rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Nimimerkin valinta  (Luettu 16146 kertaa)

  • Vieras
  • Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #60 : 11.03.2013 kello on 19:21 »
    Tämä nimimerkillä kirjoitteluhan on niin vanha ja tuttu juttu, niinhän se menee harrastus ja lemmikki foorumeilakin. Taitaa olla aika vähän niitä foorumeita missä omalla nimellä kirjoitetaan.

    Olenko Soleil vaiko vaikka "Hikisukka" ei se minua muuta, sama minä olen kuin sillä oikeallakin nimellä.  :-X
     Eikö se ole se joku sanonta, ei nimi miestä/naista pahenna jos se ei itse.  :)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:21.05.2024 kello on 11:05
    • Kulkija
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #61 : 11.03.2013 kello on 19:33 »
    Aivan absurdia.  ;D

    Nyt olen Ihaan kanssa samaa mieltä.

    Tämä on juuri sitä, nimimerkkikirjoitte lusta netissä on mulla yli 15 vuoden kokemus, nimellä tää on se eka ja näkyvissä rajoitetun ajan.  ;D

  • Vieras
  • Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #62 : 11.03.2013 kello on 19:37 »
    Nyt olen Ihaan kanssa samaa mieltä.

    Tämä on juuri sitä, nimimerkkikirjoitte lusta netissä on mulla yli 15 vuoden kokemus, nimellä tää on se eka ja näkyvissä rajoitetun ajan.  ;D

    Terve Pekka.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:20.05.2024 kello on 19:57
    • Eipä hetkauta, kuljen vain.
      • Blogi
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #63 : 11.03.2013 kello on 19:39 »
    No joha !  Täällähän on täysi meininki päällä.  Vaan silti itse kuulun nimimerkkien kannattajiin.

    No voinhan lisätä etunimeni myös, jos tarvitaan.

    Wine Winemaker  ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:21.05.2024 kello on 11:05
    • Kulkija
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #64 : 11.03.2013 kello on 19:40 »

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:44
    • Epsoo
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #65 : 11.03.2013 kello on 19:44 »
    Eipä ole vielä tullut vastausta noihin kolmeen kysymykseeni...

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 04:37
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #66 : 11.03.2013 kello on 19:55 »
    Kysymys 1. Miten tämä toteutettaisiin niin että täällä ei olisi Ville Vallattomia tai Aku Ankkoja?

    Olisi luotettava asianomaisiin, elikkä ei mitenkään . . .

    Kysymys 2.  Mitä tällä saavutettaisiin?

    Enempi sekavuutta/epävarmuutta/luotettavuutta

    Kysymys 3. Kuka korvaa ylläpidolle nimien mukana tulleen lisätyön ja vastuun?

    Jouluna joulupukki tuo, niin jos muistaa,  .   .   .   paketin . . . .

    Elikkä mennään näillä "eväillä", ja jos ei jollekulle kelpaa, menköön takas etuteltalle . . . Siellä ei kirjoitella kuin nimellä, paskoo . . .

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:49
    • Autossa on pyörät
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #67 : 11.03.2013 kello on 19:58 »
    Oletetaanpa että täällä siirryttäisiin käyttämään oikeita nimiä nimimerkkien sijaan.
    Oletetaan vaan

    Kysymys 1. Miten tämä toteutettaisiin niin että täällä ei olisi Ville Vallattomia tai Aku Ankkoja?
    Pankkitunnuksilla tai sähköisellä henkilökortilla  ::)

    Kysymys 2. Mitä tällä saavutettaisiin?
    Ei yhtään mitään  ;)

    Kysymys 3. Kuka korvaa ylläpidolle nimien mukana tulleen lisätyön ja vastuun?
    Tuskin kukaan , mielestäni tämä käytäntö on hyvä. Laittaa jokainen nimensä näkyville joka haluaa  Thumb

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:44
    • Epsoo
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #68 : 11.03.2013 kello on 20:08 »
    Kysymys 1. Miten tämä toteutettaisiin niin että täällä ei olisi Ville Vallattomia tai Aku Ankkoja?

    Olisi luotettava asianomaisiin, elikkä ei mitenkään . . .

    Pankkitunnuksilal tai sähköisellä henkilökortilla  ::)

    Tässä tulikin pointti.
    Eli käyttäjän identifiointi, mikä kyllä on mahdollista vaikka mainitulla pankkitunnistuksell a. Mutta, onko kenelläkään mitään hajua paljonko ko. järjestelmä maksaa? Voin kertoa että minulla ei ole siihen varaa, enkä usko että kukaan haluaa maksaa siitä että saa kirjoitella omalla nimellään tänne. Varsinkaan kun siitä ei ole mitään hyötyä, tämä on jo todettu monesti (epäilevät voivat tutustua karavaanarit.fi etuteltan historiaan). Sitä paitsi mielipiteen arvo ei riipu sen esittäjästä, ja faktat on faktoja vaikka ne esittäisi nimimerkki Mikki Hiiri. Toisin sanoen, viestin sisältö on tärkeämpi kuin sen esittäjä.

    Ja vielä omiin kokemuksiin perustuen, aika moni käyttää normaalielämässä kutsumanimeä mikä ei välttämättä viittaa mitenkään oikeaan nimeen.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:20.05.2024 kello on 19:57
    • Eipä hetkauta, kuljen vain.
      • Blogi
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #69 : 11.03.2013 kello on 20:08 »
    Laittaa jokainen nimensä näkyville joka haluaa  Thumb

    Juuri näin, vapaus on valita !

    Vaan eipä sillä nimimerkillä omaa tyyyliään ja ajatuksiaan pysty piilottamaan, ennemmin tai myöhemmin vakikirjoittajat tunnistavat tännekin uusina saapuneet vanhasta muistista ja vanhasta tyylistä.  Ja vanhasta alustasta.

     ;) 

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:23.04.2024 kello on 16:13
    • Porvoo
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #70 : 11.03.2013 kello on 20:15 »
    Nimimerkkiä käytän, samasta syystä kuin muutama edellinenkin. Haluan työelämän ja vapaa-ajan pitää edes jollain tavalla erillään. Kuitenkin nimimerkilläkin kirjoittelen vain sellaista jonka omakseni kehtaan tunnustaa.
    Mielestäni vakiintunut nimimerkki on kuin oma nimi eli tämän nimimerkin takanakin täytyy käyttäytyä hyvin. Suomessa ympyrät on kovin pieniä ja vielä pienempiä eri harrastuspiireissä. Kauan ei nimimerkin takana voi "örveltää".

    Kaarina kirjoitti, että pitäisi löytyä nimi henkilölle jonka kanssa keskustelee.
    Juu, olen esitellyt itseni nimimerkillä ja samalla oikealla nimellä kaikkien org:laisten kanssa tavatessamme ihan kasvotusten.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
    • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #71 : 11.03.2013 kello on 21:10 »
    Minulle tuli aikoinaan ,monella muullakin palstalla vakiintunut nimimerkki,olin monet kerrat kosken rannoilla,värkkäsin kalastus perhoja,usein tuli aina joku selän taakse, ""mitäs se ukko taas värkkää""!!! ;D

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:12.07.2021 kello on 15:39
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #72 : 11.03.2013 kello on 22:02 »
      Olisit sä Wine voinut avata itseäs vähän enemmän, eli laittaa esille koko nimesi ( Wine Walkkari Winemaker). Vai mikä se nyt olikaan.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 8.04.2018 kello on 13:08
    • kylähullu kulkuri
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #73 : 11.03.2013 kello on 22:16 »
    Useimmat luulevat tietävänsä oman nimimerkkini valinnan perusteet, hyvä sitten niin.

    Asiani kuitenkin on sama, siis kuinka nimimerkkisi tulikaan valittua, mikä oli peruste tai motiivi?  Yleensä ajatellaan, että nimimerkki kuvastaisi kirjoittajaansa ja niin varmaankin myös nimimerkin valinnut kirjoittaja ajattelee.

    Joskus sillä kuitenkin saattaa olla johdatteleva merkitys, joskus se antaa jopa väärää tietoa kirjoittajasta, joskus kätkee salaisuuden sisäänsä tai ainakin nimimerkin haltija sitä haluaa, joskus se on reippaasti nimi.

    No, oli miten oli, se kuitenkin pitää olla.
    Seurustelin joskus (kauan, kauan sitten) erään tyttösen kanssa ja hänen siskonsa pojalla oli pieni pullo jossa oli helmiä. (n. 2v). No aloin kysymään kun näin pojan, että miissäs häppä pullo on.Aina kun ovi kävi niin poka huusi häppä, häppä,  ja niin minusta tuli häppä tuon pikku pojan kautta ja siitä lähtien(n.-86) olen pitänyt tuota "happa66" tai häppä nimimerkkiä.

    a-p
    « Viimeksi muokattu: 11.03.2013 kello on 22:18 »

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:21.05.2024 kello on 22:27
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #74 : 12.03.2013 kello on 06:40 »
    Nimimerkkiä käytän, samasta syystä kuin muutama edellinenkin. Haluan työelämän ja vapaa-ajan pitää edes jollain tavalla erillään. Kuitenkin nimimerkilläkin kirjoittelen vain sellaista jonka omakseni kehtaan tunnustaa.


    Samaan olen itsekkin pyrkinyt, toivottavasti myös onnistunut. :)  Monasti asiakkaiden luona käydessä en ole ottanut sitten puheeksi vaunuilua/autoilua.