rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: U-Ryhmän puhdistus (pesu)  (Luettu 4262 kertaa)

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:19.08.2018 kello on 09:02
  • MB E211&Tabbert Comtesse 560
U-Ryhmän puhdistus (pesu)
« : 19.03.2013 kello on 07:45 »
Vaunussamme todella vaalea kangas verhoilu,joka oli vuosien saatossa tummunut jne.Kyselin verhoilun pesua,sitten tuli mieleen autopuhdistus firma (fiksi).Vein kyseiset istuin osat sinne nähtäväksi.vastaus oli hae iltapäivällä pois.Kävin eilen sit iltapäivällä hakemassa pois,kappas vaan ryhmä oli kuin uusi 10v vanhassa vaunussa.Sillä laitoin tämän tähän jos jollain samanlainen tarve  :D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
  • Internet on loistava keino päästä nettiin.
Vs: U-Ryhmän puhdistus (pesu)
« Vastaus #1 : 19.03.2013 kello on 07:55 »
Kun on liemet ja laitteet niin puhdasta tulee  Thumb Mitä kustansi pesu?

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:15.01.2022 kello on 15:04
Vs: U-Ryhmän puhdistus (pesu)
« Vastaus #2 : 19.03.2013 kello on 08:01 »
Toki paikkakin kiinnostaa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:09
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: U-Ryhmän puhdistus (pesu)
« Vastaus #3 : 19.03.2013 kello on 08:14 »
Mulla oli sama homma edessä etuistuimille. Otin istuimet irti, verhoilija poisti päälliset. Joistakin kohti oli päällinen kulunut lähes puhki. Onneksi olin poistanut takaistuinryhmän, joiden tyynyjen päällä oli samaa hyvä kuntoista kangasta. Verhoilija vaihtoi uudet terenauhat ja kuluneet osat kankaasta, pesu ja uudelleen päälliset takaisin. Kylläpä passoo emännän kanssa nyt istuksia.  ;D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:00
  • seniori
Vs: U-Ryhmän puhdistus (pesu)
« Vastaus #4 : 19.03.2013 kello on 08:56 »
Koko talven olen suunnitellut istuinpäällisten pesua. Taidan irroittaa päälliset tyynyistä(vetoketjut) ja pestä koneessa. Miten on, saako ne takaisin (kosteina) kuivina??

Retkeillessä tulee istuttua kannon nokassa, kivellä, maassa, jne... Pitäisikö antaa olla nuhjuisia vai peseeko ja sitten kesällä housut alas aina kun vaunuun menee  8)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 6.12.2023 kello on 22:31
  • Koiria ja reissaajia
Vs: U-Ryhmän puhdistus (pesu)
« Vastaus #5 : 19.03.2013 kello on 10:15 »
Koirakodissa ylivoimainen laite on höyrypesuri! Siinä 100 asteinen vesihöyry puhdistaa ilman mitään aineita ja tuoksu kodissa on siivouksen jälkeen raikas. Samalla laitteella voi pestä sohvan ja ikkunat ja jopa verhot ikkunassa roikkuen. Samaa laitetta ajattelin kokeilla istuintyynyihin sisälle tuotuna ja kesäkelilla auton penkkeihin. Vaatii kuitenkin sen pintakosteuden kuivahtamista ja ei viitsi talvella turhaa kosteutta viedä autoon. HYVÄ VEHJE. Halvimmillaan Kärcherin saa vähän yli satasella.  Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:35
Vs: U-Ryhmän puhdistus (pesu)
« Vastaus #6 : 19.03.2013 kello on 10:28 »
Koko talven olen suunnitellut istuinpäällisten pesua. Taidan irroittaa päälliset tyynyistä(vetoketjut) ja pestä koneessa. Miten on, saako ne takaisin (kosteina) kuivina??


Aikanaan olen pessyt yhden 80-luvun Opelin penkit pesukoneessa. Ne venytin paikoilleen puolikuivina ja hyvin onnistui. Onnistuminen riippuu siitä, paljonko kangas kutistuu, mutta jos lämpönä max 40 asteta, uskoisin kunnon verhoilukankaiden pesun onnistuvan.

Itse kokeilisin ensin yhdellä osalla ja varmasti kannattaa laittaa takaisin ennenkuin ovat täysin kuivia.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
  • Strömma Kemiönsaari
Vs: U-Ryhmän puhdistus (pesu)
« Vastaus #7 : 19.03.2013 kello on 12:39 »
Koko talven olen suunnitellut istuinpäällisten pesua. Taidan irroittaa päälliset tyynyistä(vetoketjut) ja pestä koneessa. Miten on, saako ne takaisin (kosteina) kuivina??

Retkeillessä tulee istuttua kannon nokassa, kivellä, maassa, jne... Pitäisikö antaa olla nuhjuisia vai peseeko ja sitten kesällä housut alas aina kun vaunuun menee  8)

Eikös se ole selvä asia että housut kintuissa on kivempi kammeta itsensä vaunuun? :D

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:19.08.2018 kello on 09:02
  • MB E211&Tabbert Comtesse 560
Vs: U-Ryhmän puhdistus (pesu)
« Vastaus #8 : 19.03.2013 kello on 16:26 »
Enpä paljoa kehtais irroitella päälisiä,kutistumis vaara jne.Lähimpään autofiksaamoon vaan näytille ja hinnan tinkaus  :D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:16
  • Autossa on pyörät
Vs: U-Ryhmän puhdistus (pesu)
« Vastaus #9 : 19.03.2013 kello on 16:34 »
Itse käytän Kärcherin pesevää vesi-imuria  Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 13:27
Vs: U-Ryhmän puhdistus (pesu)
« Vastaus #10 : 19.03.2013 kello on 17:29 »
Itse käytän Kärcherin pesevää vesi-imuria  Thumb

Kuin myös. Saa muuten vuokrattua myös joistain siivousliikkeistäki n jos ei investoi omaa.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.10.2016 kello on 21:07
Vs: U-Ryhmän puhdistus (pesu)
« Vastaus #11 : 19.03.2013 kello on 18:08 »
Enpä paljoa kehtais irroitella päälisiä,kutistumis vaara jne.Lähimpään autofiksaamoon vaan näytille ja hinnan tinkaus  :D
Kerros meille utelialle että missä hinnoissa nuo fiksaamot pyörii?

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:16.07.2023 kello on 14:11
  • 1299XX
Vs: U-Ryhmän puhdistus (pesu)
« Vastaus #12 : 19.03.2013 kello on 19:33 »
Koko talven olen suunnitellut istuinpäällisten pesua. Taidan irroittaa päälliset tyynyistä(vetoketjut) ja pestä koneessa. Miten on, saako ne takaisin (kosteina) kuivina??

Ei ainakaan mein vaunuun ole saatu  >:D
Joku edellisistä omistajista on moisen operaation ilmeisesti suorittanut ja nyt on useammasta palasta saumat auki jne.
Yhtä palaa on jopa veisteltu kun ei oo vissiin muuten enää mahtunu kankaiden sisään  Thumbd

Et jos joku tietää hyvän (Lue HALVAN) verhoilijan, ni sille ois todella käyttöö..

  • Vieras
  • Vs: U-Ryhmän puhdistus (pesu)
    « Vastaus #13 : 19.03.2013 kello on 20:21 »
    Meillä ovat fiksut sakemannit laittaneet autoon hävyttömän vaalean sisustuksen, myös etupenkit. Noissa etuistuimissa pidettiin alussa ihan tavallisia pyyhkeitä, kunnes rouva ompeli päälliset ja nyt pestään niitä. Pöytäryhmän kankaat ovat pariin kertaa pestyt=kosteana takaisin ja silloinkin saa ähistä. kankaat ovat kestäneet pesua hyvin, mutta aika tarkka on saada kaikki linjat suoraan.
    Kalakavereiden kera käytetään pöytäryhmässä suojia, vanhat päiväpeitteet=helppo pesaista ja laittaa paikoilleen.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:12.02.2024 kello on 20:53
    Vs: U-Ryhmän puhdistus (pesu)
    « Vastaus #14 : 19.03.2013 kello on 21:01 »
    Me pestiin ihan koneessa Hymerin asunto-osan istuinten, niskatukien  ja selkänojien päälliset. 30 - 40 astetta ja normi pyykinpesuaine sekä huuhteluaine. Ei kutistunut tms. Oma hommansa irroitella nätisti niiden kumilistojen takia ja asentaa paikalleen. Käänsin päällisen nurinpäin, jotta sain ne pehmeät kumilistat sieltä kuosin sisältä pehmusten läpi. Sitten kun saa sen laitettua niin suht helposti menee kuosit paikoilleen ja vetoketju lopuksi kiinni.