rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Jääkaapin kipinäsytytys  (Luettu 21775 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
  • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
Vs: Jääkaapin kipinäsytytys
« Vastaus #15 : 25.02.2011 kello on 18:30 »
Kyllä se jossakin vaiheessa voi, minullakin on joskus nakuttanut, en vain muista missä yhteydessä. Siksi kyselin onko siellä relettä välissä, joka voi jäädä päälle.  :o
  En tiedä toisista kaapeista,mutta tuossa minulla ainakin kytkimeltä tulee suora kytkentä muuntajalle (sininen paketti ) ja ei nakuta muuta kuin painamalla säätimestä,nakutus loppuu,kun liekki syttyy,mutta kun kaappi sammuu ajon aikana,uusi painaminen säätimestä!!!

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:42
Vs: Jääkaapin kipinäsytytys
« Vastaus #16 : 25.02.2011 kello on 18:40 »
 En tiedä toisista kaapeista,mutta tuossa minulla ainakin kytkimeltä tulee suora kytkentä muuntajalle (sininen paketti ) ja ei nakuta muuta kuin painamalla säätimestä,nakutus loppuu,kun liekki syttyy,mutta kun kaappi sammuu ajon aikana,uusi painaminen säätimestä!!!

Joissakin on mikrokytkin ja toisissa liuskakytkin, siis vanhoissa kaapeissa. Uusissa elektroniikka ohjaa, mutta ei saa kipinöidä kuin käynnistettäessä. Jos kaappi sammuu kesken käynnin niin silloin kipinöi kun ei syty ja liekkivahti on jo toiminut eli kaasu sammunut. Mielestäni uusissakin on vika aiemman tilanteen mukaan jos kipinöi, mutta en ole tutkinut tuota ohjainkorttia vielä kovin tarkasti. Minulla on niitä tutkittavina.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
  • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
Vs: Jääkaapin kipinäsytytys
« Vastaus #17 : 25.02.2011 kello on 18:50 »
Joissakin on mikrokytkin ja toisissa liuskakytkin, siis vanhoissa kaapeissa. Uusissa elektroniikka ohjaa, mutta ei saa kipinöidä kuin käynnistettäessä. Jos kaappi sammuu kesken käynnin niin silloin kipinöi kun ei syty ja liekkivahti on jo toiminut eli kaasu sammunut. Mielestäni uusissakin on vika aiemman tilanteen mukaan jos kipinöi, mutta en ole tutkinut tuota ohjainkorttia vielä kovin tarkasti. Minulla on niitä tutkittavina.
  Olen miettinyt tuota kytkimen ohitusta rinnalle mekaaninen kytkin,(kun tuo kaappi sammuu ajossa ),mutta jos se on sammuksissa vähänkin pitenpään,eihän se voi syttyä,liekin varmistin katkaisee kaasun !!  :)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:09
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Jääkaapin kipinäsytytys
« Vastaus #18 : 25.02.2011 kello on 18:53 »
Juuri niin, mutta naksuttaako se maailman tappiin, ja jos ei, niin mistä johtuu että joskus jää naksuttamaan.  :o

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:42
Vs: Jääkaapin kipinäsytytys
« Vastaus #19 : 25.02.2011 kello on 18:55 »
Juuri niin, mutta naksuttaako se maailman tappiin, ja jos ei, niin mistä johtuu että joskus jää naksuttamaan.  :o

Vika.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:31
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Jääkaapin kipinäsytytys
« Vastaus #20 : 25.02.2011 kello on 19:32 »
Kaappi siis sammui käytöstä? Silloin kipinöi.

Sanotaan niin, että tällainen mielikuva jäi. Harvoin sitä tapahtui, mutta kuitenkin.

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:42
Vs: Jääkaapin kipinäsytytys
« Vastaus #21 : 25.02.2011 kello on 19:44 »
Sanotaan niin, että tällainen mielikuva jäi. Harvoin sitä tapahtui, mutta kuitenkin.

Joo, jos totta puhutaan niin ei noi aina ole niin yksiselitteisiä.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
  • ---
Vs: Jääkaapin kipinäsytytys
« Vastaus #22 : 26.02.2011 kello on 10:17 »
Muistaakseni kaappini on dometic, voin tarkistaa sen, kun käyn vaunulla.

Jos sytyttää keinuvipu "on" asentoon ja pietso paukuttaa, kun kaasu syttynyt pietso lopettaa.

Jos kaapin sammuttaa/kaasu loppuu ja vipu on "on" asenossa, pietso paukuttaa minun käsitykseni mukaan kokoajan.

En oo kokeilut, onko varoa, mutta ei oo ainakaan 2min aikana lopettanut paukutusta.

Toimii kuten Doroteala kaappini.

Ja kaasu painikkeen alta ei löydy mikrokytkintä.  ;)
« Viimeksi muokattu: 26.02.2011 kello on 10:20 »

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 3.05.2018 kello on 18:30
Vs: Jääkaapin kipinäsytytys
« Vastaus #23 : 26.02.2011 kello on 10:52 »
Omassa Upon kaapissa jälkasenteinen patteripiezo, ei tarvi renkuttaa eikä jää päälle, lopettaa kun napista irti päästää. Miinuksena että pitää aina olla yksi ohkanen sormipatteri varalla..

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
  • ---
Vs: Jääkaapin kipinäsytytys
« Vastaus #24 : 26.02.2011 kello on 12:54 »
Se hyvä puoli tuossa mun pietsossa, jos sammuu tuulenpuuskasta, niin pietso ampuu heti ja voi syttyä uudelleen ajon aikana. Kertaakaan kaasulla ei oo ajon aikan sammunut vielä.  :)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:27.12.2012 kello on 08:21
Vs: Jääkaapin kipinäsytytys
« Vastaus #25 : 26.02.2011 kello on 12:57 »
Se hyvä puoli tuossa mun pietsossa, jos sammuu tuulenpuuskasta, niin pietso ampuu heti ja voi syttyä uudelleen ajon aikana. Kertaakaan kaasulla ei oo ajon aikan sammunut vielä.  :)

Sama mulla. Kertaakaan en ole huomannut kaapin sammuvan ajon aikana. Myös, että se on ojanpuolella saattaa tehdä asiansa.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:11.04.2024 kello on 19:02
  • Luonnonmaa, Naantali
Vs: Jääkaapin kipinäsytytys
« Vastaus #26 : 26.02.2011 kello on 13:29 »
Sama mulla. Kertaakaan en ole huomannut kaapin sammuvan ajon aikana. Myös, että se on ojanpuolella saattaa tehdä asiansa.

Kabessa myös on/off kytkin ja toimii myös edellä mainitulla tavalla.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
  • Strömma Kemiönsaari
Vs: Jääkaapin kipinäsytytys
« Vastaus #27 : 26.02.2011 kello on 14:45 »
Onkos muuten sellaisia vaunuja jossa keittiö hommeli olis rakennettu ns vastaantulijan puolelle!? Englannissahan nää heittää häränpyllyä,,,, mut en ole ite ainaskaan huomannut sellaisia keittiöitä,- tosin kokemuspohjanikin on melko suppea,,,,

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:11.04.2024 kello on 19:02
  • Luonnonmaa, Naantali
Vs: Jääkaapin kipinäsytytys
« Vastaus #28 : 26.02.2011 kello on 15:01 »
Onkos muuten sellaisia vaunuja jossa keittiö hommeli olis rakennettu ns vastaantulijan puolelle!? Englannissahan nää heittää häränpyllyä,,,, mut en ole ite ainaskaan huomannut sellaisia keittiöitä,- tosin kokemuspohjanikin on melko suppea,,,,

Terve!

Tossa meitin Kabessa on keittiö tienpuolella, samoin tuossa matkaajassa. Bussissa se on apumiehen puolella puolella.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:27.12.2012 kello on 08:21
Vs: Jääkaapin kipinäsytytys
« Vastaus #29 : 26.02.2011 kello on 15:04 »
Onkos muuten sellaisia vaunuja jossa keittiö hommeli olis rakennettu ns vastaantulijan puolelle!? Englannissahan nää heittää häränpyllyä,,,, mut en ole ite ainaskaan huomannut sellaisia keittiöitä,- tosin kokemuspohjanikin on melko suppea,,,,

Myös mulla on keittiö tienpuolella vaunussa. Pitäis sun muistaa se, vai oliko silloin liikaa Lumumbaa? :D