rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Tankkaus Euroopan maissa  (Luettu 9151 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
Vs: Tankkaus Euroopan maissa
« Vastaus #15 : 14.04.2013 kello on 13:28 »
Voiko ulkomaan asemilla ja muuallakin tosiaan maksaa myös debitillä? Mä olen luullut että vain luotolla voi maksaa reissussa.

Kerrataan nyt vielä..minulla sirullinen Tapiolan pankkikortti  master card depit ominaisuudella ja ei ole tökkinyt kertaakaan tämän reissun aikana eikä tökkinyt viimme vuonnakaan eikä edellisenä...
 

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:48
Vs: Tankkaus Euroopan maissa
« Vastaus #16 : 14.04.2013 kello on 14:27 »
Kerrataan nyt vielä..minulla sirullinen Tapiolan pankkikortti  master card depit ominaisuudella ja ei ole tökkinyt kertaakaan tämän reissun aikana eikä tökkinyt viimme vuonnakaan eikä edellisenä...
Ei kai se tökikään, jos siinä on rinnalla MasterCard luottokortti, eli Credit.
Onkohan kukaan kokeillut mennä läpi Euroopan pelkällä pankkikortilla, eli pelkällä Debit vaihtoehdolla.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
Vs: Tankkaus Euroopan maissa
« Vastaus #17 : 14.04.2013 kello on 14:35 »
Ei kai se tökikään, jos siinä on rinnalla MasterCard luottokortti, eli Credit.
Onkohan kukaan kokeillut mennä läpi Euroopan pelkällä pankkikortilla, eli pelkällä Debit vaihtoehdolla.

Jospa nyt lukisit tuon viestini uudelleen..

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:48
Vs: Tankkaus Euroopan maissa
« Vastaus #18 : 14.04.2013 kello on 16:44 »
Jospa nyt lukisit tuon viestini uudelleen..
Anteeksi tietämättömyyteni..
Olen aina luullut, että MasterCard on luottokortti, mutta sehän onkin näemmä pankkikortti

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
Vs: Tankkaus Euroopan maissa
« Vastaus #19 : 14.04.2013 kello on 16:49 »
Anteeksi tietämättömyyteni..
Olen aina luullut, että MasterCard on luottokortti, mutta sehän onkin näemmä pankkikortti

Koitetaan nyt vielä kerran ja sitten antaa olla:

Minulla lukee näin :

minulla sirullinen Tapiolan pankkikortti  master card depit ominaisuudella.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:27
Vs: Tankkaus Euroopan maissa
« Vastaus #20 : 14.04.2013 kello on 16:57 »
minulla sirullinen Tapiolan pankkikortti  master card depit ominaisuudella 
Minullakin ja hyvin toimii. Myös silloin kun ei hyväksynyt tankkausta. Toisen kortin numeron näppäilin vahingossa. ::)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
Vs: Tankkaus Euroopan maissa
« Vastaus #21 : 14.04.2013 kello on 17:02 »
Minullakin ja hyvin toimii. Myös silloin kun ei hyväksynyt tankkausta. Toisen kortin numeron näppäilin vahingossa. ::)

Tuota ongelmaa on täälläkin ei pelkästään kortin kanssa vaan joka paikassa pitää olla pin ja salasana ym. ja varmasti jokaisessa eri niin pysyykö nuo num.ym aina muistissa.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:20.09.2023 kello on 17:48
Vs: Tankkaus Euroopan maissa
« Vastaus #22 : 14.04.2013 kello on 19:48 »
Kerrataan nyt vielä..minulla sirullinen Tapiolan pankkikortti  master card depit ominaisuudella ja ei ole tökkinyt kertaakaan tämän reissun aikana eikä tökkinyt viimme vuonnakaan eikä edellisenä...
 

Kyllähän nää kortit toimii ja mieluiten niillä maksaakin reisussa ollessaan ja muutenkin.
Mutta kyllä olen aina pitänyt myös käteistä mukana. Sillä sitten jos kortit ei kelpaa.

Siis pelkkään korttiin en kyllä luota.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:07
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Tankkaus Euroopan maissa
« Vastaus #23 : 14.04.2013 kello on 22:41 »
Kyllähän nää kortit toimii ja mieluiten niillä maksaakin reisussa ollessaan ja muutenkin.
Mutta kyllä olen aina pitänyt myös käteistä mukana. Sillä sitten jos kortit ei kelpaa.

Siis pelkkään korttiin en kyllä luota.

Juuri näin. Syksyllä kerroin, että Puolassa jollakin pienellä tankkaamolla ei toiminut kumpikaan Visa. Ainoaksi mahdollisuudeksi jäi cash, joko zloteina tai euroina. Onneksi oli euroja.

Se miksi ei toiminut , lienee ollut korttien vikan. Tällä paikalla taisi olla vain magneettijuova käytössä. Ja minun korteistani taisi olla magneetit pilalla, kun kortit olivat olleet puhelimen kanssa samassa taskussa. Muuta selitystä en ole keksinyt asialle, koska pankkiautomaatissa molemmat kortiti toimivat ongelmitta, pin-koodilla.

Ps. Pieniä yllätyksiä olen joutunut kokemaan, kun joissakin kaupoissa debit/credit- ominaisuus lienee ollut kassoille uutta. Välillä olen saanut menemään debittinä, mutta välillä menee creditiksi, vaikka kuinka yrittää vängätä asiasta.

*****
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:11
  • Autossa on pyörät
Vs: Tankkaus Euroopan maissa
« Vastaus #24 : 15.04.2013 kello on 07:51 »
Lähinnä tuo debitin toimimattomuus on kasöörin vika. Ne eivät ymmärrä vaikka kuinka selittää . Hakevat vielä myymälänhoitajan takahuoneesta ihmettelemään mikä ihmeen debit  ::)
Ainakin meille on näin käynyt monta kertaa, vaikka kuinka neuvoo niin täräyttävät luottopuolelle. :(

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:21.07.2023 kello on 01:10
  • Vaasa
Vs: Tankkaus Euroopan maissa
« Vastaus #25 : 15.04.2013 kello on 08:03 »
Tuollaiset debit/credit kortit ovat muualla maailmassa todella harvinaisia. Siksi ne on ohjelmoitu tarjoamaan ensisijaisesti credit puolta, koska monissa maissa kassajärjestelmät eivät niitä ymmärtäisi muuten lainkaan.

Näin minua valaisi asiasta Aktia pankin korttiasioista vastaava henkilö, kun joskus sattui kyyditettäväkseni osumaan.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:18
  • viva la France
Vs: Tankkaus Euroopan maissa
« Vastaus #26 : 15.04.2013 kello on 11:14 »
Itselläni on ollut jo noin kymmenkunta vuotta sirullinen pankkikortti, siis belgialainen pankki, ja viimmeinen maa jossa sitä pystyi alkamaan käyttämään oli suomi joka uskoi vuosikausia sen magneettiviivan voimaan. Siis ainut maa missä automaateilla tankaus on ollut vaikeaa normi pankkikortilla on ollut suomi.

  • Vieras
  • Vs: Tankkaus Euroopan maissa
    « Vastaus #27 : 15.04.2013 kello on 11:37 »
    Minä kyllä maksan niin harvon ja diseliä en kyllä koskaan.  :-[
     
    Minusta meidän vieraat eivät ole voineet maksaa Saksassa joka paikassa kaupoissa visalla. Meidän lähellä olevalla huolatmollakin on ikkunassa visan päällä ruksi.
    Varmasti moottoriteiden varsilla 8-15s. kallimpaa diseliä saa maksaa aika monen maa korteilla.
    Kyllä käteistä kannattaa olla mukana aina.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:18
    • viva la France
    Vs: Tankkaus Euroopan maissa
    « Vastaus #28 : 15.04.2013 kello on 12:51 »
    Maestro on kait se taikasana joka pitää lukea siellä pankkikortissa

  • Vieras
  • Vs: Tankkaus Euroopan maissa
    « Vastaus #29 : 15.04.2013 kello on 13:55 »
    Niin se voi olla,  minun saksalaisessa pankkikortissa lukee Maestro, ei suomalaisessa Osuuspankin debit/credit kortissa. En ole  Suomi-korttia käyttänyt muuten kuin, automaatista nostanut rahaa.
    « Viimeksi muokattu: 15.04.2013 kello on 14:23 »