Tekniikkakeskustelut > Primus
Lämmitysnesteiden pakkaskestosta kokemus.
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: kestosippi - 27.02.2011 kello on 19:59 ---Siitä jääsohjosta, mitä mun paisuntasäiliö oli täynnä.
Ne nesteet on vuodelta 1993.
-Ehkä mä joskus ne vaihdankin. Mutta en nyt talvikelillä.
--- Lainaus päättyy ---
Hyvin ne nesteet kestää, turhaa niitä joka toinen vuosi vaihtaa. ;)
remppa:
Sillä punaisella nesteellä pääsee taulukon mukaan yli -50 asteen, 2osaa raakaa ja 1 osa vettä.
Tätä nestettä uusissa fiateissa ja kestävät noin -20-25 astetta tehtaalta lähtiessä :)
olalaa:
--- Lainaus käyttäjältä: kestosippi - 27.02.2011 kello on 19:59 ---Siitä jääsohjosta, mitä mun paisuntasäiliö oli täynnä.
Ne nesteet on vuodelta 1993.
-Ehkä mä joskus ne vaihdankin. Mutta en nyt talvikelillä.
--- Lainaus päättyy ---
Tässä tapauksessa mittari on ainoa mikä kertoo totuuden.Kun jäätyy jos on kumpaa vaan liikaa.Siis raaka klygoolinkin jäätyy ;)
0yxxy0:
--- Lainaus käyttäjältä: olalaama - 27.02.2011 kello on 22:41 ---Tässä tapauksessa mittari on ainoa mikä kertoo totuuden.Kun jäätyy jos on kumpaa vaan liikaa.Siis raaka klygoolinkin jäätyy ;)
--- Lainaus päättyy ---
Jos on 50% nestettä vieressä niin väriä vertaamalla myös selviää. Normaalisti riittää 50/50, Eilen kuin vihreän purkin kylestä 50/50 -32c ja 2/1 (nestettä2 vettä1) suhteella -52c. Sehän ei vahinkoa tee vaikka on hyhmässä jos ei käytetä, mutta ei saa kiertämään silloin kun tarvis, tosin autossa kyllä lämmöt nousee moottorissa (muualla kylmä) ja keittää jossain vaiheessa kun laitetaan käymään.
olalaa:
--- Lainaus käyttäjältä: 0yxxy0 - 28.02.2011 kello on 06:29 ---Jos on 50% nestettä vieressä niin väriä vertaamalla myös selviää. Normaalisti riittää 50/50, Eilen kuin vihreän purkin kylestä 50/50 -32c ja 2/1 (nestettä2 vettä1) suhteella -52c. Sehän ei vahinkoa tee vaikka on hyhmässä jos ei käytetä, mutta ei saa kiertämään silloin kun tarvis, tosin autossa kyllä lämmöt nousee moottorissa (muualla kylmä) ja keittää jossain vaiheessa kun laitetaan käymään.
--- Lainaus päättyy ---
Nyt kyllä kanataa katsoa aina siitä klygooli purkista minkälainen sekoitus suhde on kun on erinlainen
eri värisillä ja muistaa että noita eri varisiä ei parane sotkea keskenään ellei ole varma että sopivat ;)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta