Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Kesärenkaat

<< < (67/111) > >>

ose:
Olen kerran tullut töppöset savuten päin hirveä. Takana oli kesäkelillä hyväkuntoiset entiset nastarenkaat. Peräpää lukkiutui onneksi vasta etupään jälkeen mutta ei se vauhti niillä tarpeeksi hidastunut, onneksi vain hirvi kuoli. En enää ikinä laita kesäksi talvi tai kitkarengasta auton alle . Jos ei oo varaa kesärenkaisiin jään kotiin.

retkeilijä:
Seuraavassa äsken harkittu mielipiteeni. Olkaa hyvät!

Kun matkailuautoa ei käytetä liikenteessä talviaikaan, vaan kyseessä on ns. kolmen vuodenajan käyttö sulien ajokelien aikaan, on mielestäni jopa tarkoituksenmukaist a rengastaa auto M+S renkailla.
  - ei rengasvaihtoja keväällä/syksyllä
  - lyhyet käytöt mahdollista talvella (esim. katsastus)
  - edullisempaa kuin kahdet renkaat
  - M+S renkaissa on paljon kulutuspintaa (voi pitää min 5mm)
  - ei yleensä vesiliirtovaaraa 80 km/h nopeuksissa
  - karkeakuvioiset eivät jätä herkästi nurmikolle
  - M+S renkaiden kesäominaisuudet riittävän hyvät matkailuautokäytöss ä
  - niillä ei vaaranna liikenneturvallisuu tta, sillä hyvien kitkarenkaiden kesäominaisuudet ovat jopa paremmat kuin halpis kesärenkaiden

Taitaa ainoa miinuspuoli M+S renkaissa olla ehkä rengasmelu ja kitkarenkaissa kuluminen.

Pidetään mielessä, että kesäinen sadekelikin on turvallisempi kuin jäinen talvitie.

jus66si:
Mulla on kitkarenkaista vain toistaseksi hyviä  kokemuksia. Tuossa lopputalvesta märällä asvaltilla jouduin toppuuttelemaan alamäessä, kun peuraa tuli tielle useampi.Täällä kun noita kulkee. Oli vielä pimeän aika ja vastaantulijan valoja vasten näin kun pellolta eläimet pyyhkäisi siihen eteen. Alla Firestonen kitkarenkaat toimi kuten piti, eikä tullut raatoja saati romua. Tosin ajan kyllä ihan rajoitusten sisällä, pääasiassa kantateillä,  kun ei tuolla autolla saa ajaa 80 km/h kovempaa.Pidän muutenkin rauhallisemmasta menosta, eihän tuo mikään kilpa-auto kuitenkaan ole. Ajoin noilla jo viime kesän reissutkin ja vähän ihmettelen tätä polemiikkia kitkarenkaista. Mutta varmaan on yhtä monta mielipidettä kuin käyttäjää ja merkkiä.
Mulla oli aiemmin kesärenkaina misukan campingit, mutta kyllä nuo firestonet on ollu paremmat esim vastasataneella liettyneellä tiellä ja hiljasemmat. Mutta kuten sanoin mielipiteitä on monia. Mikä toisille sopii, voi olla että toisille ei. Ostin kerran halvalla rengasliikkeestä vectraan pinnatut nastarenkaat, jotka asiakas oli haukkunut alimpaan h..ttiin. Myyjä möi sopuhintaan ja meidän autossa hoiti sen hommansa ne renkaat kuten pitikin. Ja sinä talvena vedin trailerikärriäkin perässä muutaman kerran, eikä kyllä pidossa ollut valittamista. Mun mielestä paras rengastesti mikä tehtäis olis sellanen, että renkaat olis sirukoodattu, eikä niistä näkis merkkiä tms. sitten testiin. Tulisi varmaan mielenkiintoisia tuloksia kun paljastettas sitten lopussa mikä merkki on kyseesä.

akiM:
Viikonloppuna vaihdan matkamökkiin kesärenkaat.
Ei ole ollut ajoa niin ei ole ollut kiirettä vaihtaa.
Se on sitten 82 auto tälle kevälle.
On niitä saanu vaihdella  :)
Ja en ole rengasliikkeessä töissä.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: ose - 23.04.2015     kello on 18:52 ---Olen kerran tullut töppöset savuten päin hirveä. Takana oli kesäkelillä hyväkuntoiset entiset nastarenkaat. Peräpää lukkiutui onneksi vasta etupään jälkeen mutta ei se vauhti niillä tarpeeksi hidastunut, onneksi vain hirvi kuoli. En enää ikinä laita kesäksi talvi tai kitkarengasta auton alle . Jos ei oo varaa kesärenkaisiin jään kotiin.

--- Lainaus päättyy ---

Tässä jutussa en nähnyt mitään yhteyttä renkaiden ja mällin välillä....   ::)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View