Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta
Ratin kääntö aiheuttaa kovan äänen
Komissarov:
--- Lainaus käyttäjältä: Tesurakk - 17.07.2013 kello on 19:33 ---Laittakaa ihan oikee öljy, mikä käy Ducatoon...
--- Lainaus päättyy ---
http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?main_page=product_info&cPath=4_50&products_id=37
0yxxy0:
--- Lainaus käyttäjältä: Weicco - 17.07.2013 kello on 19:27 ---Täällä ne asiat selviää yleensä nopeasti Thumb
Meillä kans välillä ilmenee jokin kummallinen, kova ja nariseva ääni kun rattia kääntää, varsinkin kun kääntää väärään suuntaan. Ääni ei kuulu aina, saattaa mennä parikin kuukautta kun taas narina alkaa ja on silleen kummallinen että se narisee noin 10-100km matkan koko ajan ja sitten hiljenee.
Yleensä se alkaa jossain Ikean kohdilla, muualla en ole havainnut useinkaan moista narinaa ;)
--- Lainaus päättyy ---
Mutta jos kurvaat sinne ikiaan niin sen jälkeen narina kuuluukin toiselta puolelta. ;D
Fenix:
Ihan jotain biltema/motonet perus automaattiöljyä olen aina käyttänyt, eikä ole koskaan ollut mitään ongelmia. Tärkeintä, ettei ole mitään vaahtoutuvaa mallia, vaan kestää pumppauksen.
Muiden kuvailemat narinat saa hiljeiseksi kopauttamalla narinan aiheuttajaa esim pesäpallomailalla. Tosin suositeltavaa se ei ole. :D
0yxxy0:
--- Lainaus käyttäjältä: Fenix - 17.07.2013 kello on 19:55 ---Ihan jotain biltema/motonet perus automaattiöljyä olen aina käyttänyt, eikä ole koskaan ollut mitään ongelmia. Tärkeintä, ettei ole mitään vaahtoutuvaa mallia, vaan kestää pumppauksen.
Muiden kuvailemat narinat saa hiljeiseksi kopauttamalla narinan aiheuttajaa esim pesäpallomailalla. Tosin suositeltavaa se ei ole. :D
--- Lainaus päättyy ---
Saako pesäpallomailaa kuljettaa autossa jos ei pelaa pesäpalloa. ;D Joskus joku sanoi käyttävän hydraali öljyä, mutta ainakin vw konsernin autossa ei sopinut vaan piti olla nimenomaan vihreässä purkissa.
Rölli:
--- Lainaus käyttäjältä: pouhe - 17.07.2013 kello on 19:21 ---Ymmärsin toki olevan kyse ohjaustehostimesta, mutta tarkoitin ATF-öljyn, joka on tarkoitettu automaattilaatikkoo n, kuuluvan myös ohjaustehostimeen. Kukin tekee tietysti autolleen mitä tahtoo, itse en ainakaan GX:ää tehostimeen laittaisi.
--- Lainaus päättyy ---
näin tekniikan ihmisenä mun mielipide on ett mielluummin hieman epäsopivaa öljyä kuin ilman öljyä, jos pumppu kavitoi niinkuin epäilin ääni kuvauksesta niin se tuhoutuu melko nopeasti jos asialle ei tee mitään... ja kyllä minäkin suosittelisin ohjaustehostimen öljyn täydellistä vaihtoa kerran pumpun siivet on hypännyt ja jauhaneet metalli hilettä vanhaan öljyyn..
mutta kun ääni loppu sillä ei oo välitöntä paniikkia mutt ois iha hyvä tälle kesälle tehä se toimenpide jott ei tule lisävaurioita..
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta