Tarkistanut olen tällaisella vanhojenmiesten puikkomittarilla joka työnnetään venttiiliin ja sieltä syöksyy sisimmäinen asteikola oleva "tappi" sen verran ulos mitä on painetta.
|
![]() Tarkistanut olen tällaisella vanhojenmiesten puikkomittarilla joka työnnetään venttiiliin ja sieltä syöksyy sisimmäinen asteikola oleva "tappi" sen verran ulos mitä on painetta.
Tuossa hyvä muunnin No tuossa on selvä ja varmasti riittävän tarkka, satunnaiselle vaunuilijalle Kokeneet tietää muutenkin ![]() ..Siitä vaan viisarin kohdalta ![]() Esimerkkinä about 4.5 Bar=450kPa=4.5kg/cm2=n. 65 Psi=n. 65 Lb/in2 ![]()
Riittävät paineet,alle 10Bar Vähä tussulta näyttää jos on 0,5 Bar ![]() Vähä tussulta näyttää jos on 0,5 BarNäin on Mutta mennään näillä paineilla Ei minun vaan renkaan ![]() Ei kai nuo arvot ihan pilkkua siirtämällä mene... Onpas koville paineille tuo mittari, raskaan kaluston puolelle. (missä vehkeessä on 12 kg/cm2 ?) Meikä ei meinannu löytää ku 4 kg/cm2 näyttäviä joskus. Sellainen sopii kevyelle kalustolle ja on tietty tarkempi asteikko. Maxi Ducatoon suositeltiin 4,5- 5kg/m2. Henkilöautoissa oli ennen 2kg normi, mutta nykyään 3 kg kun on painot nousseet ja muutkin asiat muuttuneet, mm profiili. Tarkemmin tietenkin auton/vaunun käyttöoppaasta. ![]() Se mitä olen itse oppinut niin kaksiakselisessa on noin 2,5 baaria ja yksiakselisessa lähentelee 4 baaria. Voin olla ihan hakoteilläkin. Aika lähelle menee. Jos paino on lähellä renkaan max kantavuutta niin paine lähelle renkaan max sallittua. Se mitä olen itse oppinut niin kaksiakselisessa on noin 2,5 baaria ja yksiakselisessa lähentelee 4 baaria. Voin olla ihan hakoteilläkin.Minun hobbyn kyljessä renkaiden kohdalla nuolet alaspäin ja lukee 4,5 bar ja kuitenkin kaksiakselinen, mutta toisaalta rengastus kuin kottikärrissä 155/13. Dethleffs vaati vaunun painonkorotuksessa 1360 kiloon, renkaiksi 185R14C ja paineiksi 4.0barC-rengas rakenteensa vuoksi vaatii enemmän painetta, kuumenee liikaa jos sillä ajelis esim. tuon normaalin 205/70-14 henkilöautorenkaan 2.6 bar paineilla. Syytä olla siellä 3.5-4.5 bar välissä 185R14C renkailla tuolla kuormalla. |