Tekniikkakeskustelut > Jääkaapit
Jääkaapin kipinäsytytys
perho-ukko:
--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 25.02.2011 kello on 18:22 ---Kyllä se jossakin vaiheessa voi, minullakin on joskus nakuttanut, en vain muista missä yhteydessä. Siksi kyselin onko siellä relettä välissä, joka voi jäädä päälle. :o
--- Lainaus päättyy ---
En tiedä toisista kaapeista,mutta tuossa minulla ainakin kytkimeltä tulee suora kytkentä muuntajalle (sininen paketti ) ja ei nakuta muuta kuin painamalla säätimestä,nakutus loppuu,kun liekki syttyy,mutta kun kaappi sammuu ajon aikana,uusi painaminen säätimestä!!!
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: perho-ukko - 25.02.2011 kello on 18:30 --- En tiedä toisista kaapeista,mutta tuossa minulla ainakin kytkimeltä tulee suora kytkentä muuntajalle (sininen paketti ) ja ei nakuta muuta kuin painamalla säätimestä,nakutus loppuu,kun liekki syttyy,mutta kun kaappi sammuu ajon aikana,uusi painaminen säätimestä!!!
--- Lainaus päättyy ---
Joissakin on mikrokytkin ja toisissa liuskakytkin, siis vanhoissa kaapeissa. Uusissa elektroniikka ohjaa, mutta ei saa kipinöidä kuin käynnistettäessä. Jos kaappi sammuu kesken käynnin niin silloin kipinöi kun ei syty ja liekkivahti on jo toiminut eli kaasu sammunut. Mielestäni uusissakin on vika aiemman tilanteen mukaan jos kipinöi, mutta en ole tutkinut tuota ohjainkorttia vielä kovin tarkasti. Minulla on niitä tutkittavina.
perho-ukko:
--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 25.02.2011 kello on 18:40 ---Joissakin on mikrokytkin ja toisissa liuskakytkin, siis vanhoissa kaapeissa. Uusissa elektroniikka ohjaa, mutta ei saa kipinöidä kuin käynnistettäessä. Jos kaappi sammuu kesken käynnin niin silloin kipinöi kun ei syty ja liekkivahti on jo toiminut eli kaasu sammunut. Mielestäni uusissakin on vika aiemman tilanteen mukaan jos kipinöi, mutta en ole tutkinut tuota ohjainkorttia vielä kovin tarkasti. Minulla on niitä tutkittavina.
--- Lainaus päättyy ---
Olen miettinyt tuota kytkimen ohitusta rinnalle mekaaninen kytkin,(kun tuo kaappi sammuu ajossa ),mutta jos se on sammuksissa vähänkin pitenpään,eihän se voi syttyä,liekin varmistin katkaisee kaasun !! :)
Turhan Höpöttäjä:
Juuri niin, mutta naksuttaako se maailman tappiin, ja jos ei, niin mistä johtuu että joskus jää naksuttamaan. :o
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 25.02.2011 kello on 18:53 ---Juuri niin, mutta naksuttaako se maailman tappiin, ja jos ei, niin mistä johtuu että joskus jää naksuttamaan. :o
--- Lainaus päättyy ---
Vika.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta