Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Riittääkö potku invertterissä

<< < (3/23) > >>

SeaSharky:
Minulla on läppärille sellainen pieni jännitteen nostin, joita saa marketeistakin, esim Prisma myy hyvää mallia n. 40€ hintaan, siinä on mukana sovitteet joista löytyy joka läppärille ja jännite on valittavissa 15-23v, toimii hyvin, ollut jo n. 4v.

SeaSharky:
Yhden huonon puolen huomasin tuossa invertterissä, vaikka kytkimestä katkaisee virran pois päältä, silti virtaa menee akusta 0,26A, joten jos on riittävän kauan ilman latausta, niin akku voi hiipua, minulla kun auto on katoksessa, niin paneleistakaan ei tule virtaa. Kaapeli liittimet on senverran isotöiset irroittaa, ettei sitä viitsi aina ruveta tekemään.
Johtuisko tuo kulutus siitä, kun invertterissä on USB-jännitelähtö, jossa on koko ajan jännite, ei sen kyllä silti pitäisi näin paljon tyhjäkäynnillä kuluttaa.
Tämä ostamani invertteri on UPS-invertteri, jolloin se antaa sähköä linjasta silloin kun ollaan verkkosähkössä (vaikka invertteri on pois kytkettynä) ja verkkosähkössä ollessa se lataa myös akkua 15A virralla.

perho-ukko:

--- Lainaus käyttäjältä: SeaSharky -  8.06.2013     kello on 19:50 ---Yhden huonon puolen huomasin tuossa invertterissä, vaikka kytkimestä katkaisee virran pois päältä, silti virtaa menee akusta 0,26A, joten jos on riittävän kauan ilman latausta, niin akku voi hiipua, minulla kun auto on katoksessa, niin paneleistakaan ei tule virtaa. Kaapeli liittimet on senverran isotöiset irroittaa, ettei sitä viitsi aina ruveta tekemään.
Johtuisko tuo kulutus siitä, kun invertterissä on USB-jännitelähtö, jossa on koko ajan jännite, ei sen kyllä silti pitäisi näin paljon tyhjäkäynnillä kuluttaa.
Tämä ostamani invertteri on UPS-invertteri, jolloin se antaa sähköä linjasta silloin kun ollaan verkkosähkössä (vaikka invertteri on pois kytkettynä) ja verkkosähkössä ollessa se lataa myös akkua 15A virralla.

--- Lainaus päättyy ---
Se USB pistoke on kaukokäynnistintä varten,pitää herätevirtaa yllä !

SeaSharky:
Ei tässä minun invertterissä ole kaukokäynnistystä, ei ainakaan valmistaja ja myyjä mainitse mitään, kyllä tuo USB on ihan jännitelähtö USB-latureinne ym. esim. oma Lumia latautuu sillä kätevästi. Yleensä kaukokäynnistimissä käytetään RJ-11 liitintä, ellen väärin muista.

Turhan Höpöttäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: SeaSharky -  8.06.2013     kello on 19:50 ---Yhden huonon puolen huomasin tuossa invertterissä, vaikka kytkimestä katkaisee virran pois päältä, silti virtaa menee akusta 0,26A, joten jos on riittävän kauan ilman latausta, niin akku voi hiipua, minulla kun auto on katoksessa, niin paneleistakaan ei tule virtaa. Kaapeli liittimet on senverran isotöiset irroittaa, ettei sitä viitsi aina ruveta tekemään.

--- Lainaus päättyy ---

Minulla on mökillä 2,5kW:n invertteri. Sille ohjaukseen on rakennettu ajastin joka kytkee invertterin päälle puolen tunnin välein pariksi minuutiksi, jonka aikana vesipumppu pumppaa ylhäällä olevaan säiliöön vettä, josta sitten vettä lirutetaan tarpeen mukaan.  Jos laite on koko ajan päällä virran kulutus olisi huomattavasti suurempi.
   Kulkimen kompurajääkaappiin rakensin terkun joka kytkee invertterin (1700W) silloin kun on jäähdytys tarvetta. Homma ei toimi, pitäisi olla jonkunlainen hidastin, kun kaapin terkku pyytää jäähdytystä, invertteri menisi päälle ja muutaman sekunnin viiveen jälkeen käynnistyisi kompura.  :)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View