rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Lasikuitupinnan vahaus  (Luettu 11357 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:46
Lasikuitupinnan vahaus
« : 5.06.2013 kello on 21:13 »
Onkos kokemusta tuollaisen lasikuitukuupalla korotetun matkailuauton vahauksesta?
Tuo normi peltipinta tulee ihan riittävän kiiltäväksi Autoglymin vahalla, mutta tuo yläosa pysyy himmeänä.
Mikä kumma siinä on, että aina nuo lasikuitukopat himmenee, vai onko niissä eri maali käytössä.
Pitäisi saada kiiltäväksi ilman maalin pois hinkkautumista ja ihan käsipelin. Kokeilin jo koneellistakin kiillottamista huonoin tuloksin. Muodotkin on niin sokkeloiset, ettei tahdo sellaisella laikalla päästä kiillottelemaan.

Mikähän olisi sopivan turvallinen, mutta kiillottava tökötti?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
  • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
Vs: Lasikuitupinnan vahaus
« Vastaus #1 : 5.06.2013 kello on 21:29 »
Onkos kokemusta tuollaisen lasikuitukuupalla korotetun matkailuauton vahauksesta?
Tuo normi peltipinta tulee ihan riittävän kiiltäväksi Autoglymin vahalla, mutta tuo yläosa pysyy himmeänä.
Mikä kumma siinä on, että aina nuo lasikuitukopat himmenee, vai onko niissä eri maali käytössä.
Pitäisi saada kiiltäväksi ilman maalin pois hinkkautumista ja ihan käsipelin. Kokeilin jo koneellistakin kiillottamista huonoin tuloksin. Muodotkin on niin sokkeloiset, ettei tahdo sellaisella laikalla päästä kiillottelemaan.

Mikähän olisi sopivan turvallinen, mutta kiillottava tökötti?
  Minkäs takia sen kopan pitäis kiiltää ??

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:19
  • Kohtele toisia kuten toiset sinua
Vs: Lasikuitupinnan vahaus
« Vastaus #2 : 5.06.2013 kello on 21:32 »
Minä olen vahannut lasikuitu- ja muoviosat lasikuituveneiden vahaukseen tarkoitetulla (joskus jopa väri)vahalla.
Se kestää jonkin aikaa kunnes suolaa aletaan kylvämään.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:46
Vs: Lasikuitupinnan vahaus
« Vastaus #3 : 5.06.2013 kello on 22:13 »
  Minkäs takia sen kopan pitäis kiiltää ??
Jotta sais naapurit kateellisiks... ;D
No ei taida ihan tällä kalustolla onnistua.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:24.10.2020 kello on 05:45
Vs: Lasikuitupinnan vahaus
« Vastaus #4 : 5.06.2013 kello on 22:16 »
Tuskin lasikuituosia on maalattu vaan pinnassa on värillinen topcoat, samaa tavaraa käytetään esim. lasikuituveneissä. Sama homma edessä  :)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:46
Vs: Lasikuitupinnan vahaus
« Vastaus #5 : 5.06.2013 kello on 22:19 »
Minä olen vahannut lasikuitu- ja muoviosat lasikuituveneiden vahaukseen tarkoitetulla (joskus jopa väri)vahalla.
Se kestää jonkin aikaa kunnes suolaa aletaan kylvämään.
Sitä venevahaa itsekin mietin, mutta onko veneet sitten maalattu automaaleilla? Sopiiko venevaha automaalille?
Tähän asti olen luullut, että se auton lasikuituosuus on samaa maalia, mutta en ole enää siitä niin varma.
Mulla tuo on valkoinen, mutta on näitä vastaavia vaikka kokonaan metallisinisiäkin.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:06
Vs: Lasikuitupinnan vahaus
« Vastaus #6 : 5.06.2013 kello on 22:51 »
Minä ja muutama muu ollaan muutamia vuosia vahattu venevahalla m-vaunun katto ja hyvää jälkeä tullut. Kiiltaa ja lika lähtee helposti.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:46
Vs: Lasikuitupinnan vahaus
« Vastaus #7 : 5.06.2013 kello on 23:07 »
Siispä venevahakauppaan..
Oisko jotain suosituksia? Sellaista tietty mikä kiilloittais ja suojais, mutta ei nyt sentään maalia ja kattoa puhki vetäis.
Mitäs eroa ihan oikeesti siinä venevahassa on autovahaan nähden. Hionta-aine, vaiko joku kemikaali?

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:16.07.2023 kello on 14:11
  • 1299XX
Vs: Lasikuitupinnan vahaus
« Vastaus #8 : 5.06.2013 kello on 23:10 »
Aakkupa ehtikin ensin, mutta muakin kiinnostais tietää et millasta vahaa kannattas ostaa??

Mulla kyllä tulee käyttöön ihan johonkin muukuin asuntoautoon, mutta lasikuidusta sekin on valmistettu :laugh:
Lasten liukumäen sain ja se pitäisi ehostaa liukumiskuntoon. Mietin että vaha vois ollakkin siihen parempi kun uusi maalipinta..

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:06
Vs: Lasikuitupinnan vahaus
« Vastaus #9 : 5.06.2013 kello on 23:13 »
Vahojen eroista en tiedä, tuttu vain kerran kertoi vahaavansa venevahalla ja sitten koitin itekin ja tuntuu kuin venevaha pysyis paremmin. Tää on siis vain mutu tietoa.

  • Vieras
  • Vs: Lasikuitupinnan vahaus
    « Vastaus #10 : 5.06.2013 kello on 23:22 »
    Itse olen saanut hyviä tuloksia lasikuituveneen paskan poistoon Dwg metal polish tuotteella. Lähtee p*ska ja kiiltää.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:19
    • Kohtele toisia kuten toiset sinua
    Vs: Lasikuitupinnan vahaus
    « Vastaus #11 : 6.06.2013 kello on 12:15 »
    Se lasikuitutuotteen valmistus tapahtuu yleensä näin:
    1. On olemassa virheetön tasapintainen vahattu muotti (irroittamisen helpottamiseksi) jonka pinta maalataan.
    2. Maali kuivahtaa.
    3. Sitten hartsia. kovetetta ja lasikuitua esim. telataan/puristetaan joko kankaana tai hiutaleina riippuen tuotteen käyttötarkoituksest a.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:46
    Vs: Lasikuitupinnan vahaus
    « Vastaus #12 : 6.06.2013 kello on 14:18 »
    Aikoinaan tehtiin sellaisia veronkiertopakuja, joissa oli korotettu lasikuituinen katto-osa. Ne oli myytäessä maalattu auton tehdasväreihin. Oli se sitten punainen, sininen, tai vaikka valkoinen. Kaikissa näissä näkee vanhemmiten, miten se yläkoppa on haalistunut, mutta se ala-osan kanta-auto on säilyttänyt värinsä. Etenkin punainen on sellainen, jonka aurinko himmentää.

    Tätä ajatusta vasten vaan ihmettelen, jotta onko se lasikuitu alustana sellainen, joka himmentää sen maalin, vai onko siinä kotikutoisessa maahantuojan veronkiertokorotuks essa käytetty jotain halpamaalia.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
    • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
    Vs: Lasikuitupinnan vahaus
    « Vastaus #13 : 6.06.2013 kello on 14:24 »
    Jos se pinta on karhean  nihkeä,mikään ei saa sitä kiiltämään,ainut on lakkaus sopivalla litkulla!!

  • Vieras
  • Vs: Lasikuitupinnan vahaus
    « Vastaus #14 : 6.06.2013 kello on 14:58 »
    Aikoinaan tehtiin sellaisia veronkiertopakuja, joissa oli korotettu lasikuituinen katto-osa. Ne oli myytäessä maalattu auton tehdasväreihin. Oli se sitten punainen, sininen, tai vaikka valkoinen. Kaikissa näissä näkee vanhemmiten, miten se yläkoppa on haalistunut, mutta se ala-osan kanta-auto on säilyttänyt värinsä. Etenkin punainen on sellainen, jonka aurinko himmentää.

    Tätä ajatusta vasten vaan ihmettelen, jotta onko se lasikuitu alustana sellainen, joka himmentää sen maalin, vai onko siinä kotikutoisessa maahantuojan veronkiertokorotuks essa käytetty jotain halpamaalia.
    Kyllä se on sama autoissa tahi vaikka talon peltikatossa eli punainen on se huonoin vaihtoehto jos et vahaa autoa koskaan. Peltikattoa onkin jo hankalampi vahata.
    Olen onnistunut pari kertaa palauttamaan punaisen sävyn saman firman Dwg oxygone pullolla. Sitten pitää vaan vahata uudelleen jos väri palautuu. Värin pelastaminen on niin tapauskohtainen.