rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Nimimerkin valinta  (Luettu 16036 kertaa)

  • Vieras
  • Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #90 : 12.03.2013 kello on 18:37 »
    Tuo Alan sai provosoitua, vaikka päätin jo höllätä.
    Tuo sun listasi on kehäpäätelmä, julkisuuden henkilöt (julkkikset) ovat jo määritelmällisesti julkisuudessa karvoineen kaikkineen ja esim. lainsäädäntö ei käsittele heitä yksityishenkilöinä.

    Saanko edelleen olla sitä mieltä, että ihminen, jolla on puhtaat jauhot pussissa ja puhdas omatunto (=käyttämätön), voi täysin kirkasotsaisesti esiintyä omana itsenään ja omalla nimellään niin työympyröissä (teki sitten mitä duunia hyvänsä) kuin vapaa-ajallaankin.  Ehkä olen vanhanaikainen, mutta mummo jo opetti, että "ennen mies maansa myöpi kuin sanansa syöpi" ja "sanasta miestä, sarvesta härkää".  Antakee armoo.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:20.05.2024 kello on 19:57
    • Eipä hetkauta, kuljen vain.
      • Blogi
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #91 : 12.03.2013 kello on 18:41 »
    Jokainen valitsee nimimerkinsä miksikä parhaahksi näkee :D

    Juuripa näin Risto !

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:05
    • Kulkija
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #92 : 12.03.2013 kello on 19:24 »
    Jokainen valitsee nimimerkinsä miksikä parhaahksi näkee :D

    Juuri näin. Eläköön vapaus.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:19.05.2024 kello on 08:53
    • Etelä-Pohjanmaa
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #93 : 12.03.2013 kello on 19:41 »

    Niin jokainen valitkoon itse oman nimensä miten tahtoo.  Thumb

    Mitäpä se meille muille kuuluu mitenkään !!

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:05
    • Kulkija
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #94 : 12.03.2013 kello on 19:48 »
    Mitäpä se meille muille kuuluu mitenkään !!

    Tätä olen pyrkinyt havainnollistamaan, mutta se ei kaikille ole auennut.

    Mielenkiinnolla olen kyllä reaktioita seurannut, mutta ne on vaan ymmärrettävä Etuteltan pakkonimikäytännön valossa. Ennen sielläkin oli vapaus valita nimimerkki ja muuan alan siellä kirjoittelikin. Yli 10 vuotta sitten.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:09
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #95 : 12.03.2013 kello on 19:56 »
    Etuteltan pakkonimikäytännön valossa. Ennen sielläkin oli vapaus valita nimimerkki ja muuan alan siellä kirjoittelikin. Yli 10 vuotta sitten.

    Kymmenen vuotta sitten ei ollut tietoa etuteltasta, eikä SFC:n jäsenyydestä. Mutta kulkimella oltiin jo liikuttu kaksikymmentä vuotta.  ;)

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:19.05.2024 kello on 08:53
    • Etelä-Pohjanmaa
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #96 : 12.03.2013 kello on 19:59 »
    Etutelttaan tuli joskus kirjoiteltua omalla nimellä, muistaakseni näitä .info/.org ollut silloin vielä olemassakaan.

    Nyt ei ole etuteltassa tullut edes käytyä.

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 06:41
    • Epsoo
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #97 : 12.03.2013 kello on 20:48 »
    Saanko edelleen olla sitä mieltä, että ihminen, jolla on puhtaat jauhot pussissa ja puhdas omatunto (=käyttämätön), voi täysin kirkasotsaisesti esiintyä omana itsenään ja omalla nimellään niin työympyröissä (teki sitten mitä duunia hyvänsä) kuin vapaa-ajallaankin.  Ehkä olen vanhanaikainen, mutta mummo jo opetti, että "ennen mies maansa myöpi kuin sanansa syöpi" ja "sanasta miestä, sarvesta härkää".  Antakee armoo.

    Hymer kun taitaa olla sukunimesi, niin mistä nimistä nuo nimikirjaimesi MB tulee?

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:43
    • Autossa on pyörät
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #98 : 12.03.2013 kello on 21:08 »
    Mersun alusta  ;)

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 06:24
    • seniori
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #99 : 12.03.2013 kello on 21:14 »
    Ehkä olen vanhanaikainen, mutta mummo jo opetti, ...

    Jos mummo opetti niin varmasti vanhanaikainen, mutta jos tytärtään kuuntelee, niin ...  :D

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
    • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #100 : 12.03.2013 kello on 22:12 »
    Tuo Alan sai provosoitua, vaikka päätin jo höllätä.
    Tuo sun listasi on kehäpäätelmä, julkisuuden henkilöt (julkkikset) ovat jo määritelmällisesti julkisuudessa karvoineen kaikkineen ja esim. lainsäädäntö ei käsittele heitä yksityishenkilöinä.

    Saanko edelleen olla sitä mieltä, että ihminen, jolla on puhtaat jauhot pussissa ja puhdas omatunto (=käyttämätön), voi täysin kirkasotsaisesti esiintyä omana itsenään ja omalla nimellään niin työympyröissä (teki sitten mitä duunia hyvänsä) kuin vapaa-ajallaankin.  Ehkä olen vanhanaikainen, mutta mummo jo opetti, että "ennen mies maansa myöpi kuin sanansa syöpi" ja "sanasta miestä, sarvesta härkää".  Antakee armoo.
    aattelin olla puuttumati va toi hymeri sai mut provosoitumaan...mi stä asti esimerkiksi erityisluokan opettaja ei ole lainsäädännössä yksityishenkilö....
    kukin tyylillään ja joillakin on nimimerkkiin hyvä syy ja toisilla se on muuten vaan..
    ite oon ollu Rölli koht kolkyt vuotta ja sillänimellä mut tunnetaan paljo paremmin ku Jormana... sieltä toi nimimerkki ja siihe ku lisätään mieltymys semmosiin vehkeisiin miss ei oo niit laahaavia rattaita va kaikki vie ettepäi..

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:27
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #101 : 13.03.2013 kello on 06:37 »
    Hymer kun taitaa olla sukunimesi, niin mistä nimistä nuo nimikirjaimesi MB tulee?

    Matti Benjamin tää on sitten veikkaus

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:20.05.2024 kello on 19:57
    • Eipä hetkauta, kuljen vain.
      • Blogi
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #102 : 13.03.2013 kello on 09:12 »
    Hymer kun taitaa olla sukunimesi, niin mistä nimistä nuo nimikirjaimesi MB tulee?

    Liekkö kirjoitettava M-B ! ;D

  • Vieras
  • Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #103 : 13.03.2013 kello on 10:40 »
    Noh, pannaan se sitten näytille,kun tuntuu niin kiinnostavan:
    Michael-Bunte Hymer (entinen Byrstner), ammatti: erityisopettaja, esiintynyt sadoissa vanhempainilloissa ja jopa asiantuntijana televisiossa (lähes siis julkkis, vaan julkista virkaa toimittavana tuhansien tuntema ja oppitunnithan ovat kaikille avoimia, siis julkisia).

    Itse aiheen laventamiseksi, olisi mielenkiintoista kuulla niitä konkreettisia, elävässä elämässä tapahtuneita murhenäytelmiä, mitä SINULLE (ei kaverin tutulle) on aiheutunut siitä, ettäolet elämässäsi esiintynyt omalla nimelläsi.

    Tottakai jokainen toimii just niinku ite haluaa, 99:lle pojot siitä ajatuksesta, että hymistelyllä tätä maailmaa ei rakenneta.
    Ja lopuksi yhden filosofin runsaasta viisaudesta lainaus: "Ei pidä provosoitua, jos provosoidaan". Nyt aion noudattaa.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:09
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #104 : 13.03.2013 kello on 11:36 »

    Itse aiheen laventamiseksi, olisi mielenkiintoista kuulla niitä konkreettisia, elävässä elämässä tapahtuneita murhenäytelmiä, mitä SINULLE (ei kaverin tutulle) on aiheutunut siitä, ettäolet elämässäsi esiintynyt omalla nimelläsi.



    Ei varmaan mitään kenellekkään pelkän nimen perusteella. Harvalla on sellainen nimi, etteikö Gooklettamalla infoa löydy.  :D

    Jos jotakin pitää pelätä, sitten liikenteessä liikkumista ja yöllä kaupungilla hiippailemista.   :)