rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Tankkaus Euroopan maissa  (Luettu 9155 kertaa)

*****
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:29
  • Autossa on pyörät
Vs: Tankkaus Euroopan maissa
« Vastaus #30 : 15.04.2013 kello on 14:07 »
Maestro on kait se taikasana joka pitää lukea siellä pankkikortissa
Minulla EI ole mitään maestroa, eikä tarvita maestroa joka on erään kortin oma nimi . On ihan normaali visa Debit ominaisuudella. Toimii debit korttina ympäri eurooppaa, mikäli kasööri ymmärtää valita päätteestään 1=credit tai 2=debit , jos itse pääsen valitsemaan päätteestä niin silloin ei ainakaan töki  ;D

Lainaus
Kysynpä hiukan käänteisen visa electron kysymyksen tyyppisen kysymyksen. Tietääkö kukaan miten kotimaiset otto-automaatit hyväksyvät mastercardin maestro-kortteja?

Kortti on siis sellainen visa electron tyyppinen maksukortti, joka ilmeisesti ainakin tietyissä maissa on paljon electronia yleisempi. Luotan siihen että sillä saa kyllä jostain rahaa, mutta Suomeen tulevan kaverin takia, jolla on ainoastaan kyseinen kortti, olisi kiva tietää kelpaako se useimmissa automaateissa

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:10
Vs: Tankkaus Euroopan maissa
« Vastaus #31 : 15.04.2013 kello on 14:15 »
Minulla EI ole mitään maestroa, eikä tarvita maestroa joka on erään kortin oma nimi . On ihan normaali visa Debit ominaisuudella. Toimii debit korttina ympäri eurooppaa, mikäli kasööri ymmärtää valita päätteestään 1=credit tai 2=debit , jos itse pääsen valitsemaan päätteestä niin silloin ei ainakaan töki  ;D
Lainaus

    Kysynpä hiukan käänteisen visa electron kysymyksen tyyppisen kysymyksen. Tietääkö kukaan miten kotimaiset otto-automaatit hyväksyvät mastercardin maestro-kortteja?

    Kortti on siis sellainen visa electron tyyppinen maksukortti, joka ilmeisesti ainakin tietyissä maissa on paljon electronia yleisempi. Luotan siihen että sillä saa kyllä jostain rahaa, mutta Suomeen tulevan kaverin takia, jolla on ainoastaan kyseinen kortti, olisi kiva tietää kelpaako se useimmissa automaateissa



http://www.pallontallaajat.net/pt3/keskustelu/index.php?topic=6937.0

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:19
  • viva la France
Vs: Tankkaus Euroopan maissa
« Vastaus #32 : 15.04.2013 kello on 14:31 »
Minulla EI ole mitään maestroa, eikä tarvita maestroa joka on erään kortin oma nimi . On ihan normaali visa Debit ominaisuudella. Toimii debit korttina ympäri eurooppaa, mikäli kasööri ymmärtää valita päätteestään 1=credit tai 2=debit , jos itse pääsen valitsemaan päätteestä niin silloin ei ainakaan töki  ;D
Maestron omainaisuuksiin ei kuulu luotto, se on ainostaan pankkikortti joka kelpaa moneen ulkomaalaiseen toimintaan. Eli sen kanssa ei tarvitse selitellä kasöörille mitä missä ja milloin. Toimii loistavasti suomalaisillakin päätteillä jotka on saatettu nykytekniikkaan. Eli siruna toimii ja magneetinauhalla ei

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:19
  • viva la France
Vs: Tankkaus Euroopan maissa
« Vastaus #33 : 15.04.2013 kello on 14:34 »
Lainaus

    Kysynpä hiukan käänteisen visa electron kysymyksen tyyppisen kysymyksen. Tietääkö kukaan miten kotimaiset otto-automaatit hyväksyvät mastercardin maestro-kortteja?

    Kortti on siis sellainen visa electron tyyppinen maksukortti, joka ilmeisesti ainakin tietyissä maissa on paljon electronia yleisempi. Luotan siihen että sillä saa kyllä jostain rahaa, mutta Suomeen tulevan kaverin takia, jolla on ainoastaan kyseinen kortti, olisi kiva tietää kelpaako se useimmissa automaateissa

Toimii ja hyvin melkein kaikkialla,. prismat,city-marketit,bensa automaatit sekä kaikki pankki-automaatit. Ja tähän suom,alaisten omituiseen visa electroniin en ole missään muualla törmännyt.



http://www.pallontallaajat.net/pt3/keskustelu/index.php?topic=6937.0


Edit: Lainaus korjattu
« Viimeksi muokattu: 15.04.2013 kello on 15:05 »

*****
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:29
  • Autossa on pyörät
Vs: Tankkaus Euroopan maissa
« Vastaus #34 : 15.04.2013 kello on 15:06 »
Maestron omainaisuuksiin ei kuulu luotto, se on ainostaan pankkikortti joka kelpaa moneen ulkomaalaiseen toimintaan. Eli sen kanssa ei tarvitse selitellä kasöörille mitä missä ja milloin. Toimii loistavasti suomalaisillakin päätteillä jotka on saatettu nykytekniikkaan. Eli siruna toimii ja magneetinauhalla ei
Mutta MIKSI pitäisi ottaa Maestro, jos normaali korttikin toimii ?

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:12.04.2024 kello on 09:16
Vs: Tankkaus Euroopan maissa
« Vastaus #35 : 15.04.2013 kello on 15:32 »
Minä tankkaan aina dkw:llä tai euroshellillä. Ensinmainittu kelpaa melkein missä vaan.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:19
  • viva la France
Vs: Tankkaus Euroopan maissa
« Vastaus #36 : 15.04.2013 kello on 15:49 »
Mutta MIKSI pitäisi ottaa Maestro, jos normaali korttikin toimii ?
Ihan siksi ettei esimerkiksi jos minä otan normaalin ilman maestroa, niin suomesta ei saa mistään mitään.
Usko pois se maestro on se taikasana siinä kortin etupuolella. Maestrolla pankkikortilla voi maksaa saksalaisessa automarketissa, mutta danske bankin pelkkä pankkikortti ei toimi vaikka on saatu suomesta.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:10
Vs: Tankkaus Euroopan maissa
« Vastaus #37 : 15.04.2013 kello on 16:03 »
Eikös se ole jotakuinkin näin .."Visa Electron ja MasterCard Maestro ovat online-kortteja. Ne toimivat kuten pankkikortit, mutta ne edellyttävät aina reaaliaikaista katevarausta. Tällä menettelyllä pankki haluaa minimoida tilinylityksen riskin. Pankit myöntävät näitä kortteja erityisesti nuorille asiakkaille".

Kun puhutaan näistä korteista, niin pitäisi kait aina tarkentaa millaisesta kombinaatiosta on kyse? Pääasiallisesti tulee puhua maksuaikakorteista tai pankkikorteista sekä On-line maksukortista (esim. Visa Electron).
Luottokortti on sitten maksuaikakortti, johon voi kuulua luotto-ominaisuus.

Tämä näin tiivistettynä/suppeasti.

*****
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:29
  • Autossa on pyörät
Vs: Tankkaus Euroopan maissa
« Vastaus #38 : 15.04.2013 kello on 16:22 »
Ihan siksi ettei esimerkiksi jos minä otan normaalin ilman maestroa, niin suomesta ei saa mistään mitään.
Usko pois se maestro on se taikasana siinä kortin etupuolella. Maestrolla pankkikortilla voi maksaa saksalaisessa automarketissa, mutta danske bankin pelkkä pankkikortti ei toimi vaikka on saatu suomesta.
Voip. olla jos siltä tuntuu. Euroopassa on muitakin maita kuin Saksa . Itse en vielä 23v reissaamisella ole pulaan jäänyt normaali Visallakaan kuin kerran Italiassa. Cittin aulassa oli pankkiautomaatti, nykyään kelpaa kortti kassallakin. Tuota Visa Credit/Debitiä olen käyttänyt ympäri eurooppaa. Tottakai saa ottaa Maestroja jne niin paljon kuin sielu sietää. Itse en viitsi mitään ylimääräistä hankkia.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:06
Vs: Tankkaus Euroopan maissa
« Vastaus #39 : 15.04.2013 kello on 17:57 »
..
Usko pois se maestro on se taikasana siinä kortin etupuolella. Maestrolla pankkikortilla voi maksaa saksalaisessa automarketissa, mutta danske bankin pelkkä pankkikortti ei toimi vaikka on saatu suomesta.

Täyttä totta Maestro on ainoa kortti joka kelpaa, ns. ruokakaupoissa DACH -maissa - ne on niin "aatamin aikaisia" maskupäätepuolella. Itse asiassa muistelen Alankomaissakin monta paikkaa, johon ei Visa tai Mastercard [d/c] muovit käyneet - Maestro tai liikkeen oma..  >:(

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Tankkaus Euroopan maissa
« Vastaus #40 : 15.04.2013 kello on 18:05 »
Käteistä,käteistä,niin ei pulassa ;) :D

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:20.09.2023 kello on 17:48
Vs: Tankkaus Euroopan maissa
« Vastaus #41 : 15.04.2013 kello on 18:33 »
Käteistä,käteistä,niin ei pulassa ;) :D

Eipä ole ikävä niitä aikoja 70 luvulla kun 4 viikon lomareissun matkakassan joutui ottamaan käteisenä mukaan.
Kyllä kortit on tätä aikaa. Täytyy vaan valita itselle sopivat kortit.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Tankkaus Euroopan maissa
« Vastaus #42 : 15.04.2013 kello on 18:58 »
Eipä ole ikävä niitä aikoja 70 luvulla kun 4 viikon lomareissun matkakassan joutui ottamaan käteisenä mukaan.
Kyllä kortit on tätä aikaa. Täytyy vaan valita itselle sopivat kortit.
Kyllä se käteinenkin on vielä nyky aikaa,oiken joskus v...... Kaupassa kun sitä korttia höylätään ees taa ja taas uudestaan ;)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:06
Vs: Tankkaus Euroopan maissa
« Vastaus #43 : 15.04.2013 kello on 19:12 »
Kyllä se käteinenkin on vielä nyky aikaa,oiken joskus v...... Kaupassa kun sitä korttia höylätään ees taa ja taas uudestaan ;)
Ei sirukortteja "höylätä" - magneettiraidosta on luovuttu jo vuosia sitten   ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:58
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Tankkaus Euroopan maissa
« Vastaus #44 : 15.04.2013 kello on 19:17 »
Ei sirukortteja "höylätä" - magneettiraidosta on luovuttu jo vuosia sitten   ;D

Kun olisikin, niin olisi paljon turvallisempi olo. Täällä Italiassa on tälläkin matkalla useammassakin kaupassa höylätty ihan vanhanaikaisesti. Hyvä sentään, että ei mankeloitu!!