rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Ducaton äänieristyksen parantamisen yritys  (Luettu 48080 kertaa)

  • Vieras
  • Vs: Ducaton äänieristyksen parantamisen yritys
    « Vastaus #45 : 6.05.2013 kello on 08:34 »
    Suurin hyöty tulee kylmän peltiohjaamon äänieristyksestä, lämmön eristys puolelle, vaikka materiaalit ei varsinaisia lämpöeristeitä olekkaan.  :D

    No en mä tiiä...suurin osa matkailuautoilijois ta käyttää autoaan kuitenkin vain kolmen vuodenajan autona jolloin tuo lämmöneristys ei liene ongelma vaan se melu, aika paljon sitä ollaan kuitenkin tien päällä ja sitten kun oleskellaan niin silloin ollaan toukokuusta-lokakuuhun ---> ei ongelmaa kylmyydestä.  Thumb

    Jos olisin ajanut moottoripyörälläkin läpi vuoden, ei se tuntuisi harrastusajoneuvolt a vaan käyttöajoneuvolta.. ihan eri tavalla odottaa reissuja matkailuautolla kun on tehnyt muuta talvella.

    Mutta vedetään nyt loppukaneetiksi kuitenkin että jokainen tavallaan niin mitäpä muuta.  ;D

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
    • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
    Vs: Ducaton äänieristyksen parantamisen yritys
    « Vastaus #46 : 6.05.2013 kello on 22:06 »
    Mun mielest kannataa aina harrastus vehettä duunata, ja meikäläisell ei oo varaa pitää erikseen jokatarkotukseen vehettä , ni mä ajan harrastus vehkeel ne noin nelkyt tuhatta kilometrii ja ja joka väliss teen jotain viihtyvyyden tai kulkemisen eteen. se on harrastus...

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 8.07.2022 kello on 08:20
      • Omat kotisivut
    Vs: Ducaton äänieristyksen parantamisen yritys
    « Vastaus #47 : 13.05.2013 kello on 22:24 »
    Tää ny ei yhtään liity äänieristykseen tai jos joku löytää yhtymäkohdan niin siitä vaan....
    Fixailin autoon ny uuden jääkaapin paikalleen ja siitä tuli tällanen "viritys"..löyty muuten aikas lähelle vanhaa kuosia olevaa kontaktia bauhausista. Veikkaan vaan ettei pysy lastulevyssä. Sitte otetaan uusiksi, pohjamaalataan ja liimataan uusiksi...siis tuo jääkaapin yläpuolinen osa on sitä viritystä, siinä oli aikasemmin electroluxin "säätimet".



    sitte pikkkasen "sähkökeskusta" on laiteltu. Tulipa lisättyä vikavirtasuojat kun ne puuttui kokonaan.



    joo..ja joku neropatti kysyy että miksi kaks koteloa...no, ostin tuon pienemmän kun luulin että sillä pärjätään ja kun huomasin että "keskuksesta" puuttuu noi vikavirtasuojat niin eikun uuden kotelon ostoon mutta hyödynsin tuon vanhankin. Jäi 3-modulia vielä varalle. Pikkupätkä suojaa tarvitaan vielä tuohon pienempään.

    Seuraavaksi vähemmän tärkeän asian kimppuun kuin helemapellin paikkaukseen...kusk inpuolella nyrkin mentävä reikä :)



    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 3.10.2019 kello on 10:54
    Vs: Ducaton äänieristyksen parantamisen yritys
    « Vastaus #48 : 14.05.2013 kello on 23:26 »
     Miksi Ducaton äänieristystä pitää parantaa?

  • Vieras
  • Vs: Ducaton äänieristyksen parantamisen yritys
    « Vastaus #49 : 15.05.2013 kello on 04:58 »
    Olipa Ducato minkä vuoden mallia tai asunto-osan valmistaja mikä tahansa niin aina siinä äänieristyksessä löytyy parannettavaa ja tämähän se on yksi osa-alue kalustoharrastamise ssa, parantaa itse kukin miten haluaa, aina siitä yleensä parempi tulee.

    Tusinatuotetta voi muuttaa oman maun mukaiseksi, tulee sitä yksilöllisyyttä, kuka sitä nyt täysin vakiolla haluaa harrastaa, minä tekisin saman myös tuon -08 Ducaton kohdalle kuin JPVäisänen on tehnyt omalleen mikäli olisi vaan aikaa enempi.

    Jos Ducaton ohjaamo kuljettajan paikalta mitattuna on n. 5 dB meluisampi kuin henkilöauto niin kertoohan se jotain, parannettavaa olisi.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:50
    • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
    Vs: Ducaton äänieristyksen parantamisen yritys
    « Vastaus #50 : 15.05.2013 kello on 08:47 »
    Miksi Ducaton äänieristystä pitää parantaa?

    Kun katsoo allekirjoituksista aiheen aloittajan ja sinun auton vuosimallia, niin pitäisi ero löytyä. Nuo autot ovat kuin eri planeetalta melun suhteen. Minulla on ollut -90 luvun ja 2000 luvun autoja, niin voin vakuuttaa tuon eron.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 06:22
    • seniori
    Vs: Ducaton äänieristyksen parantamisen yritys
    « Vastaus #51 : 15.05.2013 kello on 09:44 »
    Jos käytössä ei ole aivan uusimpia malleja on melu ohjaamossa aina hieman ongelma. Mobiilissani on Michelin M+S renkaat ja ne ovat myöskin kohtalaisen äänekkäät. Ajonopeus kuitenkin harvoin ylittää 85 km/h, joten rengasmelu ei ole vakavaa mutta ei miellyttävääkään.

    Toisaalta kuulon heikentyminen vaimentaa korkeita ääniä ja häiriöäänet keskustelua.  Jos ajan yksin pidempää matkaa kuuntelen musiikkia korvakuulokkeilla kännykästä. Kuulosuojaimet ovat vielä kokeilematta enkä viitsi rakennella äänieristystä. Parhaimmillaan mobiili on seisoessa.  ;D

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:07
    Vs: Ducaton äänieristyksen parantamisen yritys
    « Vastaus #52 : 15.05.2013 kello on 18:51 »
    Kun katsoo allekirjoituksista aiheen aloittajan ja sinun auton vuosimallia, niin pitäisi ero löytyä. Nuo autot ovat kuin eri planeetalta melun suhteen. Minulla on ollut -90 luvun ja 2000 luvun autoja, niin voin vakuuttaa tuon eron.

    Kumpaan suuntaan?  ;D ;D  Mulla ennen seat -99 ja nyt MB-90 hiljeni muuten auto kertaheitolla.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:50
    • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
    Vs: Ducaton äänieristyksen parantamisen yritys
    « Vastaus #53 : 15.05.2013 kello on 19:39 »
    Kumpaan suuntaan?  ;D ;D  Mulla ennen seat -99 ja nyt MB-90 hiljeni muuten auto kertaheitolla.

    No nuo ovat aivan eri merkkejä. Minä tarkoitin samaa merkkiä, mikä löytyy niistä allekirjoituksista. Ja se minun kokemus niistä meluista. Vuonna -04 saivat ylipuhuttua koeajamaan -03 autoa. Olin myyty mies jo sen melun puutteen ansiosta. Tässä autossa pystyi keskustelemaan ja kuuntelemaan radiota. Ja merkkihän on Fiat Ducato eikä SEAT tai MB

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:47
    • Kotkan poikii ilman siipii
    Vs: Ducaton äänieristyksen parantamisen yritys
    « Vastaus #54 : 15.05.2013 kello on 22:04 »
    Mulla oli vm89 ducato,niin siinä oli se hyväpuoli kun poikain kanssa reissasi niin matkustamon puolelta ei kuulunut mitään ääniä ohjaamoon. Pojat saivat juoda ja metelöidä mielin määrin eikä kuski kuullut siitä mitään.  Thumb

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:38
    Vs: Ducaton äänieristyksen parantamisen yritys
    « Vastaus #55 : 16.05.2013 kello on 19:11 »
    Jos käytössä ei ole aivan uusimpia malleja on melu ohjaamossa aina hieman ongelma. Mobiilissani on Michelin M+S renkaat ja ne ovat myöskin kohtalaisen äänekkäät. Ajonopeus kuitenkin harvoin ylittää 85 km/h, joten rengasmelu ei ole vakavaa mutta ei miellyttävääkään.

    Toisaalta kuulon heikentyminen vaimentaa korkeita ääniä ja häiriöäänet keskustelua.  Jos ajan yksin pidempää matkaa kuuntelen musiikkia korvakuulokkeilla kännykästä. Kuulosuojaimet ovat vielä kokeilematta enkä viitsi rakennella äänieristystä. Parhaimmillaan mobiili on seisoessa.  ;D

    Yhdyn edelliseen ajatukseen.
    Ostin talvilomalle halvat kiinalaiset kitkarenkaat, meinasin, että tuskin noilla lumella mihinkään pääsee, lain kirjaimen täyttää, mutta niinpä Goodridet oli nimensä mukaisia! Ducato tuli lumisen tien läpi ihan vaivattomasti!
    Enemmän hämmästyin hiljaisuutta kalliitten Misukoitten jälkeen. Nyt aattelin pitää nuo hiljaiset kitkat kesänkin, tuskin noista kilometreistä kuluu.

  • Vieras
  • Vs: Ducaton äänieristyksen parantamisen yritys
    « Vastaus #56 : 16.05.2013 kello on 19:54 »
    Yhdyn edelliseen ajatukseen.
    Ostin talvilomalle halvat kiinalaiset kitkarenkaat, meinasin, että tuskin noilla lumella mihinkään pääsee, lain kirjaimen täyttää, mutta niinpä Goodridet oli nimensä mukaisia! Ducato tuli lumisen tien läpi ihan vaivattomasti!
    Enemmän hämmästyin hiljaisuutta kalliitten Misukoitten jälkeen. Nyt aattelin pitää nuo hiljaiset kitkat kesänkin, tuskin noista kilometreistä kuluu.

    Yhdeksän vuotta olen nykyisellä Ivecolla ajanut juuri misukan kitkoilla. Ensiasennusrenkaat olivat pelkät Agilakset ja sittemmin Agilas Alpin. Hyvin olen pärjännyt kesät talvet, tosin vaatii ennakoivaa ajokäyttäytymistä. Tietty kunnolliset nastat ja kesäkumit olisivat varmasti paremmat, mutta kun en visuna ole saanut hommattua toisia vanteita :-[


    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:32
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Vs: Ducaton äänieristyksen parantamisen yritys
    « Vastaus #57 : 16.05.2013 kello on 20:04 »
    Yhdeksän vuotta olen nykyisellä Ivecolla ajanut juuri misukan kitkoilla. Ensiasennusrenkaat olivat pelkät Agilakset ja sittemmin Agilas Alpin. Hyvin olen pärjännyt kesät talvet, tosin vaatii ennakoivaa ajokäyttäytymistä. Tietty kunnolliset nastat ja kesäkumit olisivat varmasti paremmat, mutta kun en visuna ole saanut hommattua toisia vanteita :-[

    Tottakai Ivecolla.  Thumb

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:12.02.2024 kello on 20:53
    Vs: Ducaton äänieristyksen parantamisen yritys
    « Vastaus #58 : 16.05.2013 kello on 20:13 »
    JPV:lle.

    Sun kannattaa tutkia ne helmat hyvin jos siellä on ykskin reikä on takuulla ruostetta enemmänkin. Mullon tässä samantyyppinen projekti meneillään. Hymeriin olen pari päivää takonut helmapeltiä Ruukin teräksestä valmiiksi kiinnilaittoa varten.
    On tuolta helman etupäässä olevasta "tuuletusreijästä" ajanut isänmaata ym rapaa helmakotelon takapään täyteen ja pehmitti pellin totaalisen piloille. Tarkemmassa vasarasyynissä ilmeni että korroosio oli päässyyt vähän laajemmalle kotelo-osiin. Hyvin oli pakkelilla fiksattu (oisko ollut jotain filleriä) kun kesti peräti kaksi suola kautta oston jälkeen.
    Aattelin tehdä molemmat puolet samalla vaivalla.
    Sitten kunnon suoja-aineet koteloihin, jos kestäs pari kolme vuotta niin ok.
    Ei vaan tullu mieleenkään että vielä tässä pitää Migillä alkaa sooloileen.

    Pikkuhiljaa on mieleen noussut hyvä mainoslause: "Fiatilla koet aidon isänmaan". Niin paljon on kohta alla maattu, että ton alkoovin vois rakentaa auton alle  :laugh:


    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 8.07.2022 kello on 08:20
      • Omat kotisivut
    Vs: Ducaton äänieristyksen parantamisen yritys
    « Vastaus #59 : 17.05.2013 kello on 14:27 »
    Äänet eristetty, reikä paikattu, uus "roiskeläppä" asennettu, patjat tuulettumassa (täällä 24,4 lämmintä) ja mikä tärkeintä
    auto on taas katsastettu tieliikennekäyttöön vuodeksi eteenpäin :) Pari hehkua takaa piti uusia ja katsastusmies huomautti
    takajousien takapään kumipuslien uusimisesta kohtsilleen (olivat melko finito) ja takalaakerit pitänee kanssa vaihtaa kun oli toisella puolen pikkusen välystä mutta ei onneksi liikaa.
    Että tämä projekti on reissua vaille valmis :)