Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
Akku tyhjenee nopeasti
Beedro:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 14.08.2013 kello on 10:14 ---Oletko nyt sitten ottanut mittarin käteen ja todennut, että sinne se sähkö häviää?
--- Lainaus päättyy ---
Kyllä olen ja irroittanutkin nyt ne johdot välistä. Pitää nyt vielä selvittää loppupää, mihin johdot päätyy ja mitä laitteita siellä on. Johdot vaunun allakin näyttää kunnossa olevilta.
K.E.V:
Kun ne vaunun toisella puolen nousee ylös, mitä siellä on ?
Mitse kun just vaunun ostit eikö ongelma kuuluisi myyjäliikkeelle :o
kimi:
--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda - 14.08.2013 kello on 08:08 ---Nyt on kyseessä a-vaunu. Ei a-auto. Jääkaapin 12v syötön kuuluisi tulla vetoautosta , tällöinkin oikein tehtynä ainoastaan moottorin käydessä.
Ettei pääsisi näin käymään, toisaalta miksi vaunussa olisi 12v syöttö jääkaapille, koska vaunussa ei alunperin edes akkua asennettuna, ellei sitten "suomalainen autosähköliike" ole sellaista rakentanut ?
Tuo on kyllä outoa, ei sinne Aldelle mitään kulutusta mene mikäli Alde ei ole päällä. Toisaalta itse Alde vie virtaa todella vähän, mukaanluettuna kiertovesipumppu. Ei pitäisi täyteen ladatun akun selälleen mennä muutamassa tunnissa.
Tai se suomalainen "ammattiautosähköase ntaja"
--- Lainaus päättyy ---
Kyllä saksalaiset kylmentää kaappejaan ajon aikana 12v siinä kun muutkin. Ja vastauksessani toin julki sen, miten syöttö on kaapin päässä, eli releen kautta ja että, viallinen rele voi aiheuttaa sen, että syöttö on päällä vaikka kaapin kytin ei ole.
Miten ja mitä kautta tuo syöttö tapahtuu on toinen asia ja esim. yksi irrallinen johto töpselissä voi saada aikaan kummia ja myös rikkoa laitteita 12v puolella. Kaapin 15-20a kulutus kyykyttää akun muutamassa tunnissa. Autosähköasentaja kun unohtaa yhdenkin liittimen varmistamisen voi aiheuttaa mitä vaan.
Mitä laitteita vaunun toisella puolella on jos niille on oma rasiansa vaunun alla?
mike:
Tuntee sen jos kaappi kylmenee ei tarvii ihmetellä onko katkaisin rikki!
Ossi66:
--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda - 14.08.2013 kello on 09:07 ---Nii, autosta tuleva sähvö menee jääkaapille, mutta ainakin vaunuissa mitä itse olen tutkinut tuo sähkö ei ole missään tekemisissä vaunun 12v piirien kanssa. Taas autosta tuleva suora akunlatauspiuha tulee akulle.
Siinä ne eriytyykin, eri syöttö akulle ja jääkaapille vetoautosta.
Alde toimii tottakai, sehän on piuhalla akussa kiinni, muttei kuluta mitään pois päältä ollessaan.
--- Lainaus päättyy ---
Näinpä, mutta ajatteleppa vaunua, jossa ei tehtaalla ole sitä akkua asennettu - ei siten myöskään niitä latauspiuhoja sinne akulle. Ainakin meidän vanhassa ne latauspiuhat päättyi tehtaan ja maahantuojan asentajan toimien jälkeen etupään liitinkiskolle.
Ja sen jääkaapin ei tietysti tarttee toimia 12V silloin kun on 230V kytketty seinään, mutta ainakin meidän vanhassa toimi eli tuossakin detskussa se jääkaapin 12V lienee yhteydessä myös vaunun alkuperäiseen virtalähteeseen ja sitä myöten vaunun akkuun.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta