rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Paras vetoauto?  (Luettu 213103 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:21
  • Escucha el Oi!
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #765 : 24.12.2020 kello on 08:52 »

Ehkä otsikko pitäisikin olla "paras ajamani vetoauto"  ;D

jep.
tai sitten "paras b-kortilla ajettava vetoauto". toki mun mielestä henkilöautot - nimestäkin jo pääteltäen- ovat tarkoitettu vain henkilöiden kuljettamiseen.

Itse joskus mietin tuollaista a6-audia, ois kai silläkin vaunu liikkunut?
https://www.nettiauto.com/audi/a6/11768530

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:55
  • Savo
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #766 : 24.12.2020 kello on 08:59 »
Hehheh  :laugh:
Laukkasella menny siellä pikkusen hommat sekaisin kun tarvii veturia as.auton vetämiseen.
Kovasti harmittaa, kun ei provoon täällä tartuta.

Ite ei oo koskaan tullu as.autoa vedettyä, niin vaikea mennä sanomaan asiaan mitään.
Älä nyt Ossi, sen takiahan mulla volvo vielä on :P :P

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:37
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #767 : 24.12.2020 kello on 10:02 »
Älä nyt Ossi, sen takiahan mulla volvo vielä on :P :P

Soita minulle sitten kun tarvitset vetoapua molempien vetämiseen. ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:30
  • Autossa on pyörät
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #768 : 24.12.2020 kello on 11:25 »
^
Mä luulen että 88 on ainoa joka voi auttaa tuossa kohti 😉

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:55
  • Savo
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #769 : 24.12.2020 kello on 12:10 »
Soita minulle sitten kun tarvitset vetoapua molempien vetämiseen. ;D
Soitan ;D :laugh:

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:58
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #770 : 24.12.2020 kello on 12:29 »
Latausasemien määrä ja niitten välimatkat on ongelma. Sähköautojen lisääntyessä myös pyhäruuhkat tulee olemaan ongelma, vaikka pääset aseman pihaan saatat joutua odottamaan latausvuoroa. Ei määrä ole mitoitettu muutaman pyhän mukaan, vielä.

Ja sitten käy vielä niin, että vaikka on varannut latausajan, jonkun auto vaan seisoo siinä....

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:02
    • circleset
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #771 : 24.12.2020 kello on 13:07 »
Aihepiiri on kieltämättä subjektiivinen - mutta voiko superlatiivia käyttää, jos ei ole kokeillut autoja laidasta laitaan   8)
Ehkä otsikko pitäisikin olla "paras ajamani vetoauto"  ;D
Juurikin noin, muuten menee mutuiluksi ja arvailuksi. Tai ainakin toisen käden tiedoksi.

Nykyinen allekirjoituksen mukainen veturi on omasta mielestä varsin hyvä oman vankkurin vetoon. Tehot riittää kuten myös kantavuus. Täydellinen ei ole toki tuokaan vaan XC60 on yllättävän pieni sisätiloiltaan ja kattoboksin käyttö korkeuden takia hankalampaa kuin oli edellisessä veturissa Superbissa.

Muutoin itse ajamista "vetoautoista" taitaa mennä ykköseksi tuo alla oleva. Tehoa ja vääntöä riittävästi, nelivetokin vielä.

Ei tosin taida saada koukkua asennettua  :laugh:


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:58
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #772 : 24.12.2020 kello on 14:00 »
Muutoin itse ajamista "vetoautoista" taitaa mennä ykköseksi tuo alla oleva. Tehoa ja vääntöä riittävästi, nelivetokin vielä.
Ei tosin taida saada koukkua asennettua  :laugh:

Pelkkä leluhan tuo on muutenkin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:30
  • Autossa on pyörät
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #773 : 24.12.2020 kello on 14:33 »
Onhan näitä, ei oikein vetoautoiksi ole vaikka katto auki vähän vetää.
Kyllä ihmiset tuijotti😂 Räimii tuo V10 katu kuilussa reippaasti



*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:34
  • Eläkeläinen
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #774 : 24.12.2020 kello on 14:49 »
Onhan näitä, ei oikein vetoautoiksi ole vaikka katto auki vähän vetää.
Kyllä ihmiset tuijotti😂 Räimii tuo V10 katu kuilussa reippaasti

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
Ei taida metallia noista löytyä niin paljon että koukun saisi kiinnitettyä  :D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:30
  • Autossa on pyörät
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #775 : 24.12.2020 kello on 16:40 »
Näinhän se on, oli vain pakko kun näitä "vetoautoja" niin paljon esillä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:45
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #776 : 24.12.2020 kello on 21:08 »
Edellisellä pöksällä vedin teli Kafia (582, 1360kg + märkää päälle) hyvin lyhyen siirron, mutta 2100kg telitraikkua veneen (kuva on ollut täällä esillä) kera useampana kautena lähemmäs 3000 km. Ei ole henkilöautoista samaan.. Yhdistelmämassassa kun vetoautoa 2/3 osaa, niin siitä paremmuus rakentuu. Se nimittäin kuittaa paljon, jos auto yksinään liikkuu hyvin.
Vaikka ei ollut paripyörätransussa kuin 140hp/385Nm, mutta kun vääntökäyrä hyvä ellei paras 2.3 - 2.4 litraisista, jaksaa puurtaa. Jatkona kun kunnon 6v loota ja danan-perä, jolla kokonaisvälitys vetohommiin hyvä. Sillä oikeasti rpm alue pysyi 1500-2500.. nykyisessä +10hp mersun OM646 tuplaturbo on suoraan sanottuna huono 2000-2500 rpm (käyrässä jopa notkoa) johon 6:lla 80-90km/h "putoaa"..

Sitten jos palataan perhefarkkuihin, niin aika useaa vaivaa ecoilu ja harva 6:nen (sama tuntuu automaateillakin) - vaikka kiekat olis maksimi alaväännön yläpuolella, niin 5km/h vauhdin hyytymä tuo 200rpm alas ja ulos vääntöalueelta, Toisekseen kun auto ei ole vars. tarkoitettu vetohommiin, niin aika monella merkillä alkaa voimalinja värähtelee siihen tahtiin, että tuntuu terveeltä välttää moista..

Aihepiiri on kieltämättä subjektiivinen - mutta voiko superlatiivia käyttää, jos ei ole kokeillut autoja laidasta laitaan   8)
Ehkä otsikko pitäisikin olla "paras ajamani vetoauto"  ;D

Keskustelu oli tuossa ASUNTOAUTON vetämisestä 😉

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:24.11.2022 kello on 14:27
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #777 : 24.12.2020 kello on 22:08 »
jep.
tai sitten "paras b-kortilla ajettava vetoauto". toki mun mielestä henkilöautot - nimestäkin jo pääteltäen- ovat tarkoitettu vain henkilöiden kuljettamiseen.

Itse joskus mietin tuollaista a6-audia, ois kai silläkin vaunu liikkunut?
https://www.nettiauto.com/audi/a6/11768530
Tiptronic varmaan lujempi, kuin tehottomamman 3-litrasen dieselin dsg. Itellä saman ikäinen  vähän vähemmän ajettu sillä 204hp koneella, mekatroniikan vaihto ei poistanut ravistusta 2-vaihteella, välipäivinä vaihtuu kytkimet. Muuten ei pahaa sanottavaa, ilma-alusta pelaa hyvin vaunun kanssa. Useammalla autolla on vaunua tullut vedettyä ja kaikissa on ollut omat vinkeensä. 508 pösö oli pettymys, 1.6hdi takajousitus ei kantanut kuormaa yhtään ja 163hp diesel ei taas tuntunut juurikaan paremmalta, kuin tuo 112hp:n 1.6:n diesel vaikka oli yksi vaihde lisää ja jäykempi alusta.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:15
  • Knaus Eifelland
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #778 : 24.12.2020 kello on 22:28 »

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:38
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #779 : 24.12.2020 kello on 23:05 »



Tämmönen on nyt takaliston alla, kyllä tällä traileri liikkuu, mutta vaunun edessä tämä ei ole parhaimmillaan paitsi ehkä poksi. Kyllä vanilla oli mukava vetää, ei pelkästään  ne tehot, paino, alusta merkitsee myös vaakakupissa jotain. Kokonaisuus koostuu eri tekijöistä, myös omasta fiiliksestä. Nyt tää on niin sanotusti hanskassa👌.