Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Kosteutta alkovissa
jus66si:
Mistä ostiti ko. auton? Ostitko liikkeestä vai yksityiseltä? Jos liikkeestä, on liikkeeseen välittömästi ilmoitettava siitä että tuotteessa on vakava virhe, jota ei kaupantekohetkellä havaittu. Auto on voitu otsonoida kosteuden hajun peittämiseksi. Jos sulla ei ole ennen ollut matkailuautoa, et ole mitenkään osannut tuollaista vikaa havaita. Älä siis tee mitään töitä ennen kuin olet selvittänyt oliko myyjä tietoinen rakenteen märkyydestä!
"Käytetyn auton virhe
Käytetyssä autossa voi olla käytöstä ja luonnollisesta kulumisesta johtuvia vikoja, jotka eivät ole virheitä. Virheen arviointi perustuu kokonaisharkintaan. Huomioon otetaan mm. kauppahinta, käyttöolosuhteet ja ajoneuvon ikä, ajettu kilometrimäärä sekä miten autoa on hoidettu ja huollettu.
Pääsääntö on, että autossa on virhe, jos
auto ei vastaa myyjän antamia tietoja,
myyjä ei ole kertonut sinulle tiedossaan olleista auton ominaisuuksia tai käyttöä koskevista olennaisista seikoista,
auto on huonommassa kunnossa kuin mitä sinun oli perusteltua edellyttää auton hinta ja muut olosuhteet huomioon ottaen. Et voi vedota autossa olevaan virheeseen, josta myyjä on kertonut ennen kaupantekoa. Muista myös, että jos ostat käytetyn auton jälleenmyyjältä, aiemmalla myyntiportaalla ei ole vastuuta auton virheistä."
Lähde:http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/autot/virhe-autossa/
Tietysti kukaan ei voisinua kieltää itse korjaamasta auto, mutta jos maksoit siitä sievoisen summan rahaa, pitää sen auton vastata kunnoltaan kauppasummaa. Minä en lähtsi tekemään mitään neuvottelematta myyjän kanssa ensin. Ehjiäkin autoja on ja rehellisiä myyjiä. Vaadi ainakin kauppasummasta korjauksen kattava summa hyvitystä.
Turhan Höpöttäjä:
Ee muuta kun tappelemaan, koevuhalako matkaan, uuden veroinenhan tuon ikäinen kuljin (16 vuotta) pitää olla. ::) ;D
HiTec:
--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 22.07.2013 kello on 08:01 ---Ee muuta kun tappelemaan, koevuhalako matkaan, uuden veroinenhan tuon ikäinen kuljin (16 vuotta) pitää olla. ::) ;D
--- Lainaus päättyy ---
Tässä se yksi suuri henk.koht. ihmetyksen aihe onkin, miten kummassa tuon ikäisen auton kauppa voi olla liikkeelle kannattavaa toimintaa ??? Niin paljoa tuosta et katetta voi huutaa että sillä mitään jälkikäteen korjattaisiin ja aina näistä kuitenkin löytyy jotain sanomista jostain. MP-puolellahan meinaan ainakin eräs liike harrastaa wanhemman kaluston kanssa kauppakirjoija, joista löytyy pienllä präntillä "Myyty kunnostettavaksi/purettavaksi". No ainakin tällä lausella tuo liike pesee kätensä näistä korjauksista jo aika hyvin :D
dallezet:
No tietysti ostin yksityiseltä... Myyjälle en ole vielä soittanut, mutta tokkopa vastaa puhelimeen. Yritän kuitenkin, kunhan ammattilainen on sanonut arvionsa koko höskästä.
