Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Paras vetoauto?

<< < (130/197) > >>

Alan:

--- Lainaus käyttäjältä: megaman - 16.09.2020     kello on 18:55 ---Mutta jos on ns. näytön paikka, seatti ei ole etsimämme auto....  :laugh:

;)

--- Lainaus päättyy ---

Yhtään sinulle osoittamatta; mun mielestä aika harva ostaa kulkineita tai vetureita näyttääkseen, mutta hyvinkin monet sivustakatsojat tulkitsevat asian niin. Kun eivät ymmärrä lajista mitään.

Harrastajien kesken pitäisi ymmärrystä löytyä. Jokainen hankkii tarpeeseensa tai ainakin pitäisi. Välillä tarpeet ja teot ovat vaan ristiriidassa, mutta samahan se on pariskunnalle, millä liikkuu. Kaikissa kulkineissa on soveltuvat peti- ja istumapaikat kahdelle.

Vaan onhan niitä näyttäjiäkin. Nuorena miehenä muistan, kun jakelin Kalevoita yötyökseni, niin yhden talon pihassa oli kaksi uutta isoa Hymeriä. Käytössä olivat ehkä vain kerran vuodessa.  :laugh:

Vain vähän offtopicia siis.

megaman:
Töiden puolesta on näitä kulissien kannattelijoita tullut nähtyä yli 20 vuoden ajalta, mutta menee tosiaan ohi aiheen, eikä niistä sen enempiä.  ;)

Itse en vaan maksaisi kymmeniä tuhansia satoja tuhansia rullatuista vehkeistä.  Onneksi valinnan vapaus ja itsemääräämisoikeus edellä näissä mennään. Kerroin vain omat painotukset. Tämähän on jo vanha ketju, jossa jo otsikko kertoo keskustelun vakavuuden. Thumb

Oulaa:

--- Lainaus käyttäjältä: megaman - 17.09.2020     kello on 09:10 ---Töiden puolesta on näitä kulissien kannattelijoita tullut nähtyä yli 20 vuoden ajalta, mutta menee tosiaan ohi aiheen, eikä niistä sen enempiä.  ;)

Itse en vaan maksaisi kymmeniä tuhansia satoja tuhansia rullatuista vehkeistä.  Onneksi valinnan vapaus ja itsemääräämisoikeus edellä näissä mennään. Kerroin vain omat painotukset. Tämähän on jo vanha ketju, jossa jo otsikko kertoo keskustelun vakavuuden. Thumb

--- Lainaus päättyy ---
Ittelleniparasta vetoautoa etsiessä eikö tämole hyvä topikki.
Sehän tässä heittää volttia korvien välissä notta laittaako pirssiin 20-24KE ja sit pitää olla 5-7 vuotta rahoitus vai mennäänkö
näin pikkurahalla kun ei sitä vetoa kymmeniä tuhansia tule.
Mulla oli tuollanen kerran ja Freelander oli tosi näppärä auto mielestäni . Hyvä tienpäällä.

megaman:
^ Juurikin näin, On hyvä topic!  Thumb

88k5:

--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 17.09.2020     kello on 07:53 ---Olikohan se akun ottohyötysuhde jotain 70 pinnaa ja paljonkohan mahtaa olla anto hyötysuhde....
Eli sähköautojen kulutusten vertailuissa pitäisi seurata laturin ottamaa kwh

--- Lainaus päättyy ---
Olisko noin huono? siis seinästä otettu kWh, ja akkuun varautunut kWh.. vai ihan takapyöriltä mitattu..

Tuossa minun laskelmassa arvioin +300kWh kulutuksen ole auton latausta 25krt..

25krt / 300kWh / 11kWh = 91 %

Sähkölasku loppusummasta 0.13 €/kWh (sis. verot, energia, siirrot, kk) tarkistettuna. Muistelin 0.17€ hintaa..

Akullisella (11.2 kWh) pääsee sen 50km; 11kWh/50km=0.22kWh/km -> 22kWh/100km > 22kWh*0,13€/kWh / 0.91=>  3.14€/100km / 1.25€/l (dieselhinta) = 2.51 l/100km dieselkulutuksena

No, jos hyötysuhde oli vain 0.7 > niin, 0.91/0.7 * 2,51 = 3,26 l/100km, eli karkeasti kuitenki puolet halvempaa sähköllä kaupunkioloissa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View