Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Auton paino
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: jus66si - 11.01.2018 kello on 11:23 ---Mikä virhe? Pistäkääpä linkkiä näkyville, ettei mene mututiedoksi.
--- Lainaus päättyy ---
Ei siitä pysty mitään linkkiä laittamaan. Käytäntö on vaan sen osoittanut.
Jokainen tehköön tavallaan, mutta on ainakin yritetty varoittaa.
Lisään vielä. Jos punnitus osuu kohdalle, niin ylipainon sattuessa voi saada sakon. Jossakin maassa, Ruåtsi, sakon mahdollisesta "vajaasta" ajokortista. Ja Saksassa joutuu keventämään lastin lailliseksi.
jus66si:
--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 11.01.2018 kello on 13:27 ---Ei siitä pysty mitään linkkiä laittamaan. Käytäntö on vaan sen osoittanut.
Jokainen tehköön tavallaan, mutta on ainakin yritetty varoittaa.
Lisään vielä. Jos punnitus osuu kohdalle, niin ylipainon sattuessa voi saada sakon. Jossakin maassa, Ruåtsi, sakon mahdollisesta "vajaasta" ajokortista. Ja Saksassa joutuu keventämään lastin lailliseksi.
--- Lainaus päättyy ---
Ihan hyvä on varoittaa tottakai, mutta linkkiä johonkin konkreettiseen tietolähteeseen olisi myös hyvä olla. Näistä kun on niin paljon eri tulkintoja ja varmasti monilla myös tiedon ja kokemuksen pohjalta. Itsekin olen laittanut joskus you tube videoo ulkomaisesta ajoneuvopunnituksis ta, mutta kun uusia direktiivejä ja vanhoja pykäliä fiilaileevat koko ajan, niin ajankohtanen dokumenttaarinen tieto olis tottakai mannaa :)
kimi:
Taas kerran.
Ruotsissa on punnituspaikkoja ja siellä punnitaan sekä vaunuilioita, että autoilijoita. Ruotsi noudattaa myös erilaista tapaa laskea ylipainon. Eli siellä käytetään kantavuutta lähtökohtana. Kokonaismassa - omamassa. Jos ylitys on yli 50% ratkaisu viedään oikeuteen, tiellä rangaistaan alle tuon menevät ylitykset.
Hakutoimella pitäisi täältä foorumilta löytää linkt jotka olen aikaisemmin tänne laittanut. Kaarina on kertonut omista kokemuksista ja heille punnitus tuli kalliiksi. Mm lehtijuttu vaunuilijasta jonka asia vietiin oikeuteen, ylipainoa ei ollut kuin muutama 10 kiloa, vaunun kantavuus vaan oli todella pieni.
Saksassa katsovat alustan mukaan (kuulemma) ja siellä kuten useimmissa maissa ylitykset lasketaan % kokonaismassasta. (Suomessa muistaakseni 5% ylitys ei vielä aiheuta toimenpiteitä viranomaisten puolesta)
megaman:
Mä en ainakaan mitään painoja miettis.
Viisaammat on sen hyväksyneet ja todenneet lailliseksi, hieno auto ja kovaa ajoa.
Menee välillä liian vaikeaksi tämä elämä, kun puntaroi liian monimutkaisesti asioita. Kannattaa toki käydä mielessään kaikki vastoinkäymiset ja mielikuvaharjoituks et ennen matkaan lähtöä, niin ne pahimmat skenaariot jää toteutumatta. ;D
Ja kyllä noiden painojen kanssa varmaan pystyy elämään. Pakkoko sinne on puolet omaisuudesta pakata mukaan?
Täällä menee aina tietyllä vakisakilla jankkaamiseksi ja väittelyksi asia kuin asia, sen vähän mitä olen täällä pyörinyt.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: megaman - 11.01.2018 kello on 13:54 ---Ja kyllä noiden painojen kanssa varmaan pystyy elämään. Pakkoko sinne on puolet omaisuudesta pakata mukaan?
Täällä menee aina tietyllä vakisakilla jankkaamiseksi ja väittelyksi asia kuin asia, sen vähän mitä olen täällä pyörinyt.
--- Lainaus päättyy ---
Pystyy varmaan, pankkitilin saldostahan se vain on kiinni.
Eikös täälläkin eräällä ollut hyvä, nätti auto, joka vaan painoi tyhjänäkin yli 3,5t?
Uusi on nyt laillinen.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta