Tekniikkakeskustelut > Projektit
Mitä ihmettä! Jaa, että BE-korttikin vielä?
Kara Vaani:
Ihan laillinen yhdistelmä. Hae pois vaan ja kuvia kun on haettu! Thumb
Topelius:
Ilman be korttia vaunun kokonaismassa pitää olla pienempi myös kuin auton omamassa.
Kara Vaani:
--- Lainaus käyttäjältä: 144912 - 7.07.2013 kello on 20:18 ---Ilman be korttia vaunun kokonaismassa pitää olla pienempi myös kuin auton omamassa.
--- Lainaus päättyy ---
Jeps. Tämäkin täsmää. Ketjun aloittajalla on just soppeli yhdistelmä tuolle kortille....
0yxxy0:
Herää epäilys että aloituksen lainauksessa on kirotus virhe. Kyllä ois älämölö noussut jos laki ois nyt muuttunut noin. Koukkuun vaan ja menoksi kohti uusia seikkailuja. :D :D
Tämäkin ajovarman sivuilta:
"Henkilöauton ajokortti (B)
Ajokorttivaatimus, kun:
Henkilöautot, pakettiautot ja muut ajoneuvot:
joiden kokonaismassa on enintään 3500 kg
tilaa kuljettajan lisäksi enintään kahdeksalle henkilölle
B-luokan vetoauton ja perävaunun yhdistelmän kokonaismassa on enintään 3500 kg tai vetoauto on B-luokan ajoneuvo ja perävaunun kokonaismassa on enintään 750 kg, jolloin yhdistelmän kokonaismassa on enintään 4250 kg. "
"Kevyen yhdistelmän ajokortti (BE)
Ajokorttivaatimus, kun:
vetoauto on B-luokan ajoneuvo (kokonaismassa enintään 3500 kg)
perävaunun kokonaismassa on yli 750 kg ja enintään 3500 kg "
T12J7M6:
--- Lainaus käyttäjältä: Ipsu - 7.07.2013 kello on 19:37 ---BE-kortin "ajaminen" maksaa noin 150€. Sisältää siis kirjallisen kokeen, ajokokeen ja uuden ajokortin ::)
Jos yhdistelmäsi vaatii tuon kortin, niin se kannattaa mun mielestä tuohon hintaan ajaa. Ei oo kovin hankala, jos nyt yhtään osaa kärryn kanssa peruuttaa.
--- Lainaus päättyy ---
Joo, ei tässä oo siitä kyse, ettenkö aikois tota korttia hankkia, mutta kun mun pitäis ylihuomenna lähte sitä vaunua hakeen, kun oon niin jo sen myyjän kanssa sopinu, niin en viittis nyt millään kuukaudella sitä hommaa viivästyttää: kun kämppäkin lähtee viiminen päivä alta, ja se myyjä kyllä myy sen vaunun jollekkin toiselle siinä ajassa, kun mää sitä BE-korttia täällä pyörittelisin...
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta