Tekniikkakeskustelut > Jääkaapit

Jääkaappi ei syty, ennen kuin on ½ tuntia 220verkossa

<< < (4/8) > >>

pelsam:
Mikä sitten on vika ja mikä ei?
Toivotaan keskustelua!
Uskoisin, että kaappi on edelleen siinä kunnossa kun se oli sinunkin omistuksessa.

--- Lainaus käyttäjältä: Naussi - 19.06.2013     kello on 16:08 ---Eikö kukaan tiedä syytä. Harmittaa kun möin vanhan kulkimen tutulle ja tällänen vika ilmeni heti.

--- Lainaus päättyy ---

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: pelsam - 20.06.2013     kello on 16:17 ---Voi olla, että putkessa on kosteutta?
Mutta olen kuitenkin varmistunut omasta kokemuksesta, että tämä on veto ongelma.

--- Lainaus päättyy ---

Voivat kulkea käsi kädessä.

--- Lainaus käyttäjältä: pelsam - 20.06.2013     kello on 16:17 ---Mikä jääkaappi sinulla on?

--- Lainaus päättyy ---

Joku Dometic...  Se toimii hyvin, kunhan auto ei ole liikaa nokallaan.   Ärsyttävä piirre ihan tilapäisen pysäköinnin kannalta.  Pitää oikein tutkia montako astetta kaappi sietää ja ruuvata sitten johonkin 'vatupassinsilmä'.

88k5:

--- Lainaus käyttäjältä: pelsam - 20.06.2013     kello on 16:33 ---Mikä sitten on vika ja mikä ei?
Toivotaan keskustelua!
Uskoisin, että kaappi on edelleen siinä kunnossa kun se oli sinunkin omistuksessa.

--- Lainaus päättyy ---

Jatketaan asiasta!

Voi hyvinkin olla veto-ongelma. Mulla Kafissa Upo Mobile -kaappi, jonka alla  lattiassa oli 50 mm reikä paloilmalle, eikä ilmankiertoa ulos kaapin takaa:
kaasulla pakoputkesta tuli onneton lehmänhenkäys kun ulko-ovi kiinni helteillä - sitten kun avas oven tai ikkunan, niin sitten veti kuten "syksyllä".. Sen sijaan mökissä tuli kuuma helteillä kun pakokaasut lämpöineen tuli sisälle..  :'( 50 mm reiän itikkaverkon puhdistus tai poisto (sitten tulee hiiret) auttoi...

Muutoinkaan sisäkorvausilman kierrättäminen ja ottaminen seinältä, liki katon rajasta ei ole toimiva helteillä - samaa oli saman ikäluokan Solikoissakin..

Kare:

--- Lainaus käyttäjältä: pelsam - 20.06.2013     kello on 15:11 ---Monien vaunujen kanssa olen pelannut, ja tämä on tuttu "vika".

Kaappi syttyy kaasulla kun pitää jonkin aikaa verkkovirrassa, tai
pitää pakoputken päässä imuria.

Tämä ei ole kipinäongelma, vaan veto ongelma.
Syyttymisongelmaa ei yleensä ole talvisaikaan, vaan kesällä kun on matalapaine.

Kun kaappi kylmenee sähköllä, niin pakoputki lämpenee ja sen jälkeen on parempi veto putkessa, sen jälkeen kaappi syttyy myös kaasulla.

Olen testannut myös niin, että kaveri on pitänyt imuria pakoputken päässä ja itse olen sytyttänyt, niin kaappi syttyy.

Tämä ongelma on yleisimmin -80 -90 luvun Upon kaapeissa.
Yhden kerran olen törmännyt Elektroluksin kanssa samaan vaivaan.

Itse selvitin pitkään tätä ongelmaa. Sain ideoita, että kipinä karkaa ym. ym. Käytin kaapin huoltoliikkeessä ja sieltä sanottiin että kaappi on kunnossa.
Kun asensin kaapin takaisin vaunuun, niin ei syttynyt.
Irrotin kaapin vaunusta, niin heti syttyi.

--- Lainaus päättyy ---

Terve!

Tämän päivän kokeilun perusteella olen valmis kuittaaman lainauksen ainakin tuon sähköllä lämmitämisen osalta.
Aamupäivällä vaihdoin kaasupullon, ja iltapäivällä, muutaman tunnin jälkeen yritin sytyttää, ei muuta kuin parikertaa "humpsahti", muttei syttynyt.
No orgia selaamaan, ja sieltähän löyty nämä ohjeet. Ei kun kokeilemaan, jääkaapi sähkölle ja syömään, jonka jälkeen kokeilemaan kaasulla. Hetken kaasun juoksutusta polttimelle ja piezolla naks. Nyt on jääkaapi taas kaasulla Thumb Thumb Thumb.

Puska käyttöön pitänee keksiä joku muu ratkaisu, kun tuossa meitin keksinnössä ei oo akku käyttö mahdollisuutta.

Ps. löytyhän tuolta toisesta topicista ratkaisu tuohon jälkimäiseenkin ongelmaan :)

--- Lainaus käyttäjältä: ose -  8.08.2011     kello on 20:09 ---Silloin kun vaunun kaappi oli huoltamatta eikä syttynyt suoraan kaasulle käynnistin ja jäähdytin sen 300 W invertterillä. Hyvin sitten jatkoi kaasulla kun oli ensin käynnistetty 230 V

--- Lainaus päättyy ---

Oulaa:

vaihtakaa tuo , sen reikään oli tarttunut jotain moskaa ajan kanssa
en tiedä mitä mutta jotain siitä irtosi kun putsasin ja sen jälkee vanha kaappi toimi taas kuin ajatus

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View