Matkailukeskustelut > Matkailu kotimaassa
Kuinka pitkälle kausi jatkuu?
arska100:
--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 13.08.2013 kello on 20:36 ---Minulla ei ole kokemusta kuinka työlästä vaunuilu on talvella. Mutta jostakin syystä vaunuilijat ei talvella liiku. Ei heitä näy liikenteessä. ::)
--- Lainaus päättyy ---
Paitsi Iso-Juuso joka vetää vaunua ympäri vuoden. Kyllä tuolla Vuokatissa paljon myös vaunun vetäjiä kävi.
Tuohon Vuokatin hintaan sisältyy 30 vuorokautta sähköä hintaan, yli menevältä joutuu maksamaan 6€ vuorokaudesta.
Jushi69:
--- Lainaus käyttäjältä: MarkoA - 13.08.2013 kello on 20:03 ---Näkyi olleen Vuokatin viime kausi olleen 800€. Onko tuo paljon vai vähän verrattuna toisiin laskettelupaikkoihi n? Itse kun en laskettele, niin tuntuu aika hintavalta näin äkkiä. Tuo oli siis ensimmäinen talvikauden hinta mihin kiinnitin huomioita. Toki se "halpenee" jos siellä käy joka viikonloppu. Mutta taas jos kävis vaikka yhtenä viikonloppuna per kuukausi +talvilomalla pidempään.
Meiltä matkaa 230km joten ei ihan päiväseltään pikkuihmisen kanssa viitsis käydä. Mutta kunhan tyttö kasvaa ja mahdollisesti haluaa lasketella jne. niin homma on täysin toinen. Ja tuotakin mietittiin kun vaunua hankittiin.
Eipä siis tiedä vaikka meilläkin kausi joskus jatkuisi pidemmäksi, vaikka ympäri talven.
Mutta kovin montaa talvella vaunua vetävää ei ole kommentoinut. Siitäkin kiinnostaisi kuulla, jos joku harrastaa. Kuinka työlastä hommaa se on vetää vaunua lumella, pimeässä ja varmasti kesää haastavammissa oloissa.
--- Lainaus päättyy ---
Joo niinhän se taitaa olla naapurissa tuon hintaista.. :(
No mutta jos löydät nastat alle niin tules käymään Kattivankkurin käyntipaikoilla.En keksi syytä miksi se talvivaanailu olisi jotenkin vaikeampaa kuin kesäkausi.Itse kiskoin talvikelissä Solikan Ouluun ja toin takaisin Kaben kun tein vaunukaupat.Ja alla oli vain kesärenkaat... ;)
Muistaakseni se oli helmikuu kun tein reissun ja pakkasta -28 C.
Viimesin pätkä Vuokattiin oli ihan jääkaljamalla jolloin alkoi jo itseäkin hirvittää mutta niinhän tuo vaunu paikoilleen solahti. Thumb
arska100:
Eiköhän nuo isot tiet ole kuitenkin ihan ajettavassa kunnossa.. ;)
Aakku:
Mun kausi kesti reilut pari viikkoa heinäkuussa...
Tosin vieläkin työmatkoja köröttelen.
Roksis:
Talavirenkaita ei ole joten viimestään marraskuussa loppuu.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta