rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Upo mobilife käynnistys vaikeudet ja kylmenee huonosti??  (Luettu 10369 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:19.11.2016 kello on 12:51
Kirjoitinkin eilen tuonne toiseen topikkiin, että kaappi pitää kylmää huonosti yllä. Tähän mennessä tehtyä, puhallettu palopäätä puhtaaksi paineilmalla about 100 kertaa, puhdistettu kaikki rivastot kaapin takaa, asennettu ulkoseinän ritelikköön pikkupuhallin puhaltamaan kuuma ulos. Ei tahdo vaan kylmetä kunnolla. :(

Tänään kääntelin kaappia muutamaan otteeseen ylös-alaisin ja kivasti lurinaa kuului. Rupesin sitten sytyttelemään kaasulla uudelleen, niin ei millään. Putsasin liekintunnistimen ja kipinäkärjen, kipinä tulee hienosti vaan ei syty ei, tumpsahtelee vaan välillä. Paljonko noiden "kärkiväli" pitäisi olla?
Kokeilin jo aika monenlaista, vaan ei lähde renkuttamalla ei.

Kaappi irtaallaan kun käänsin hanikan syttö asentoon, niin tikulla syttyi kyllä ja palaa hienolla sinisellä liekillä.

Miten tuon prkl kaapin saisi siihen kuntoon, että toimii ilman järjen menetystä??  :o

Edit: Millä tavoin nuo liekintunnistin ja kipinäkärki pitäisi asemoida tuohon palopäähän verrattuna?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Upo mobilife käynnistys vaikeudet ja kylmenee huonosti??
« Vastaus #1 : 26.07.2013 kello on 00:16 »
No nyt saadaan selkään kun tehdään kaasuhommia ilman lupia .
Kerronpa kuitenkin mitä minä tein .
Irroitin polttimesta kaasuputken ja sen liittimen takana on se suutin .
Otin sähköjohdosta yhden säikeen ja putsasin tuon suuttimen reijän  Thumbd
Täysin rikollinen teko , ois pitänyt viedä valtuutetulle huoltajalle joka olisi VAIHTANUT tuon suuttimen .
Todennäköisesti olisi yrittänyt myödä uutta kaappia kun ei näitä saa enään kuntoon .

No ,enivei ,nyt se kaappi kylmiää ja tehokkaasti .
Kokeile irrallaa sitä sytytystä pietsolla ja katso että se lyö mahdollisimman pitkää kipinää liekinvarmistimen päähän juurikin siinä polttimen reikien yläpuolella .
Puhdista liekinvarmistimen kosketus ettei kipinä vahingossakaan lyö polttimen runkoon .
Minä sytyttelin sataviiskymmentä kertaa liekkiä siinä irrallaan että näki sen syttyvän joka kerta .
Sit alkoi syttyä kahella napsulla ja kylmetä muutamassa tunnissa ja vaikka pakkaselle koko kaappi  :-X
Ei kerrota muille  ::) ::)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:11.04.2024 kello on 18:25
Vs: Upo mobilife käynnistys vaikeudet ja kylmenee huonosti??
« Vastaus #2 : 15.08.2013 kello on 08:55 »
Terve. Ongema on hyvin samanlainen oman jääkaapin kanssa. Kaappi ei halua syttyä piezolla. Olen tarkastanut polttimen, näyttää puhtaalta. Samoin pakoputki. Kaasua tulee ja yleensä kuuluu paukahdus kun piezoa painaa, mutta tämän jälkeen ei tapadu enää mitään. Jos sytytän kaasusytyttimellä toimii kaikki OK. Vaikuttaa kuin kipinä olisi hyvä, kun kaasu ei ole päällä, mutta kun kääntää kaasun päälle niin kipinä olisi pienempi. Olen myös kokeillut uudemmalla piezolla, mutta tulos on sama. En tiedä, karkaako osa tehosta huonon piezon johdon takia. Voisiko johdon vaihtaa auton sytytystulppa-johdolla? Varmaan joku väittää ettei sytytystulppa-johto kestä lämmön, mutta kuinka sitten sähkön syöttökaapeli kestää, sehän on ihan tavallinen kaapeli?
Kaappi ei ole ihan uusi, vuoden -87 Soliferissa, mutta kun se on sytytetty, niin kymenee ihan hyvin. Kaappi olisi tietysti aika vaihtaa vähän uudempaan, koska putkisto takana on aika ruosteinen. Mutta tämä saa toistaiseksi kelvata.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:19
  • Autossa on pyörät
Vs: Upo mobilife käynnistys vaikeudet ja kylmenee huonosti??
« Vastaus #3 : 15.08.2013 kello on 09:11 »
Laita patteri-pietzo , ei peukalo hajoa  ::)
http://www.reimo.com/fi/81121-paristosyytytin_jaeaekaapille/

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:19.11.2016 kello on 12:51
Vs: Upo mobilife käynnistys vaikeudet ja kylmenee huonosti??
« Vastaus #4 : 15.08.2013 kello on 14:42 »
Mulla rupesi toi kaappi kylmenemään, kun putsasin palopesän, kääntelin kaappia katolleen muutamaan otteeseen. Vaihdoin samalla varajääkaapista 12v toimisen automaagi pietson, nyt syttyy kyllä heti kun kääntää kaasun auki.