Kosteusasioista oli kyllä nimenomaan puhetta myyjän kanssa, joten sen suhteen tilanne on selvä, joskin sana sanaa vastaan -tilanne. Ja toistan vielä itseäni sen verran, etten epäillytkään auton olevan virheetön, ei kai tuon ikäinen voi ollakaan, mutta näin isoa vahinkoa en odottanut! Tietysti omaa lapsellisuutta, kun en nostanut alkovin patjaa silloin ilmaan kokonaan. Se olikin oikeastaan se ainoa paikka, mitä en koplannut. Eipä sillä, ihan ensimmäistä m-autoa ostin, joten kovin viisas en asian suhteen ollut. Tai ole. Mutta jotenkin hirttää, että jos rakennat taloa, olisi hyvä olla itse rakennusmestarin koulutus taskussa, jos ostat autoa, olisi hvyä olla vähintään mekaanikko ja timpuri, jne. Ettei pysty mitään ostoja/sopimuksia tehdä ilman alan ammattilaista mukana. Hm. Ehkä vielä ruokaostokset teen jatkossakin itse, juuri muuta en. Sain juuri puhelimeni toisesta takuuhuollosta Tsekin maalta takaisin. Virheet oli tallella ja raportissa luki "no fault found". Jep jep.
Kiitos tsemppaajille ja neuvonantajille! Ja ihmettelijöille terveisiä, että heti kun annatte mulle lisää rahaa, niin ostan ensi kerralla uudemman auton. Ei tällä perheenäidillä jää niin älyttömiä summia säästöön, että pystyisi kerralla laittamaan kahtakymppiä autoon kiinni. Silti sinnikkäästi haaveilen automatkailusta... Huono yhdistelmä? Silti autoja on liikkeellä myös alle kympin hinnalla paljon, ovatko ne kaikki mätiä?
Rölli:
--- Lainaus käyttäjältä: dallezet - 22.07.2013 kello on 09:49 ---No tietysti ostin yksityiseltä... Myyjälle en ole vielä soittanut, mutta tokkopa vastaa puhelimeen. Yritän kuitenkin, kunhan ammattilainen on sanonut arvionsa koko höskästä.
Kosteusasioista oli kyllä nimenomaan puhetta myyjän kanssa, joten sen suhteen tilanne on selvä, joskin sana sanaa vastaan -tilanne. Ja toistan vielä itseäni sen verran, etten epäillytkään auton olevan virheetön, ei kai tuon ikäinen voi ollakaan, mutta näin isoa vahinkoa en odottanut! Tietysti omaa lapsellisuutta, kun en nostanut alkovin patjaa silloin ilmaan kokonaan. Se olikin oikeastaan se ainoa paikka, mitä en koplannut. Eipä sillä, ihan ensimmäistä m-autoa ostin, joten kovin viisas en asian suhteen ollut. Tai ole. Mutta jotenkin hirttää, että jos rakennat taloa, olisi hyvä olla itse rakennusmestarin koulutus taskussa, jos ostat autoa, olisi hvyä olla vähintään mekaanikko ja timpuri, jne. Ettei pysty mitään ostoja/sopimuksia tehdä ilman alan ammattilaista mukana. Hm. Ehkä vielä ruokaostokset teen jatkossakin itse, juuri muuta en. Sain juuri puhelimeni toisesta takuuhuollosta Tsekin maalta takaisin. Virheet oli tallella ja raportissa luki "no fault found". Jep jep.
Kiitos tsemppaajille ja neuvonantajille! Ja ihmettelijöille terveisiä, että heti kun annatte mulle lisää rahaa, niin ostan ensi kerralla uudemman auton. Ei tällä perheenäidillä jää niin älyttömiä summia säästöön, että pystyisi kerralla laittamaan kahtakymppiä autoon kiinni. Silti sinnikkäästi haaveilen automatkailusta... Huono yhdistelmä? Silti autoja on liikkeellä myös alle kympin hinnalla paljon, ovatko ne kaikki mätiä?
--- Lainaus päättyy ---
luulisin ett noin 90% enempi ta vähempi ,ehk toi 10% on sitt niit täysin kuivia ja siit 90% taas 10% läpimätiä...
Tää oli sitt vaa mun käsitys aiheesta... itelläki semmonen enmpi tai vähempi märkä...
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta