Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla

Saksassa matkailuautojen ja -vaunujen painot tehovalvonnassa

<< < (2/4) > >>

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: LMC-99 - 16.07.2013     kello on 11:31 ---...ja jos sinulla ei ole kuorma-auto korttia  niin olisin tarkkana tuon 3500kg ylityksen kanssa.

--- Lainaus päättyy ---

Tuosta oli juuri kinaa ja olin samaa mieltä...  ::)  Kukahan lienee oikeassa?

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 16.07.2013     kello on 11:33 ---A-katsastus veloitti pari vuotta sitten 10€ punnituksesta. Sai ihan paperin jossa jokaisen pyörän paino mainittiin.

--- Lainaus päättyy ---

Iskaritestissähän ne painot näkyvät.

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 16.07.2013     kello on 12:03 ---Iskaritestissähän ne painot näkyvät.

--- Lainaus päättyy ---

Niin näkyy, mutta kävin ihan mielenkiinnosta punnitsemassa enkä katsastuksen yhteydessä. Ja nuo vaat joilla punnitaan on kalibroituja todella tarkoiksi.

Soleil:
En minäkään ole koskaan liikentessä nähnyt asuntoautoa punnittavan, vaikka siitä kovasti puhutaan. Rekkoja olen. Olisi myös pieni muistikuva että kerran olisin nähnyt asuntovaunun olevan puntarilla. Poliisilla on puntarit mukana.  Thumb

Sen tiedän, että tiukkoja tällä ollaan eikä ylipainoa sallita ollenkaan, vaan auton/vaunun painoa on heti vähennettävä, että pääsee matkaa jatkamaan. Hyvä niin, että ylipaino ja suuret nopeudet lisää renkaiden puhkeamis riskiä. Sakkkojen suuruutta en tiedä, pitää selvittää. Luulen sen menevän paino ylityksenmukaan niinkuin se menee ylinopeus sakoissakin.  Meillä taitaisi tien varteen jäädä minä ja Kisut?  ::)

Eikö satamissa saa punnita auton? Ne halvat puntarit itse ostettuna taitavat olla ihan höpöjä?
Niin, mukava se tosiaan olisi tietää paljonko lisä tuunaukset ovat vaikkapa lisänneet painoa?

james_III, eipä törmätty. Olitkohan sinä,  suomalainen asuntoauto jonka mieheni oli nähnyt?

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Soleil - 16.07.2013     kello on 12:22 ---Sen tiedän, että tiukkoja tällä ollaan eikä ylipainoa sallita ollenkaan, vaan auton/vaunun painoa on heti vähennettävä, että pääsee matkaa jatkamaan.

--- Lainaus päättyy ---

Selvitäppäs vielä, mitä painoa ne tuijottavat. Minullakin on ollut mielikuva, etteivät välitä suomalaisesta rekisteriotteesta, vaan katsovat mitä alustalle sallitaan.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View