Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Kuolema
MatsOnni:
Tuntuu vähän kyyniseltä jos otsikko "Kuolema" ohjaa ensimmäisenä ajatukset perinnöjakoon. Voihan se niinkin tietysti mennä... joskus joillakin.
Kaija:
--- Lainaus käyttäjältä: Onneva - 29.07.2013 kello on 17:35 ---Osanotot suruusi.
--- Lainaus päättyy ---
Kiitos!
Tuosta kivunlievityksestä: reilut kolme viikkoa sitten isä valitti, kun ei saanut kipujen takia nukuttua. Yöhoitajalla ei siis ollut valtuuksia antaa ylimääräistä parasetamolia aamuyöstä, vaikka toisella oli kipuja. Kuulostaa aika kauhealta. :'(
Mun käsittääkseni parasetamoli on kaiken lisäksi aika "kesy" lääke, johon ei jää koukkuun.
Ja kai 75-vuotiaalle voisi antaa hiukan tujumpiakin aineita? Ei ole oikein, että joutuu kärsimään kivuista.
Mulli:
--- Lainaus käyttäjältä: MatsOnni - 30.07.2013 kello on 11:27 ---Tuntuu vähän kyyniseltä jos otsikko "Kuolema" ohjaa ensimmäisenä ajatukset perinnöjakoon. Voihan se niinkin tietysti mennä... joskus joillakin.
--- Lainaus päättyy ---
Kun vastasin tuohon aloitukseen, vastasin toki aiheeseen enkä ruvennut pohdiskelemaan alusta pitäen sitä, mikä ensiksi tulisi mieleeni kuolemasta puhuessa. Aloitus nyt vain käsitteli minun vaatimattoman ymmärrykseni mukaan juurinkin niitä asioita, joista itsekin rupattelin. Aloittaja tuntui olevan samaa mieltä.
Kun muutamia vuosia sitten pohdiskelin kuolemaa toisenlaiselta kantilta, tulin värkänneeksi aiheesta laulun. Se menee näin:
Älä tule yö
(A1)
Se sanoi
korjaa minut isi
ne ei sairaalassa osaa
niinkuin korjasit sen leikkiauton
kauko-ohjattavan, jota rakastan
Mä en
haluu enää lääkäreitä
neuloja ja pillereitä
se pelottaa, ne ei sano enää sanaakaan
ne katsoo toisiaan
(A2)
Mä
syliin nostin sen ja sanoin
kuolema on niinkuin pääsis
pitkän päivän jälkeen kotiin
oman peiton alle nukkumaan
Kuolemassa sä nät unta
niin mä silloin valehtelin
keijuista ja enkeleitä
pörröisistä tiikereistä
jotka halaa vaan
(B)
Ja kun isä hutaa yössä
etsii voimaa vihastansa
haastaa sotaan jumalansa
taivas hiljaa on, se huutaa
älä tule yö, älä tule yö
mutta kello käy, aika kuluu
...
yö tuli
(soolot)
(A3)
Hautajasten jälkeen sydän
miljoonina palasina
äiti tekee kahta työtä
isä...
soittaa kitaraa
(acu)
viime yönä mä näin unta
se tanssi kanssa enkeleiden
pörröisien tiikereiden
Kuten näette,asiasta voidaan keskustella monenlaisilla eri sävyillä. Koittakaa sietää pelimannien salakieli. Sointumerkit jaksoin poistaa.
Ja JOS tämänkin humpan pariskunta olisi ollut kumpikin blondeja, henkilöt eivät olisi nyt noin murheissaan. Naarasblondi tosin voitelisi meikkivoidetta napaansa kiertävään mustelmarenkaaseen ja mies katsoisi kohti taivasta kulmakarvat pohdinnasta syvässä kurtussa ja anoisi maailmankaikkeudelt a voimia aivotyöhön, jotta jotenkin omituisesti pielessä olevan tuntuinen rakkauden toimitus saataisiin hiottua mallilleen.
Soleil:
Mulli, laulusi sanat olivat koskettavat mutta kauniitkin.
MatsOnni:
"Kuten näette,asiasta voidaan keskustella monenlaisilla eri sävyillä"
Niin voidaan. Eikä kommenttini ollut oikeastaan tarkoitettu niinkään sulle. Enemmän ehkä ystävälleni Winelle, joka ihmetteli keskustelun suuntaa. Hänen taas tiedän kirjoittavan tekstiä, joka vaatii toisinaan tulkintaa tai taustojen tietämistä. Senkin, onneksi, tiedän ettei hän tästäkään pahastu.
Laulun sanat ovat koskettavat ja kauniit.
Kaijalle lämmin osanotto myös minulta.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta