Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Akun kuntotesti

<< < (3/11) > >>

Jushi69:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 25.07.2013     kello on 08:40 ---Mulla on ihan tavallinen akku hupiakkuna, joka latautuu myös paneelilla. Toiminut ihan hyvin, eikä ole kovin tarkka latauksesta. Geeliakusta on hieman huonoja kokemuksia. Se ei ole kovin huoleton, koska tarkka latausjännitteestä ja pakkanen voi tuhota sen.
Uudemmassa Start&Stop autossani on AGM akku. Siihen ei kai muuta suositellakaan.

--- Lainaus päättyy ---
Ja taas oppi jotain uutta... Thumb

tsahkali:
Akut on niinkuin muutkin kamat: Niissä on hyviä ja huonoja, eikä koskaan tiedä, missä ne on valmistettu. Kai vielä muistatte, kun monien kammoksuma Biltema voitti TM:n akkutestin.

Jepukka:
Missä numerossa tuo akkutesti on?

Ja olen samaa mieltä exide akuista, puolentoista vuoden välein takuisiin vaihto. Nyt käytän exide akkua veneessä ettei enää tartte uutta samanlaista hakea. Motonetin akut kiinnostaisi hupipuolelle.

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 25.07.2013     kello on 10:33 ---Akut on niinkuin muutkin kamat: Niissä on hyviä ja huonoja, eikä koskaan tiedä, missä ne on valmistettu. Kai vielä muistatte, kun monien kammoksuma Biltema voitti TM:n akkutestin.

--- Lainaus päättyy ---

Olen kuullut väittämän, että osittain akkujen huono laatu johtuu kierrätyslyijystä. Sitä ei kuulemma saa kunnolla erotettua esim. tinasta ja muista vieraista aineista. Tiedä sitten.

Minulla oli veneessä pari Bilteman akkua siihen aikaan kun tuo testi julkaistiin, niissä ei mitään ongelmia ollut minun aikana sen veneen omistajana.

Jepukka:
Löysin tm testin vuodelta 2009, jossa bilteman akkua ei suositeltu kenellekkään. Vene
käyttö on varmasti eri asia kuin starttiakkuna toimiminen.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View