Matkailukeskustelut > Matkailu kotimaassa

Hyvä mieli liikenteessä ja osaavat kuljettajat.

<< < (6/7) > >>

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 11.06.2013     kello on 11:12 ---Ei tuo pientareelle väistö ole enää nykyaikaa, ensinnäkin liikenne on lisääntynyt ja nykyajan autot pikkuautoista alkaen on jo sen verran suorituskykyisiä jotta kyllä niillä ohi pääsee ja toki ohitusta voi helpottaa hidastamalla omaa nopeutta hiukan jos alkaa näyttää vaikealta se ohittaminen.

Kuten Risto sanoi, jos sinne pientareelle kerran menet niin kohta olet siinä tilanteessa jotta joudut laittamaan vilkun vasemmalle " jos minä täältä nyt saisin tulla takaisin sille ajoradalle, jookosta ?"  ;D

--- Lainaus päättyy ---

Asennekysymys tuokin.

Yllättävän usein se letkan toinen auto ei uskalla lähteä ohittamaan ja roikkuu perässä keskiviivalla ajaen pitkäänkin. Tällaisen ohittaminen taaempaa jonosta ei aina ole järkevää. Mitä jos se onkin kerännyt uskallusta ja lähteekin siihen ohitukseen. Kyllä joustavaan liikenteeseen kuuluu muitten huomioiminen oli ne sitten edessä tai takana ja väistäminen pientareelle yhden auton takia voi poistaa koko jonon.

Harvemmin tuo ohitus on kiinni auton ominaisuuksista, kuljettaja siinä on suurin yksittäinen tekijä. Eikä siinä mitään itse häviä jos päästää nopeammat ohi, päinvastoin perässä tulevasta letkasta ei tarvitse välittää ja seurata sitä.

Weicco:
Kävin tuossa käppäilemässä ja vauhtia tallentui kameraan. Ois pyyhkäissyt pidemmästäkin letkasta ohi tämä herra  :D

massimo:

--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 11.06.2013     kello on 12:03 ---Asennekysymys tuokin.

Yllättävän usein se letkan toinen auto ei uskalla lähteä ohittamaan ja roikkuu perässä keskiviivalla ajaen pitkäänkin. Tällaisen ohittaminen taaempaa jonosta ei aina ole järkevää. Mitä jos se onkin kerännyt uskallusta ja lähteekin siihen ohitukseen. Kyllä joustavaan liikenteeseen kuuluu muitten huomioiminen oli ne sitten edessä tai takana ja väistäminen pientareelle yhden auton takia voi poistaa koko jonon.

Harvemmin tuo ohitus on kiinni auton ominaisuuksista, kuljettaja siinä on suurin yksittäinen tekijä. Eikä siinä mitään itse häviä jos päästää nopeammat ohi, päinvastoin perässä tulevasta letkasta ei tarvitse välittää ja seurata sitä.

--- Lainaus päättyy ---

Niin kuin on jo monta kertaa aiemmin todettu, niin ei se ensimmäinen auto sitä jonoa tee, vaan se toinen. Ei siinä persuksissa oo pakko roikkua, vaan jättää reilun välin, jos ei oo aikomustakaan ohi mennä, niin pääsee toiset ohi, joilla on kiirus.

Haapaniemen Paroni:

--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 11.06.2013     kello on 12:03 ---Asennekysymys tuokin.

--- Lainaus päättyy ---
Nimen omaan siitä toisesta autosta se letka syntyy,kuten olen jo aikaisemmin maininnut asiasta ;)

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: Risto66 - 11.06.2013     kello on 12:18 --- Nimen omaan siitä toisesta autosta se letka syntyy,kuten olen jo aikaisemmin maininnut asiasta ;)

--- Lainaus päättyy ---

[/quote]
--- Lainaus käyttäjältä: massimo - 11.06.2013     kello on 12:17 ---Niin kuin on jo monta kertaa aiemmin todettu, niin ei se ensimmäinen auto sitä jonoa tee, vaan se toinen. Ei siinä persuksissa oo pakko roikkua, vaan jättää reilun välin, jos ei oo aikomustakaan ohi mennä, niin pääsee toiset ohi, joilla on kiirus.

--- Lainaus päättyy ---

Ihaalle tuo kommentti, koska hän ei näe hyötyä purkaa pitkääkin perässä roikkuvaa letkaa antamalla yhdelle tilaa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View