rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Pakoputki helisee  (Luettu 4033 kertaa)

• Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:22.10.2025 kello on 16:43
Pakoputki helisee
« : 1.08.2013 kello on 22:00 »
No niin kun on saatu turbo huollatettua niin seuraavaa ongelmaa pukkaa. Tänään kun pääsin kotikylälle ja ajelin tankille niin kuuntelin kalinaa kun sammutin auton ja hyppäsin ulos. Ajattelin sen tulevan naapurissa olevalta raksalta mutta kotipihalla kuului samaa kolinaa joka oli peräisin omasta autosta. Kalina, kolina, kilinä, helinä miten sitä nyt haluaa sanoa tulee pakoputken viimeisestä pöntöstä, taitaa olla sisuskalut irti. Huomasin sitten, että kun kierrättää konetta vähän enemmän tulee melkoinen pörinä, niin kuin putki vuotaisi jostain. Pitänee käyttää jossain nosturilla ja alkaa tekee tarvittavaa paikkausta.

Olin itse paikalla kun olivat turbon huollossa saanut homman valmiiksi ja antoivat vähän kierroksia niin sitä helinää ei kuulunut ja muutenkin äänet olivat vähän rauhallisemmat. Kuis sattuikin, että kun sai putken toisen pään kuntoon niin korkkaa toinen pää.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:13
Vs: Pakoputki helisee
« Vastaus #1 : 1.08.2013 kello on 22:08 »
Joskus itellä samallain, otin villat pikku hiljaa pois. Tuli pakoputki viritteinen.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:19.11.2025 kello on 17:47
  • Luonnonmaa, Naantali
« Vastaus #2 : 1.08.2013 kello on 22:50 »
Terve!

Korjaantuu pöntön vaihdolla, siel on sisuskalut irti. Jos on uudehko pönttö, kannatta kysellä takuun perrään.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:36
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #3 : 2.08.2013 kello on 07:58 »
Vasaralla voi lojauttaa välilevyn paikalla pysymään  ::)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:13
« Vastaus #4 : 2.08.2013 kello on 09:18 »
Vasaralla voi lojauttaa välilevyn paikalla pysymään  ::)

mulla irtosi ainakin reikäputken pätkä änkän sisältä, otin eristeet pois ja tuli pörinä putki autoon. Putken pätkä jäi heliseen sisälle,mutta ei mennyt putki tukkoon.  ;D

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:06
« Vastaus #5 : 2.08.2013 kello on 09:43 »
Mulla traktorissa rämisi pöntössä sisällä oleva reikäputki. Porasin 9 mm reiät molemmilta puolita ja sohasin 8 mm kierretangon. Päihin nylog-mutterit.. Niitä sitten aina vuosittain kiristelin  :laugh: 30 vuotta pöntöllä ikää (tallessa vielä) ja reikäputki sisällä mennyt pieneksi  :D

Nooh, viime talvena ostin IKH:sta emalisen korvikeputken; 1. vaihdon takuuseen kun sauma repes 1kk sisällä. Ja taas sama juttu keväällä. Reklamoin asiasta mutta enää ei kelvannut uusi vaan päätin korjata kempinliimalla prässisauman laipasta..