rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Pop vakuutus. Onko kokemuksia?  (Luettu 2065 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:46
Pop vakuutus. Onko kokemuksia?
« : 19.03.2013 kello on 20:54 »
Onkohan kellään kokemuksia Pop vakuutuksen palveluista ja korvauksisista?
Vakuutuslaskuri antoi hyvin kilpailukykyiset hinnat vielä kilpailukykyisimmil lä ehdoilla. Yhtiö on vasta aloittanut ja rahoitus tulee ilmeisesti Pop Pankista. Kivijalkaliikettä ei ole lainkaan. Kaikki toiminta netissä.

Uskaltaako käyttää? Onko teoreettisia riskejä?

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:26
  • Kohtele toisia kuten toiset sinua
Vs: Pop vakuutus. Onko kokemuksia?
« Vastaus #1 : 19.03.2013 kello on 21:26 »
Suoritin omasta mielestäni ison työn kun kilpailutin ne yhtiöt joihin luotin ja uutena otin tuon POP -vakuutuksenkin mukaan.
Lähtökohtatilanne oli se että maksoin 2012 vakuutusmaksuja 2943 euroa.
Kun vertailin oli POP vakuutus halvin, vuositasolla noin 100 euroa halvempi kuin seuraava.
Siinä vaiheessa ryhdyin miettimään vahinkotilannetta kuinka edetä pelkällä nettiyhteydellä tai puhelimitse.  Kun tuo ero oli vain alle 5 % vuositasolla päädyin tunnettuun vakuutusyhtiöön jolta sain vielä paremmat edut mm. matkustaja- ja matkatavaravakuutuk siin kuin millään muulla yhtiöllä.   Lisäksi muissakin vakuutuksissa muutamia muitakin parempia ehtoja.
Heikennys tuli omavastuissa mm. kiinteistö- ja irtaimistovakuutuks issa joissa omavastuu nousi 160 eurosta 300 euroon.  Toisaalta jos vahinko on yli 300 euroa ei omavastuuta peritä.  Isompia vahinkoja vartenhan ne vakuutukset ovat.
Nyt vuosimaksut ovat noin 2315 euroa.  Uusi yhtiöni on Fennia joka myöntää mm. ainakin Autoliiton (SFC:n ?) jäsenille extra 10 % alennuksen.  Lisäksi on mahdollisuus saada muitakin alennuksia.
Kannattaa rauhassa vertailla ja miettiä välillä ja kirjata kaikki ehdot joita haluaa koska hetken päästä huomaa niitä ehtoja olevan eri yhtiöiltä niin paljon ettei niistä saa enää selvää mikä kuuluu mihinkin.  Itse taulukoin tarjoukset excel-taulukkoon josta oli helppo vertailla.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:46
Vs: Pop vakuutus. Onko kokemuksia?
« Vastaus #2 : 19.03.2013 kello on 22:15 »
Itse tein vain yhden vertailun henkilöautolla.

Vertailuna oli IF kaikilla mahdollisilla alennuksilla, mitä voi saada ja parhaalla mahdollisella turvalla 200 € omavastuulla 1049,84€

Vertailuna Pohjolasta hieman huonommalla turvalla ja kaikilla mahdollisilla alennuksilla 150€ omavastuulla 1229,74€

Vertailuna Pop vakuutuksesta kaikkein parhaimmalla turvalla sisältäen jopa renkaat. 150€ omavastuulla 830,92€

