rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Kia Sorrento  (Luettu 3508 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 10:14
  • Eipä hetkauta, kuljen vain.
    • Blogi
Kia Sorrento
« : 22.03.2013 kello on 12:28 »
Kokemuksia autosta ja Deltan huollosta.  Hyviä vai huonoja, molemmet vai jompikumpi?

Kiitos eeltäkäsin!  ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:20
  • Autossa on pyörät
Vs: Kia Sorrento
« Vastaus #1 : 22.03.2013 kello on 13:01 »
Just eräs tuttu (tänään) sai Sorrenton pajalta. aika nopeaa oli kuulemma palvelu, jakolaatikon rattaat löyty Ruottista ja ketju Soulista (lentolakko vähän viivästytti toimitusta) Laina auton sai siksi aikaa. Takuuseen meni, ihmettelivät vaan kun järeä ketju venynyt ja syönyt rattaat myös.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:35
Vs: Kia Sorrento
« Vastaus #2 : 22.03.2013 kello on 13:43 »
Just eräs tuttu (tänään) sai Sorrenton pajalta. aika nopeaa oli kuulemma palvelu, jakolaatikon rattaat löyty Ruottista ja ketju Soulista (lentolakko vähän viivästytti toimitusta) Laina auton sai siksi aikaa. Takuuseen meni, ihmettelivät vaan kun järeä ketju venynyt ja syönyt rattaat myös.

ketjuveto ????????

Oliko moporemontti kyseessä ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:20
  • Autossa on pyörät
Vs: Kia Sorrento
« Vastaus #3 : 22.03.2013 kello on 15:30 »
Ei, vaan eräs voimansiirron osa on toteutettu paksulla moniriviketjulla.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:42
Vs: Kia Sorrento
« Vastaus #4 : 22.03.2013 kello on 15:52 »
Ei, vaan eräs voimansiirron osa on toteutettu paksulla moniriviketjulla.
Yleinen ratkaisu 4wd-jenkkien jakolaatikon voimanväliystapa etukardaanille..

Audillakin  :-X

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:14
Vs: Kia Sorrento
« Vastaus #5 : 22.03.2013 kello on 15:57 »
Rangerissakin on aika paksu helistin.

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla:25.05.2022 kello on 10:37
Vs: Kia Sorrento
« Vastaus #6 : 23.03.2013 kello on 08:28 »
Meillä on vetoautona sorento ja perässä tulee 9004 vatkaaja.
Yhtenä huononapuolena mainitsisin vakiojousituksen löysyys, muutapa en sitten keksikään (paitsi bensankulutus:)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 8.07.2021 kello on 23:45
  • häme
Vs: Kia Sorrento
« Vastaus #7 : 23.03.2013 kello on 20:33 »
Nätti autohan tuo vanhempikin Sorrento on.
Parivuotta sitten kun automaatti neliveto vetoautoa etsittiin, niin Sorrento oli yksi varteenotettava vaihtoehto.
Kävin paria ajamasssakin, mutta Sorrento karsiutui pois kahdesta syystä.
Toinen ja vähäpätöisempi oli tuo vakiojousituksen löysyys. Itse pidän mielummin veltosta, kuin kireästä alustasta, mutta Sorrento oli kyllä jo aivan liian veltto. Auto keinui, kuin soutuvene verkoilla.
Karsivampi syy oli se, että jostain kummansyystä suomeen on tuotu lähes ainoastaan sitä karvalakki sorrentoa, jossa ei ole keskitasauspörästöä, eikä automaattista nelivetoa.
Tuo liian maastokäyttöinen voimanvälitystapa oli syy päätyä enemmän citymaasturiluokkaa n, ja ostimme Santa fe:n.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 1.04.2024 kello on 23:32
  • Sebulon
Vs: Kia Sorrento
« Vastaus #8 : 23.03.2013 kello on 22:52 »
Minulla menossa toinen Sorento. Ensimmäinen oli ns.karvalakkimalli manuaalivaihteistol la vm.06
Nykyinen on 08 automaatti ja jo jäykemmällä alustalla kuin edellinen. Konilta löytyy automaattiset iskunvaimentimet olikohan FSD jotka muuttavat auton aivan toiseksi, kertoi joku joka oli vaihdattanut ne. Sen verran olen jo nykyistä yhdistelmää kokeillut että Soliferin 6102i tulee mukavasti ja vakaasti perässä. Pääsiäiseksi olen vetämässä vaunun etelä-suomesta Ylläkselle joten senjälkeen on parempaa tietoa. Deltan huolto on toiminut hyvin ja asiallisesti.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2017 kello on 23:00
Vs: Kia Sorrento
« Vastaus #9 : 25.03.2013 kello on 21:13 »
Minulla on nyt ollut 1,5 vuotta ja 35 tuhatta ajettu Sorento malli 2011 2,2 automaatti. Olen tyytyväinen autoon sekä Delttan huoltoon ja palveluun. Yksi 20 tuhannen huolto ja tuulilasin vaihto hoitui sovitusti. Hk Bussi tuli takaluukusta sisään liikennevaloissa.
Luukun vaihto hoitui hienosti.  :D