rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Nimimerkin valinta  (Luettu 16084 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:20.05.2024 kello on 19:57
  • Eipä hetkauta, kuljen vain.
    • Blogi
Vs: Nimimerkin valinta
« Vastaus #75 : 12.03.2013 kello on 10:31 »
  Olisit sä Wine voinut avata itseäs vähän enemmän, eli laittaa esille koko nimesi ( Wine Walkkari Winemaker). Vai mikä se nyt olikaan.

Elähä mittää "kyys ysi", nyt oot kyllä väärässä! Kaupan tuotteisiin en kajoa !  Mrs:n panimosta vain.

Wine Homemade Winemaker

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:44
Vs: Nimimerkin valinta
« Vastaus #76 : 12.03.2013 kello on 10:43 »

  • Vieras
  • Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #77 : 12.03.2013 kello on 10:49 »
    Kerran vielä pojat.
    Jotakin paranoidista olen aistivinani noissa nimimerkin puoltajien kannanotoissa.
    Lähes kymmenen vuotta olen internet-ympäristössä esiintynyt omalla nimelläni, kuten jo tuolla aiemmin kirjoitin, enkä ole kokenut mitään negatiivisia seuraamuksia.

    Onko jollakin ollut todellisia, konkreettisia haittoja oman nimen käytöstä?
    Vai onko kyseessä vain vilkas mielikuvitus, liikaa dekkareita, "aina on possibilities"-ajattelu, vai skitsofrenia (olen vapaa-ajalla eri ihminen kuin työssä ollessani)?  Kaarina rules, tsemppiä.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:20.05.2024 kello on 19:57
    • Eipä hetkauta, kuljen vain.
      • Blogi
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #78 : 12.03.2013 kello on 10:51 »

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:03
    • Epsoo
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #79 : 12.03.2013 kello on 11:01 »
    Kerran vielä pojat.

    Niin, kertoisitko vielä vastaukset noihin kolmeen kysymykseeni?

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:29
    • viva la France
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #80 : 12.03.2013 kello on 11:11 »
    Niin, kertoisitko vielä vastaukset noihin kolmeen kysymykseeni?
    Kävisikö ranskalainen henkilötunniste, on minulla kyllä suomen passikin, mutta ei mitään pankkitunnuksia. Eli minusta tulisi sitten varmaan Mikki Hiiri Merihädässä.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:43
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #81 : 12.03.2013 kello on 11:19 »
    Kerran vielä pojat.
    Jotakin paranoidista olen aistivinani noissa nimimerkin puoltajien kannanotoissa.
    Lähes kymmenen vuotta olen internet-ympäristössä esiintynyt omalla nimelläni, kuten jo tuolla aiemmin kirjoitin, enkä ole kokenut mitään negatiivisia seuraamuksia.

    Onko jollakin ollut todellisia, konkreettisia haittoja oman nimen käytöstä?
    Vai onko kyseessä vain vilkas mielikuvitus, liikaa dekkareita, "aina on possibilities"-ajattelu, vai skitsofrenia (olen vapaa-ajalla eri ihminen kuin työssä ollessani)?  Kaarina rules, tsemppiä.

    En ymmärrä miksi nimimerkkiä ei voisi käyttää ja itsekin niin teen vaikkakin se nimimerkkini onkin etunimeni.
    Se että itse ei ole kokenut negatiivisia seuraamuksia ei tarkoita etteivät sellaiset olisi mahdollisia ja ei edes sitä etteikö niitten kohteeksi ole joutunut, tietämättään.  Hakukoneita käytetään mitä ihmeellisimpien asioiden tutkimiseen ja esim. työnhaussa lienee tänä päivänä rutiini, että taustoja kaivellaan.

    Konkreettisia haittoja olen seurannut sivusta ja se viha jonka olen nähnyt kohdistuvan nimimerkkejä kohtaan perustelee hyvinkin nimimerkin käyttämistä.

    Itsestähän tuo on kiinni ja siitä miten kirjoittaa, nimimerkillä tai nimellä. 

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 3.09.2019 kello on 14:18
    • Volvo XC60 D3 2,4 aut 205hv Polestar vm2010
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #82 : 12.03.2013 kello on 13:11 »
    Kerran vielä pojat.
    Jotakin paranoidista olen aistivinani noissa nimimerkin puoltajien kannanotoissa.
    Lähes kymmenen vuotta olen internet-ympäristössä esiintynyt omalla nimelläni, kuten jo tuolla aiemmin kirjoitin, enkä ole kokenut mitään negatiivisia seuraamuksia.

    Onko jollakin ollut todellisia, konkreettisia haittoja oman nimen käytöstä?
    Vai onko kyseessä vain vilkas mielikuvitus, liikaa dekkareita, "aina on possibilities"-ajattelu, vai skitsofrenia (olen vapaa-ajalla eri ihminen kuin työssä ollessani)?

    Mie en tarvii ees vilkasta mielikuvitusta, vaan kun on sopivan harvinainen sukunimi ja suvussa yks polliisi... on turvallisempaa esiintyä nimimerkillä....nai n se vaan on

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:05
    • Kulkija
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #83 : 12.03.2013 kello on 15:48 »
    Kerran vielä pojat.
    Jotakin paranoidista olen aistivinani noissa nimimerkin puoltajien kannanotoissa.
    Lähes kymmenen vuotta olen internet-ympäristössä esiintynyt omalla nimelläni, kuten jo tuolla aiemmin kirjoitin, enkä ole kokenut mitään negatiivisia seuraamuksia.

    Onko jollakin ollut todellisia, konkreettisia haittoja oman nimen käytöstä?
    Vai onko kyseessä vain vilkas mielikuvitus, liikaa dekkareita, "aina on possibilities"-ajattelu, vai skitsofrenia (olen vapaa-ajalla eri ihminen kuin työssä ollessani)?

    Joku täällä voi olla

    - poliitikko
    - yritysjohtaja
    - tunnettu artisti tai muu julkkis
    - poliisi
    - ulosottomies
    - luokanopettaja
    - toimittaja...

    Olisiko heillä tarpeeksi syytä? Google toimii tehokkaasti. Lista on keksitty minuutissa, en nyt kerkiä pohtia parempia.

    Ymmärrän sen, että ihmisillä, joilla ei ole mitään tuollaista rasitetta tai jotain muuta syytä, ei ole estettä esiintyä nimimerkillä. Tällaisten ihmisten saattaa olla myös vaikea ymmärtää toisenlaisia ihmisiä; tulkitsen nuo edellä esitetyt purkaukset aiheesta empatiakyvyn puutteeksi.

    Osa toki on jo tehnyt nimensä julkiseksi Etuteltassa, jolloin täällä ei pysty välttämättä enää anonyyminä olemaan. Se ei voi olla toisella tavalla asiansa hoitaneiden vika.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:10.05.2024 kello on 19:08
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #84 : 12.03.2013 kello on 17:20 »
    Miksi tästä asiasta täytyy puhua jotenkin oudon tiukkaan sävyyn, normaalin keskustelun sijaan...ikään kuin asia olisi jotenkin tabu..En ole vaatinut mitään, toivoin vain keskustelua?



    t.Kaarina

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:03
    • Epsoo
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #85 : 12.03.2013 kello on 17:22 »
    toivoin vain keskustelua?

    Onhan tästä keskusteltu jo yli 80 kommentin verran, ja taitaa tulla vielä jatkoakin  ;D

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:10.05.2024 kello on 19:08
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #86 : 12.03.2013 kello on 17:33 »
    Jep. Jotkut kertoilee leppoisasti ja jotkut siihen sävyyn niin kuin toiset olis vähäjärkisiä tai  vähintään jotain melko väärää tehneitä...:)


    t.Kaarina

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #87 : 12.03.2013 kello on 17:38 »
    Sanoisin tähän keskusteluun että jokaisen oma asia..

    Ja sitten hiukan ihmisten uteliaisuudesta alla olevasta linkistä.

    http://www.tietokone.fi/uutiset/onko_paihdeongelmaa_facebook_tykkaykset_paljastavat?utm_source=uutiskirje&utm_medium=uutiskirje&utm_campaign=uutiskirje

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:03
    • Epsoo
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #88 : 12.03.2013 kello on 17:40 »
    Jep. Jotkut kertoilee leppoisasti ja jotkut siihen sävyyn niin kuin toiset olis vähäjärkisiä tai  vähintään jotain melko väärää tehneitä...:)

    Voip pitkält johtua siitä että ei olla samasta muotista tehtyjä, vaan ollaan erilaisia. Vai olisiko tyytyväinen hymistely sitten hyvä?

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #89 : 12.03.2013 kello on 17:44 »
    Jokainen valitsee nimimerkinsä miksikä parhaahksi näkee :D