Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin elektroniikka

Navigaattorin ominaisuuksista

<< < (2/13) > >>

pamaus:
Ostin saksan matkaa varten tomtom liven. Se päivittää itsensä 2 min välein. Näyttää ruhkaat, sään ja voi paikkaa hakea nimen mukaan kuten googlessa. Ensimmäinen vuosi ilmainen sen jälkeen 40 e vuosi.

Toimi saksassa hienosti antoi toisen reitin jos välillä oli ruuhkaa ta tietöitä.

Aakku:
Garminin ohjeista olin lukevinani, että se ei pidä noita "vältettäviä" ihan ehdottomina. Jos jonkun osion välttäminen kierrättää liikaa, niin se alkaisi lipsua ja käyttäisi vältettäviäkin teitä. Minusta tuntuu, että se pyrki tekemään kohdallani juuri noin.
Tomppa on taas ihan ehdoton. Jos motarit on kiellettyjen listalla, niin se tuntuisi kiertävän vaikka napajäätikön kautta.

Onko kokemusta tuosta Tompan Camping & Caravan versiosta?
Pitäisi olla ainakin hetken vielä sellainen laite, joka ei käyttäisi kallista dataa ulkomailla kohteiden analysointiin.

Nokian Lumian kartoista en ole löytänyt muuta kuin yhden minulle sopivan ominaisuuden. Se piippaa, kun on ylittänyt sallitun tienopeuden. Kännykkänavin hyvä puoli on siinä, että se on lähes aina mukana.

Stara:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 26.07.2013     kello on 17:56 ---Minulla oli reissussa kaksi navgaattoria. Tomtom XL ja Garmin nüvi 1490.
Tomppa on vanha, johon en saa Baltian karttoja, eikä muutenkaan mahdu kaikki kartat, kun ei ole muistikorttipaikkaa .
Garminissa on puolestaan Baltian kartat, muistikorttipaikka ja on muutenkin uudempi.

Mielestäni Tomppa on helpompi käyttää. Siinä on loogisemmat valikot ja latautuu nopeammin. Garminissa on isompi näyttö ja se ohjaa tarkemmin. Se ilmoittaa käännöksetkin usein siinä kohtaa, missä Tomppa tulkitsee ne mutkiksi.

Reitin valinnoissa on se ratkaisevin ero. Garmin antaa vaihtoehdoksi vain nopein, tai lyhin reitti. Mistään valikosta en löytänyt muita säätöjä.
Tomppa puolestaan antaa valita samat, mutta lisäksi minulle tärkeät "Ei moottoriteitä" ja "Ei Maksullisia teitä". Olisi saanut olla vielä "Ei lauttoja", mutta sellaista en siitä löytänyt.

Nyt pitäisi päivittää Tomppa uudempaan, jossa pitäisi ehdottomasti olla nämä moottori- ja tullitierajoitukset . Onko sellaiset ominaisuudet säilyneet Tompassa. Jos ei ole, niin tätä vanhaa pitää suojella silkkihansikkain.

Mullahan on tapana ajella mitä pienemmillä teillä siten, että navi ei vahingossakaan ohjaa motarille, niin kuin tuo verrokki Garmin tekee.

--- Lainaus päättyy ---
Oletkos harkinnut vaihtoehtoa, että ottaisitkin käyttöön tablettikoneen luokkaa 7...10 tuumaisena?
Itse hankin tuollaisen jokin aika sitten melkoisen kielteisellä ennakkoasenteella, mutta nyt täytyy kyllä alkaa takkia kääntämään.

ihaa:

--- Lainaus käyttäjältä: Simasuu - 26.07.2013     kello on 21:00 ---Oletkos harkinnut vaihtoehtoa, että ottaisitkin käyttöön tablettikoneen luokkaa 7...10 tuumaisena?
Itse hankin tuollaisen jokin aika sitten melkoisen kielteisellä ennakkoasenteella, mutta nyt täytyy kyllä alkaa takkia kääntämään.

--- Lainaus päättyy ---

Ja jos oikein muistan niin Aakulla oli iPad, hankit sellaisen vaan uudelleen ja siihen ilmainen CoPilot GPS, saa itse valita sen mitä Aakku tykkäsi siinä Nokialaisessa eli piippaako tiekohtaisen ylinopeuden 5 km/h, 10 km/h vai 15 km/h, uuden päivityksen myötä 14 päivän ilmaisversio täysine herkkuineen, hienosti näytti oikean tiekohtaisen nopeusrajoituksenki n...täytyy jopa harkita että ostanko tuon elinikäisen navipäivityksen hintaan 21.99 €

Niin vielä tuosta CoPilot GPS navista...mulla oli tuo käytössä tuolla Norjan reissulla ja ilman tätä oltaisi oltu melkoisen hukassa, 3 vuotta sitten päivitetty 2006 vuoden TomTom Go720 näytti monet kerrat käännöksiä pienemmille teille kun taas tämä CoPilot GPS pysyi isolla tiellä niin kuin oli suunniteltukin...er ittäin hyvä navigaattori iPadille, voin suositella. Thumb

LMC-99:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 26.07.2013     kello on 17:56 ---Minulla oli reissussa kaksi navgaattoria. Tomtom XL ja Garmin nüvi 1490.
Tomppa on vanha, johon en saa Baltian karttoja, eikä muutenkaan mahdu kaikki kartat, kun ei ole muistikorttipaikkaa .
Garminissa on puolestaan Baltian kartat, muistikorttipaikka ja on muutenkin uudempi.

Mielestäni Tomppa on helpompi käyttää. Siinä on loogisemmat valikot ja latautuu nopeammin. Garminissa on isompi näyttö ja se ohjaa tarkemmin. Se ilmoittaa käännöksetkin usein siinä kohtaa, missä Tomppa tulkitsee ne mutkiksi.

Reitin valinnoissa on se ratkaisevin ero. Garmin antaa vaihtoehdoksi vain nopein, tai lyhin reitti. Mistään valikosta en löytänyt muita säätöjä.
Tomppa puolestaan antaa valita samat, mutta lisäksi minulle tärkeät "Ei moottoriteitä" ja "Ei Maksullisia teitä". Olisi saanut olla vielä "Ei lauttoja", mutta sellaista en siitä löytänyt.

Nyt pitäisi päivittää Tomppa uudempaan, jossa pitäisi ehdottomasti olla nämä moottori- ja tullitierajoitukset . Onko sellaiset ominaisuudet säilyneet Tompassa. Jos ei ole, niin tätä vanhaa pitää suojella silkkihansikkain.

Mullahan on tapana ajella mitä pienemmillä teillä siten, että navi ei vahingossakaan ohjaa motarille, niin kuin tuo verrokki Garmin tekee.

--- Lainaus päättyy ---

Minulla on tomppa pari vuotta sitten ostettu XXL versio ja kyllä siinä saavalita nuo tiet, meneekö päällystettyä vai maksullista vai sora tietä lauttaa ym. ainut  moite on se että ei ole muistikortille paikkaa joten maailmalle lähdettäessä täytyy tompan sivuilta poistaa nyky kartta ja valita se alue jonne on menossa, pientä toimeliaisuutta vaatii mutta ei muuta.
Yksin tulin espanjasta keväällä ja hyvin ohjas, ruuhkatkin ilmoitti ja ehdotti välillä uutta reittiä oli kuulemma 5 min nopeampi...heh.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View