Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Paras vetoauto?

<< < (87/197) > >>

HiTec:

--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 30.01.2017     kello on 15:42 ---Onko tuo yhdistelmäpituus oikein - ei muuta mutta taitaa olla laiton  :D

--- Lainaus päättyy ---

http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2013/20130407

--- Lainaus ---3. Ajoneuvoyhdistelmän pituus ei saa ylittää seuraavia arvoja:

?a) henkilö- tai linja-auton (M-luokka) ja muun kuin puoliperävaunun yhdistelmä sekä pakettiauton (N1-luokka) ja muun kuin puoliperävaunun yhdistelmä   18,75 m
?b) henkilöauton (M1-luokka) taikka paketti- tai kuorma-auton (N1-, N2- tai N3-luokka) ja puoliperävaunun yhdistelmä sekä muu kuin a, c tai d kohdassa tarkoitettu ajoneuvoyhdistelmä   16,50 m
?c) auton ja keskiakseliperävaun un yhdistelmä   18,75 m
?josta mitasta kuormatilojen ulkopituuksien summa   15,65 m
?ja etäisyys vetoauton kuormatilan etupäästä perävaunun kuormatilan takapäähän   16,40 m
?kuitenkin edellä säädetystä poiketen ajoneuvonkuljetusaj oneuvo kuormattuna   20,75 m
?d) kuorma-auton (N2- ja N3-luokka) ja kaksi- tai useampiakselisen varsinaisen perävaunun sekä kuorma-auton, apuvaunun ja puoliperävaunun samoin kuin kuorma-auton, puoliperävaunun ja siihen kytketyn keskiakseli- tai puoliperävaunun yhdistelmä   25,25 m
?josta mitasta vetoauton ohjaamon takana olevien kuormatilojen ulkopituuksien summa 2 momentin a kohdassa tarkoitettu mittaustapa huomioon ottaen   21,42 m
--- Lainaus päättyy ---

88k5:
^
Tuotapa minä juuri;
c) kohta käsittelee auton ja keskiaskeliperävaun ua = 18.75m

d) kohdassa kyse kuorma-auton ja siihen kytkettyjen perävaunujen (modulit), ei siis pelkän keskiaks., muodostastamaa yhdistelmää  :-X

HiTec:
No itse ymmärsin tuosta "määritelmästä"

--- Lainaus käyttäjältä: Joko - 30.01.2017     kello on 13:56 ---Vertailukohtana pidän 25.25m pitkää ja 4.2m korkeaa umpikaappi yhdistelmää

--- Lainaus päättyy ---

Että kyseessä olisi ihan perinteikäs kuorma-auto + siihen kytketty varsinainen perävaunu, jolloin näiden max. pituus tosiaan olisi tuo mainittu 25,25m, mutta... ???

Joko:

--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 30.01.2017     kello on 15:50 ---^
Tuotapa minä juuri;
c) kohta käsittelee auton ja keskiaskeliperävaun ua = 18.75m

d) kohdassa kyse kuorma-auton ja siihen kytkettyjen perävaunujen (modulit), ei siis pelkän keskiaks., muodostastamaa yhdistelmää  :-X

--- Lainaus päättyy ---
Juu kansankielellä yhdistelmä tarkoittaa moduli yhdistelmää mitä nämä Suomen teillä liikkuvat ovat niin aika suuri osa umpikaappi vehkeistä on 25.25m ja sitten Ruotsiin ajavat 24.5m tai sitten älkää kysykö miksi mutta jos sama yhdistelmä on dollyllä varustettu niin se saa olla 25.25m Thumb kiinteän moduulin ja dollyllä yhdistelmän ero ei menen minun päähän miksi kiinteä saa olla vain 24.5m ja vastaava dollyllä alustalla 25.25m mutta se siitä asia tuli selväksi. Maastureiden veto-ominaisuuksia muuten taitaa useasti huonontaa korkeat renkaat. Olen muutamia reissuja tehnyt kafi 642 ja 90-luvun lopun pajeron ja hj61 kanssa enkä kumpaakaan voi kyllä kehua kauheita huojutteita ja vaunu kulkee taka-akselinsa varassa kun koukut niin korkealla. Toisessa oli kyllä mahdollisuus laskea mutta kun molemmat oli laina vehkeitä niin ei viitsinyt alkaa aukomaan koukun pultteja ja laskemaan sitä

Joko:

--- Lainaus käyttäjältä: HiTec - 30.01.2017     kello on 16:02 ---No itse ymmärsin tuosta "määritelmästä"

Että kyseessä olisi ihan perinteikäs kuorma-auto + siihen kytketty varsinainen perävaunu, jolloin näiden max. pituus tosiaan olisi tuo mainittu 25,25m, mutta... ???

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

--- Lainaus päättyy ---
Kyllä oikein ymmärsit. Kansankielellähän kaikki pulla sprintteriä isommat on rekkoja  :D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View