|
Sivuja: [1] Siirry alas
Hain kuitenkin tarvikeliikkeestä kattoventtiilin, sahasin kattoon pyöreän reiän ja venttiili siihen. Sisäpuolelle vedin jo johdotuksen valmiiksi, jos joskus tulee laitettua tietokoneen vanha 12v puhallin vielä tuohon lisäkiertoa antamaan. Toistaiseksi ei ole tarvinnut, eikä auton ikkunat enää sumene. ![]() kari
Yhden näin viimekesänä Lapissa, olikohan Matsda, niin oli kanssa kaveri sisustanut hienoksi makuupaikaksi pakunsa. Peti oli kiinteästi saranoitu autoon ja kertoi, että katsastuksessa eivät voi siihen puuttua kun sen saa nostettua ylös seinälle ajon ajaksi..
![]() Minulla ongelmana oli tuon kosteuden lisäksi lämpö. Mitään lämmitystä kun ei ollut, niin sydänyönä kyllä teltta oli lämpöisempi. Tietty keskikesällä menetteli. Tarranauhalla verhot pysyi hyvin auton kattosisustuksessa. Tuon auton perään hankittiin vaunu ja nykyään liikutaan asautolla
Mitenkä tuo lämmitys on hoidettu pakuissa? Lämmitys toimi minulla kaasulla, pistelämmitys, joka otti ja poisti palamisilman ulkoa. Lämmittimen päällä oli kasetti mankan moottori johon oli kiinnitetty metallinen kropeli, se kierrätti lämpimän ilman autossa. Sähkölämmitys oli toteutettu niin, että auton lämmityslaitteen ilma-aukkoon kojelaudassa oli rakennettu kaulus, johon 2000W:n sähöpuhallin kävi. Pistorasia termostaatti hoiti lämmön säädön. .....Oli se aikaa silloin. Kerran Virossa herätessä oli aamulla pari astetta pakkasta, autossa sisällä +10 ja hyvin tarkeni täkin alla mamman kanssa kylki kyljessä ![]() Ei meillä kotonakaan ole yöllä sisälämpö kuin jotain +16 jollei ole leivinuunissa tulet olleet. Jotain lämmitystä olen kyllä harkinnut, vaikka takaoveen ulkopuolelle pultattavaa... kari Muuten on pirun lämmin makuualusta! Eihän sitä retkuillessa tarvita kaksisia mjoituspuitteita, tietty jos mammat on mukana,niin täytyy viritellä vähän putkia!hah haa! Sportsideen olen jo aikaa suunnitellut sellaista telttaa lavan päälle! Epämukava mutta tyylikäs Jotain lämmitystä olen kyllä harkinnut, vaikka takaoveen ulkopuolelle pultattavaa...Olisiko tuo ilmaEberi termostaatilla kuitenkin paras vaihtoehto. Hintaahan sille varmaankin tulisi, mutta saisi helposti sovitettua alle. Näitähän on juuri Transporteriin sovitettuja. Tuolta Transporteriin ohjeistusta. http://www.vw-bus-t4.de/index.php?sid=4 Tuolta löytyy Californian Eberin toimintaa: http://www.vw-bus-t4.de/getfile.php?getfile=California.pdf&d=sh Sivuja: [1] Siirry ylös
|