Mulla toi renkutuspietso lyö läpi johdosta ja on aika tehoton, eli saa hakata kuin mielenköyhä ja siltikin kaapin syttyminen on tuurissaan.  ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.04.2024 kello on 18:28
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Upo mobilife käynnistys vaikeudet ja kylmenee huonosti??
« Vastaus #5 : 15.08.2013 kello on 20:46 »
Terve. Ongema on hyvin samanlainen oman jääkaapin kanssa. Kaappi ei halua syttyä piezolla. Olen tarkastanut polttimen, näyttää puhtaalta. Samoin pakoputki. Kaasua tulee ja yleensä kuuluu paukahdus kun piezoa painaa, mutta tämän jälkeen ei tapadu enää mitään. Jos sytytän kaasusytyttimellä toimii kaikki OK. Vaikuttaa kuin kipinä olisi hyvä, kun kaasu ei ole päällä, mutta kun kääntää kaasun päälle niin kipinä olisi pienempi. Olen myös kokeillut uudemmalla piezolla, mutta tulos on sama. En tiedä, karkaako osa tehosta huonon piezon johdon takia. Voisiko johdon vaihtaa auton sytytystulppa-johdolla? Varmaan joku väittää ettei sytytystulppa-johto kestä lämmön, mutta kuinka sitten sähkön syöttökaapeli kestää, sehän on ihan tavallinen kaapeli?
Kaappi ei ole ihan uusi, vuoden -87 Soliferissa, mutta kun se on sytytetty, niin kymenee ihan hyvin. Kaappi olisi tietysti aika vaihtaa vähän uudempaan, koska putkisto takana on aika ruosteinen. Mutta tämä saa toistaiseksi kelvata.

Karstaa palopesän päällä. Kipinä iskee väärään kohti. Tai kipinä kärki väärässä asennossa.  :)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:11.04.2024 kello on 18:25
Vs: Upo mobilife käynnistys vaikeudet ja kylmenee huonosti??
« Vastaus #6 : 16.08.2013 kello on 07:29 »
Kiitos vastauksista.
Kaappi kyllä kylmenee, kunhan se saa palaamaan. Ja sähköllä toimii hyvin. Mutta se syttyminen!!!
Karstaa ei ole. "Kipinä iskee väärään kohti" , mihin se kuuluu iskeä? "Tai kipinä kärki väärässä asennossa", eihän sitä saa kuin yhteen asentoon, onko se sitten väärä?
En ymmärrä, kuinka näin yksinkertainen asia voi olla niin vaikea (ei ainoastaan mulle, vaan näyttää olevan myös monelle muulle).

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:19
  • Autossa on pyörät
Vs: Upo mobilife käynnistys vaikeudet ja kylmenee huonosti??
« Vastaus #7 : 16.08.2013 kello on 07:55 »
Johan sanoin aiemmin, osta se patteripiezo. Sun vanha renkutettava antaa pientä kipinää.

ps Kyllä se kipinäkärki on voinut taipua vinoon, jolloin kärkiväli liian suuri. Sen voi suoristaa ihan pihdeillä varovasti .
Näihin viankuvauksesta sivuun meneviin neuvoihin täällä(kin) saa tottua  :laugh:

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:11.04.2024 kello on 18:25
Vs: Upo mobilife käynnistys vaikeudet ja kylmenee huonosti??
« Vastaus #8 : 16.08.2013 kello on 09:23 »
OK, OK kahtaenvaihda, tilaus on tehty. Saa nähdä, paraneeko?

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:05
Vs: Upo mobilife käynnistys vaikeudet ja kylmenee huonosti??
« Vastaus #9 : 16.08.2013 kello on 16:35 »
Kiitos vastauksista.
Kaappi kyllä kylmenee, kunhan se saa palaamaan. Ja sähköllä toimii hyvin. Mutta se syttyminen!!!
Karstaa ei ole. "Kipinä iskee väärään kohti" , mihin se kuuluu iskeä? "Tai kipinä kärki väärässä asennossa", eihän sitä saa kuin yhteen asentoon, onko se sitten väärä?
En ymmärrä, kuinka näin yksinkertainen asia voi olla niin vaikea (ei ainoastaan mulle, vaan näyttää olevan myös monelle muulle).

Hyvin monessa jääkaappimallissa kipinä iskee liekkivahtiin, mutta olen nähnyt myös kärkiä jotka iskevät arinaan. En tosin tunne eri kaappimalleja niin hyvin, että tietäisin mikä mitäkin tekee. :-[

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:11.04.2024 kello on 18:25
Vs: Upo mobilife käynnistys vaikeudet ja kylmenee huonosti??
« Vastaus #10 : 27.08.2013 kello on 20:27 »
On mennyt muutama päivä siitä kun tilasin tuon patterisytyttimen (kun se vaan tulisi!!!). Kävin kokeilemassa kaappia ja nyt se syttyy toisella tai kolmannella painalluksella. Kuka väittää, ettei näillä kuolleilla tarvikkeilla ei oliisi "sielua"? Kaappi rupesi tietysti toimimaan vaan sen takia, että yritin korjata sitä!!! Taidan laittaa se  takaisin omaan koloonsa, ettei se oikein kunnolla suutu. :D

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:19.11.2016 kello on 12:51
Vs: Upo mobilife käynnistys vaikeudet ja kylmenee huonosti??
« Vastaus #11 : 27.08.2013 kello on 20:44 »
Mulla iski toi orkkis renkutusmalli liekkivahtiin ja toi 12v automaatti iskee arinaan.