Sivuja:
Toiminto
  • #31 kirjoittanut solifer 500 07 Mar 2014
  • Noissa vanhenmissa dukatoissa paras käyttää peltoreita päässä ajaessa,säästyy kuulo ja samalla voi kuunnella radiota ;D
  • #32 kirjoittanut Hanska 07 Mar 2014
  • Noissa vanhenmissa dukatoissa paras käyttää peltoreita päässä ajaessa,säästyy kuulo ja samalla voi kuunnella radiota ;D
    Mun dukatossa (integroitu vuoden vanha) kuiskauskin kuuluu ajon aikana, mutta ei radio :laugh:
  • #33 kirjoittanut Jartsa 07 Mar 2014
  • En tuota mun fiatin antennia ole vieläkään saanut toimimaan enkä ymmärrä miksi siellä menee kaksi antennijohtoa ja kaksi sähköjohtoa.
    Alan korjaajakaan ei tiennyt ilman tutkimatta ja sanoi minulle että etulokasuojaan reikä ja siihen uusi antenni kaapeleineen niin pitäisi alkaa toimia...sen teen kun ilmat paranevat.
  • #34 kirjoittanut tsahkali 07 Mar 2014
  • En tuota mun fiatin antennia ole vieläkään saanut toimimaan enkä ymmärrä miksi siellä menee kaksi antennijohtoa ja kaksi sähköjohtoa.

    Meneekö sinne sähvöä kans?  Vahvistin, vahvistinvalmius, vahvistin rikki, sulake palanut....?
    Ja eikö sen wanhan voisi korvata tarvittaessa uudella, ilman uusia reikiä?
  • #35 kirjoittanut jamppa508 07 Mar 2014
  • Mikä värkki tuo on ?.
      GSM antenni, mallia ikkunaan liimattava, parantaa mokkulan toimintaa huomattavasti  Thumb
  • #36 kirjoittanut Jartsa 07 Mar 2014
  • ^
    ^
    Kyllähän sen vanhankin antennin voisi hyödyntää mutta menee sellaisista paikoista tuo vanha antennijohto että en sitä ala kyllä purkamaan.Virtaa ei tule kumpaankaan johtoon ja kaikki sulakkeet ehjiä ellei sitten jossain ole piilossa sille omaa sulaketta.Vahvistin ta en ole etsinnöistä huolimatta löytänyt enkä tuota toista antennijohdon päätä.
  • #37 kirjoittanut Ossi66 07 Mar 2014
  • "Ikkuna-antenni" vaatii myös maatason. Minä laitoin vaunuun sivuikkunaan tuommosen "Jamppa508:n" kuvan mukaisen radioantennin ja kuului aluksi melko huonosti. Lisäsin kaapin taakse noin 30cm*30cm sinkatun pellin, johon liitin antennin maapiuhan, niin alkoi pelittää hieman paremmin  ;)
  • #38 kirjoittanut jamppa508 07 Mar 2014
  • "Ikkuna-antenni" vaatii myös maatason. Minä laitoin vaunuun sivuikkunaan tuommosen "Jamppa508:n" kuvan mukaisen radioantennin ja kuului aluksi melko huonosti. Lisäsin kaapin taakse noin 30cm*30cm sinkatun pellin, johon liitin antennin maapiuhan, niin alkoi pelittää hieman paremmin  ;)


    Eikös se ole kuitenkin niin, että noi ns. ympärisäteilevät, elikkä esim. normaalit autoradioantennit kaipaa sitä maatasoa ja tuo kyseinen antennityyppi taas on dipoli, joka ei tarvi maatasoa.
  • #39 kirjoittanut K.E.V 08 Mar 2014
  • En tuota mun fiatin antennia ole vieläkään saanut toimimaan enkä ymmärrä miksi siellä menee kaksi antennijohtoa ja kaksi sähköjohtoa.
    Alan korjaajakaan ei tiennyt ilman tutkimatta ja sanoi minulle että etulokasuojaan reikä ja siihen uusi antenni kaapeleineen niin pitäisi alkaa toimia...sen teen kun ilmat paranevat.

    Ei antenniin mene sähköjohtoa mikäli siellä ei ole vahvistinta.
    Mittaa yleismittarilla neulaa apuna käyttäen kumpi noista johdoista on - , sitten tarjoa siihen toiseen + 12v vaikka 2A sulakkeen kautta. Todennäköisesti toimii.
    ps mittaa myös ettei se toinenkin ole maissa, vaikka se 2A mälli kyllä kertoo oliko.  :D
  • #40 kirjoittanut Jogi 08 Mar 2014


  • Alan korjaajakaan ei tiennyt ilman tutkimatta...


    Harvinaista. Eikö Alan täällä yleensä tiedä aika monesta asiasta :)
  • #41 kirjoittanut Jartsa 08 Mar 2014
  •  :D Thumb No näinpä
  • #42 kirjoittanut Ossi66 08 Mar 2014

  • Eikös se ole kuitenkin niin, että noi ns. ympärisäteilevät, elikkä esim. normaalit autoradioantennit kaipaa sitä maatasoa ja tuo kyseinen antennityyppi taas on dipoli, joka ei tarvi maatasoa.

    En tiedä antennin tyyppiä, mutta minun tuolta näyttävä on mallia "aktiiviantenni", jolle pitää olla myös käyttöjännite radiolta.
    Asennusohjeen mukaan pitää kiinnittää ikkunaan - olikos max 10cm päähän ajoneuvon rungosta ja kiinnittämään maajohto runkoon. Kokeilin kyllä ilman maatasoa maadoittamalla antennin radion maajohtoon, mutta eipä oikeen saanut mitään signaalia.
  • #43 kirjoittanut Oulaa 09 Mar 2014
  • kannattaako se laittaa uhvon vahvistimen 12v jännitteensyötönohj aus releellä autoradion moottorianteenin johdosta
    ei kait siihen jatkuvaa virtaa kannata jättää niinkuin on näköjään ollut
    oli vähän hakusessa tuo liitin radion päähän ,mutta onhan Ebay onneksi ,tilasin kaksi ko oikein euroon nousee hinta tuolla  :o
    perskuta tuossahan onkin kaksi eurolla kotio toimitettuna
    noo kohta niiton myväkkin asti
  • #44 kirjoittanut Rölli 09 Mar 2014
  • kannattaako se laittaa uhvon vahvistimen 12v jännitteensyötönohj aus releellä autoradion moottorianteenin johdosta
    ei kait siihen jatkuvaa virtaa kannata jättää niinkuin on näköjään ollut
    oli vähän hakusessa tuo liitin radion päähän ,mutta onhan Ebay onneksi ,tilasin kaksi ko oikein euroon nousee hinta tuolla  :o
    perskuta tuossahan onkin kaksi eurolla kotio toimitettuna
    noo kohta niiton myväkkin asti
    Mä laitoin diodilla virran  aina ku autoradion on päällä(moottoriantennin piuha), aina ku on verkkotöppeli seinäss tai antentenni kytkin päällä..
    ni ei tartte könytä asuntopulelle ku lähtee autoll ajeleen ja pistää ration päälle
  • #45 kirjoittanut Oulaa 09 Mar 2014
  • Mä laitoin diodilla virran  aina ku autoradion on päällä(moottoriantennin piuha), aina ku on verkkotöppeli seinäss tai antentenni kytkin päällä..
    ni ei tartte könytä asuntopulelle ku lähtee autoll ajeleen ja pistää ration päälle

    no diodihan  se siellä paremmin  toimisi ,joo
    mistä mää sellaiseksi nyt muutun ?
Sivuja:
Toiminto