä ei kiinnosta pätkääkään mitä se auto painaa.

--- Lainaus päättyy ---
Sama täällä...minua itteäni kiinnosti ja kiinnostaa mitä auto painaa että ossaa jossain vaiheessa laittaa topin lisävarustamiselle :)

Turhan Höpöttäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 17.04.2014     kello on 10:23 ---Ekkös oo käynyt Fiiliksellä kuvaamassa lintuja Jäämerellä/Atlanilla tietynajan puitteissa?

--- Lainaus päättyy ---

Voe tokkiisa, on käyty. Mutta lupsakkaasti liikkuen lomalle jo koti pihasta. Lentämiskoneella mänemmä sitten kun matka on pitkä ja loma on tietyn ajan puitteissa.  ;)

...Jokkainen tyylillään...

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: JPVäisänen - 17.04.2014     kello on 10:26 ---Sama täällä...minua itteäni kiinnosti ja kiinnostaa mitä auto painaa että ossaa jossain vaiheessa laittaa topin lisävarustamiselle :)

--- Lainaus päättyy ---

Minua ainakin kiinnostaa oman auton paino. Voin sitten tietoisesti valita kuormaanko sen ylipainoon tai pysyttelenkö sallitun rajoissa.
Täällä joku kirjoitti 6 rekisteröityjen autojen painoista ja olemattomasta kantavuudesta, noinhan se on, mutta ei sietä tietoa ole salattu, rekisteriotteesta selviää ettei, paljoakaan pysty ottamaan mukaan ja vaakoja on joka katsastusasemalla jos pelkää ylikuormaa. A-katsastuksella punnituksen hinta kalibroiduilla vaaoilla maksoi muutama vuosi sitten 10€

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View