Parhaimmat vakuutusehdot halvimmalla hinnalla. Tuntuu vain, että joku tässä mättää.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:26.03.2024 kello on 20:40
Vs: Pop vakuutus. Onko kokemuksia?
« Vastaus #3 : 19.03.2013 kello on 22:26 »
Suoritin omasta mielestäni ison työn kun kilpailutin ne yhtiöt joihin luotin ja uutena otin tuon POP -vakuutuksenkin mukaan.
Lähtökohtatilanne oli se että maksoin 2012 vakuutusmaksuja 2943 euroa.
Kun vertailin oli POP vakuutus halvin, vuositasolla noin 100 euroa halvempi kuin seuraava.
Siinä vaiheessa ryhdyin miettimään vahinkotilannetta kuinka edetä pelkällä nettiyhteydellä tai puhelimitse.  Kun tuo ero oli vain alle 5 % vuositasolla päädyin tunnettuun vakuutusyhtiöön jolta sain vielä paremmat edut mm. matkustaja- ja matkatavaravakuutuk siin kuin millään muulla yhtiöllä.   Lisäksi muissakin vakuutuksissa muutamia muitakin parempia ehtoja.
Heikennys tuli omavastuissa mm. kiinteistö- ja irtaimistovakuutuks issa joissa omavastuu nousi 160 eurosta 300 euroon.  Toisaalta jos vahinko on yli 300 euroa ei omavastuuta peritä.  Isompia vahinkoja vartenhan ne vakuutukset ovat.
Nyt vuosimaksut ovat noin 2315 euroa.  Uusi yhtiöni on Fennia joka myöntää mm. ainakin Autoliiton (SFC:n ?) jäsenille extra 10 % alennuksen.  Lisäksi on mahdollisuus saada muitakin alennuksia.
Kannattaa rauhassa vertailla ja miettiä välillä ja kirjata kaikki ehdot joita haluaa koska hetken päästä huomaa niitä ehtoja olevan eri yhtiöiltä niin paljon ettei niistä saa enää selvää mikä kuuluu mihinkin.  Itse taulukoin tarjoukset excel-taulukkoon josta oli helppo vertailla.
Boldasin oleellisimmat. Makuja on toki monia mutta itse annan kyllä huomattavan painoarvon jos palvelu ja toiminta tapahtuu toimivasti sähköisesti/puhelimitse. Mikäs siinä jos on joutoaikaa ja ennättää/haluaa ravata kivijalkaliikkeissä neuvottelemassa vakuutuskorvauksist a..

Kotivakuutus sen sijaan on ihan perusteltu juuri niihin pienempiin vahinkoihin, todennäköisempää kuitenkin lienee että kamera putoaa tai läppäri ottaa kipeää esim. virtapiikistä ja näissä on suolaista maksaa 300e omavastuita jos laitteen arvo huitelee ~500e tietämissä.   

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:26
  • Kohtele toisia kuten toiset sinua
Vs: Pop vakuutus. Onko kokemuksia?
« Vastaus #4 : 20.03.2013 kello on 10:30 »
Etpäs 4ntti lukenut kaikkea.  Jäi huomaamatta ehto:  Jos vahinko on yli omavastuun ei omavastuuta peritä.  Kolmesataa ja pienempiä summia minulla on, ei niitä isompia.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:24
Vs: Pop vakuutus. Onko kokemuksia?
« Vastaus #5 : 20.03.2013 kello on 10:53 »

Parhaimmat vakuutusehdot halvimmalla hinnalla. Tuntuu vain, että joku tässä mättää.

Kevyt byrokratia, pienemmät voittotavoitteet, pienemmät optiot, bonukset ja osingot noilla säästyy jo paljon. 

Eilen itse olin vakuutusyhtiöitten kanssa tekemisissä. Siskoni on vaihtamassa työsuhdeautoaan ja on kymmenkunta vuotta sitten viimeksi omistanut itse auton. Nyt hän lunastaa vanhan auton itselleen kakkosautoksi ja selvittelin siihen vakuutushintoja. Leveä haarukka ja valinta osui loppujen lopuksi vakuutusyhtiöön jossa hänellä on peräkärry ja joku muu pieni vakuutus. Siellä hänellä oli myös auto ennen siirtymistä työsuhdeautoon. Bonukset ja edut on vuosia sitteen menneet vanhoiksi, mutta hän sai sieltä vakuutuksen vanhoiksi käynneillä ehdoilla, täydet bonukset liikenne ja autovakuutukseen.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:26.03.2024 kello on 20:40
Vs: Pop vakuutus. Onko kokemuksia?
« Vastaus #6 : 20.03.2013 kello on 11:15 »
Etpäs 4ntti lukenut kaikkea.  Jäi huomaamatta ehto:  Jos vahinko on yli omavastuun ei omavastuuta peritä.  Kolmesataa ja pienempiä summia minulla on, ei niitä isompia.
Enpä tosiaan lukenut, asia selvä.