rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Invertteri ja mikro  (Luettu 35500 kertaa)

  • Vieras
  • Vs: Invertteri ja mikro
    « Vastaus #60 : 12.08.2015 kello on 11:11 »
    eli 2000W hiusten kuivain vie 200 amppeeria ja jos meillä on esimerkiksi 100Ah akku niin hätäseen vois laskea ett se on puolessa tunnissa tyhjä, mutta todellisuudessa se ei kestä tuollaista kuormaa kuin noin 5minuuttia, jos sitäkään..

    Teoriassa puoli tuntia ja todellisuudessa 5 minuuttia...tuon suhteen olen nähnyt pitävän paikkaansa kun kerran kokeilin imuroida 1000 watin imurilla auton, 120 Ah akku oli parinkymmenen minuutin kuluttua siinä kunnossa että invertteri alkoi piippaamaan.

    Eli ehkä teorian kun puolittaa niin ollaan aika lähellä totuutta. 

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
    • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
    Vs: Invertteri ja mikro
    « Vastaus #61 : 12.08.2015 kello on 11:18 »
    Teoriassa puoli tuntia ja todellisuudessa 5 minuuttia...tuon suhteen olen nähnyt pitävän paikkaansa kun kerran kokeilin imuroida 1000 watin imurilla auton, 120 Ah akku oli parinkymmenen minuutin kuluttua siinä kunnossa että invertteri alkoi piippaamaan.

    Eli ehkä teorian kun puolittaa niin ollaan aika lähellä totuutta.
    mitä kovempi kuorma sitä nopeemmin akku "kyykkää" ja invertterille ei riitä virta, kovalla kuormalla kyykännyt akku palautuu kuorman loputtua ja kun akku on tasaantunut. eli vaikka virta loppuu viiessä minuutissa nii ei se akku täysin tyhjä oo

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:20.06.2023 kello on 16:57
    • Vaunussa On Pyörät ja vetoaisakin
    Vs: Invertteri ja mikro
    « Vastaus #62 : 12.08.2015 kello on 12:07 »
    mitä kovempi kuorma sitä nopeemmin akku "kyykkää" ja invertterille ei riitä virta, kovalla kuormalla kyykännyt akku palautuu kuorman loputtua ja kun akku on tasaantunut. eli vaikka virta loppuu viiessä minuutissa nii ei se akku täysin tyhjä oo

    Oma invertteri lopetti hysteerisen herkän piipittelyn, ku vaihdoin syöttölinjat lyhyemmiksi. Olisko ollu ennen 2x25 neliötä, plussan ja miinuksen pituus yhteensä hiukka toista metriä toisessa linjassa, ja toisessa sit runsas kaks ja puol, ku menee toiselle hupiakulle... Nyt lyhyempi linja 35 neliötä ja pituus kuutisenkyt senttiä. Pidempi lilnja menee kans hiukan toiseen paikkaan, 35 neliötä ja edelleen kaikkineen abt kaks ja puol. Eli kakdet kaapeliparit menee purkkiin jo vakiona, ja molemmat pitää kytkeä. Eipä enää piipittele het alkuunsa. Invertteri Waecon 1.6 kW, ja perässä mm. kattoilmastointi ja mikro. Samaan aikaan en oo tainnu muuten kokeilla.

    Eli kannattaa mitata jännitehäviö invertterin syöttölinjoissaki. Eikä silti vetää akkua ihan piippuun.

    *****
    • Matkailija
    • Viimeksi paikalla: 2.05.2016 kello on 12:23
    Vs: Invertteri ja mikro
    « Vastaus #63 : 12.08.2015 kello on 15:12 »
    Invertterin + Mirkon käyttöä kun täällä paljon mainostatte niin mitenkä teillä sähköt on toteutettu muussa tapauksessa? Onko tuo Mikro omassa pistorasiassaan johon tulee 230V invertteriltä ja jos ootte esim. leirintäalueen tolpassa kiinni niin silloin mikro vaihdetaan tavalliseen pistorasiaan? Vai onko teillä jotain hienompia viritelmiä millä vaihdatte verkkovirran invertterivirtaan ettei tarvi töpseleitä vaihdella?

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:52
    Vs: Invertteri ja mikro
    « Vastaus #64 : 12.08.2015 kello on 15:30 »
    ..
    Vai onko teillä jotain hienompia viritelmiä millä vaihdatte verkkovirran invertterivirtaan ettei tarvi töpseleitä vaihdella?
    Automatiikka hoitaa verkkovaihdoin (ainakin toisilla)  ;D

    ..oik. puolen rekkulat.

    Edes poikien pleikka ja töllö ei kyykähdä, vaikka nyhtää piuhan auton kyljestä irti.. lennossa vaihtuu  Thumb

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:20.06.2023 kello on 16:57
    • Vaunussa On Pyörät ja vetoaisakin
    Vs: Invertteri ja mikro
    « Vastaus #65 : 12.08.2015 kello on 22:45 »
    Invertterin + Mirkon käyttöä kun täällä paljon mainostatte niin mitenkä teillä sähköt on toteutettu muussa tapauksessa? Onko tuo Mikro omassa pistorasiassaan johon tulee 230V invertteriltä ja jos ootte esim. leirintäalueen tolpassa kiinni niin silloin mikro vaihdetaan tavalliseen pistorasiaan? Vai onko teillä jotain hienompia viritelmiä millä vaihdatte verkkovirran invertterivirtaan ettei tarvi töpseleitä vaihdella?

    Invertterissä prioriteettikytkent ä. Eli seinästä menee sähköt vikavirtasuojan ja mittarin kautta jääkaapille, laturille ja invertterille. Invertteriltä edelleen syöttö muille pistorasioille.

    Toinen mahdollisuus olis 2-napaisella vaihtoreleellä tehty automaattivaihto (kuten 88k5:llä), apukoskettimilla sais invertterinki sammutettua automaagisesti seinäsähkön kytkeytyessä. Rele ei montaa kymppiä maksa. Ja sähkäri saa kyl paikalleen hetken pähkäilyn jälkeen.  :D
    Tästä kytkennästä on kyl ollu tälläkin saitilla kytkäri esillä joskus.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
    Vs: Invertteri ja mikro
    « Vastaus #66 : 13.08.2015 kello on 11:10 »
    Mulla mikro toimii lyhyen sisälle tarkoitetun jatkojohdon päässä. Jos olen sähkössä kiinni niin johdon vaihdan mikrosta kiinteään pistokkeeseen. Just ja just kuntoni on tuohon riittänyt

    Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla


    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:10.04.2022 kello on 08:56
    Vs: Invertteri ja mikro
    « Vastaus #67 : 13.08.2015 kello on 12:48 »
    Minä olen vetänyt invertteriltä kaksi omaa rasiaa, jotka siis vain invertterin perässä. Toinen etuistuinryhmässä ja toinen keittiössä. Invertteri on siten saatu  kivasti välipohjaan ja akkujen viereen.

    Jaa nii se mikro, se on kotona.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:28.09.2021 kello on 19:19
    Vs: Invertteri ja mikro
    « Vastaus #68 : 13.08.2015 kello on 12:54 »
    Seuraavaksi joku hankkii sähköhitsausmuuntaj an , invertteriin...... :-[

    Mulla on puikkokone.

  • Vieras
  • Vs: Invertteri ja mikro
    « Vastaus #69 : 13.08.2015 kello on 13:01 »
    Minä olen vetänyt invertteriltä kaksi omaa rasiaa, jotka siis vain invertterin perässä. Toinen etuistuinryhmässä ja toinen keittiössä. Invertteri on siten saatu  kivasti välipohjaan ja akkujen viereen.

    Jaa nii se mikro, se on kotona.

    Meillä myös noin mitä nyt se mikro on siellä "kylppärissä" istuinsyvennyksessä . Nykyisin ei ole enää paljoa sille tarvetta kun aikoinaan sillä oli kätevä maito lämmittää nuorimmalle pojalle mutta saavutetuista "eduista" eli jos kotona mikro, miksei myös sitten autossa on hankala päästä eroon.  :laugh:

    Vaimo kun välillä tekee reissulle kotona ruoat vuokaan valmiiksi niin se on kätevä mikrolla sitten reissussa vaan lämmittää ja on sillä teevesikin nopeampi lämmittää kuin vedenkeittimellä.  Thumb

    Niin ja tämähän on vain elämää...meidän elämää, ei varmaan kaikki tee noin ja miksi pitäisikään.  ^-^

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:10.04.2022 kello on 08:56
    Vs: Invertteri ja mikro
    « Vastaus #70 : 13.08.2015 kello on 13:08 »
    Meillä pohdittiin joskus mikroa autoon kun poika oli pieni, mutta todettiin että ei hommata. Hyöty olisi kuitenkin kokolailla pieni, paljon öitä puskissa niin ei akkuja viitsi mikrolla tyhjentää. Mikäli usein oisi roikassa niin voisi olla eriasia. Silloin voisi huoleti siirtymillä nauttia äitientekemää. Kahvi meillä kyllä keitetään invertterinkautta puskissa ja siitä ei tingitä.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:20
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Vs: Invertteri ja mikro
    « Vastaus #71 : 13.08.2015 kello on 15:00 »
    Meillä pohdittiin joskus mikroa autoon kun poika oli pieni, mutta todettiin että ei hommata.

    Minä hommasin. Käyttö oli kuitenkin niin vähäistä, että lahjoitin "köyhille". Tilalle kaasu uuni. Vähän on sitäkin käytetty, mutta on se pakkaskelillä varalla, jos lämmitys piiputtaa. :)