Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
Kunnollinen radioantenni.
Jartsa:
^
^
Kyllähän sen vanhankin antennin voisi hyödyntää mutta menee sellaisista paikoista tuo vanha antennijohto että en sitä ala kyllä purkamaan.Virtaa ei tule kumpaankaan johtoon ja kaikki sulakkeet ehjiä ellei sitten jossain ole piilossa sille omaa sulaketta.Vahvistin ta en ole etsinnöistä huolimatta löytänyt enkä tuota toista antennijohdon päätä.
Ossi66:
"Ikkuna-antenni" vaatii myös maatason. Minä laitoin vaunuun sivuikkunaan tuommosen "Jamppa508:n" kuvan mukaisen radioantennin ja kuului aluksi melko huonosti. Lisäsin kaapin taakse noin 30cm*30cm sinkatun pellin, johon liitin antennin maapiuhan, niin alkoi pelittää hieman paremmin ;)
jamppa508:
--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 7.03.2014 kello on 22:22 ---"Ikkuna-antenni" vaatii myös maatason. Minä laitoin vaunuun sivuikkunaan tuommosen "Jamppa508:n" kuvan mukaisen radioantennin ja kuului aluksi melko huonosti. Lisäsin kaapin taakse noin 30cm*30cm sinkatun pellin, johon liitin antennin maapiuhan, niin alkoi pelittää hieman paremmin ;)
--- Lainaus päättyy ---
Eikös se ole kuitenkin niin, että noi ns. ympärisäteilevät, elikkä esim. normaalit autoradioantennit kaipaa sitä maatasoa ja tuo kyseinen antennityyppi taas on dipoli, joka ei tarvi maatasoa.
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: jartsa - 7.03.2014 kello on 11:32 ---En tuota mun fiatin antennia ole vieläkään saanut toimimaan enkä ymmärrä miksi siellä menee kaksi antennijohtoa ja kaksi sähköjohtoa.
Alan korjaajakaan ei tiennyt ilman tutkimatta ja sanoi minulle että etulokasuojaan reikä ja siihen uusi antenni kaapeleineen niin pitäisi alkaa toimia...sen teen kun ilmat paranevat.
--- Lainaus päättyy ---
Ei antenniin mene sähköjohtoa mikäli siellä ei ole vahvistinta.
Mittaa yleismittarilla neulaa apuna käyttäen kumpi noista johdoista on - , sitten tarjoa siihen toiseen + 12v vaikka 2A sulakkeen kautta. Todennäköisesti toimii.
ps mittaa myös ettei se toinenkin ole maissa, vaikka se 2A mälli kyllä kertoo oliko. :D
Jogi:
--- Lainaus käyttäjältä: jartsa - 7.03.2014 kello on 11:32 ---
Alan korjaajakaan ei tiennyt ilman tutkimatta...
--- Lainaus päättyy ---
Harvinaista. Eikö Alan täällä yleensä tiedä aika monesta asiasta :)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta