rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Nimimerkin valinta  (Luettu 13517 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:26.04.2024 kello on 10:14
  • Eipä hetkauta, kuljen vain.
    • Blogi
Nimimerkin valinta
« : 10.03.2013 kello on 20:53 »
Useimmat luulevat tietävänsä oman nimimerkkini valinnan perusteet, hyvä sitten niin.

Asiani kuitenkin on sama, siis kuinka nimimerkkisi tulikaan valittua, mikä oli peruste tai motiivi?  Yleensä ajatellaan, että nimimerkki kuvastaisi kirjoittajaansa ja niin varmaankin myös nimimerkin valinnut kirjoittaja ajattelee.

Joskus sillä kuitenkin saattaa olla johdatteleva merkitys, joskus se antaa jopa väärää tietoa kirjoittajasta, joskus kätkee salaisuuden sisäänsä tai ainakin nimimerkin haltija sitä haluaa, joskus se on reippaasti nimi.

No, oli miten oli, se kuitenkin pitää olla.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:29
  • Autossa on pyörät
Vs: Nimimerkin valinta
« Vastaus #1 : 10.03.2013 kello on 20:56 »
Niinhän ne monet minunkin nickistä luulee, asialla EI ole kuitenkaan mitään tekemistä kaluston kanssa  ::)

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:00
  • Epsoo
Vs: Nimimerkin valinta
« Vastaus #2 : 10.03.2013 kello on 21:00 »
siis kuinka nimimerkkisi tulikaan valittua, mikä oli peruste tai motiivi?

Voisin sanoa että muut valitsivat nimimerkkini, koska aiemmin kun käytin SFC numeroani (99672) niin monet muistivat vain 99. Joten muutin nimimerkkini siihen.
(ensin tuli pähkäiltyä että olisinko naintinain vai 99, muutta sitten jälkimmäinen tuntui jotenkin neutraalimmalta)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:26.04.2024 kello on 10:14
  • Eipä hetkauta, kuljen vain.
    • Blogi
Vs: Nimimerkin valinta
« Vastaus #3 : 10.03.2013 kello on 21:04 »
^
Hjuva perustelu !

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:26.04.2024 kello on 11:09
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Nimimerkin valinta
« Vastaus #4 : 10.03.2013 kello on 21:07 »
Voisin sanoa että muut valitsivat nimimerkkini,

Sama täällä.  ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:44
  • Kulkija
Vs: Nimimerkin valinta
« Vastaus #5 : 10.03.2013 kello on 21:10 »
Näin on minullekin käynyt, mutta ei täällä.

Mut tunnetaan ihan naamakkainkin tietyissä piireissä Alanina, vaikka se ei oikea etunimi olekaan. Nettilähtöinen siis kuitenkin.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:13.04.2024 kello on 17:42
Vs: Nimimerkin valinta
« Vastaus #6 : 10.03.2013 kello on 21:32 »
En pääse siitä mihinkään, mutta minusta olsi niiin paljon mukavampaa keskustella täällä ihmisten kanssa, joilla olisi ihan oikea nimi!  En kertakaikkiaan ymmärrä mikä nimimerkkien taakse kätkeytymisen pointti on. Entäpä jos tapaan jonkun teistä kasvotusten jossain, olettaen että tunnistamme toisemme, niin oletteko silloinkin turhan höpöttäjiä ja kahta en vaihda-tyyppejä ja ysiysejä jne..EIKÄ tämä ole nyt ketään erityisesti osoittelevaa!

Itse olen semmoinen ihminen, että olen minä missä vain. Sama Kaarina kesät talvet :)


t.Kaarina

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:16.07.2023 kello on 14:11
  • 1299XX
Vs: Nimimerkin valinta
« Vastaus #7 : 10.03.2013 kello on 21:37 »
En pääse siitä mihinkään, mutta minusta olsi niiin paljon mukavampaa keskustella täällä ihmisten kanssa, joilla olisi ihan oikea nimi!  En kertakaikkiaan ymmärrä mikä nimimerkkien taakse kätkeytymisen pointti on. Entäpä jos tapaan jonkun teistä kasvotusten jossain, olettaen että tunnistamme toisemme, niin oletteko silloinkin turhan höpöttäjiä ja kahta en vaihda-tyyppejä ja ysiysejä jne..EIKÄ tämä ole nyt ketään erityisesti osoittelevaa!

Itse olen semmoinen ihminen, että olen minä missä vain. Sama Kaarina kesät talvet :)


t.Kaarina

Kyllä mua huudellaan ainakin Ipsuna  ;D Ja koska mun vanha sähköpostiosoitekin on ipsu, niin mua on mm. vanhempainyhdistyks en kokouksessa puhuteltu Ipsuna.

Nimimerkkini oli joskus netissä ensin kahdenipananäiti ja myöhemmin kolmenipananäiti, mutta koska niitä ei kukaan chattaillessa jaksanut kirjottaa, niin joku näppärästi lyhensi sen Ipsuksi. Siihen se on sitten jääny, eikä oo esim lähelläkään mun oikeaa nimeä :)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:26.04.2024 kello on 10:14
  • Eipä hetkauta, kuljen vain.
    • Blogi
Vs: Nimimerkin valinta
« Vastaus #8 : 10.03.2013 kello on 21:37 »
Niin Kaarina, asia varmaan puhuttaa jatkossa.  Täälläkin !  Miksi siis ei omalle nimelle(toki sallittu on)!  ;)

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:00
  • Epsoo
Vs: Nimimerkin valinta
« Vastaus #9 : 10.03.2013 kello on 21:38 »
En pääse siitä mihinkään, mutta minusta olsi niiin paljon mukavampaa keskustella täällä ihmisten kanssa, joilla olisi ihan oikea nimi!

Olisko parempi että nimimerkkinä olisi "Pera" tai "Jonne" tjsp? Mitä eroa noissa olisi nykyisiin nimimerkkeihin?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:44
  • Kulkija
Vs: Nimimerkin valinta
« Vastaus #10 : 10.03.2013 kello on 21:38 »
En kertakaikkiaan ymmärrä mikä nimimerkkien taakse kätkeytymisen pointti on.

Se, että haluaa pitää nettipalstan ja oikean elämän erillään. Jokaisella nimimerkkiä käyttävällä on siihen varmasti omat syynsä, toiset taas haluavat esiintyäkin nimellään tai tuovat sen julki nimimerkin takaa tavalla tai toisella.

Itse saa ihan vapaasti valita, kummalla tavalla asian hoitaa.

Vuosien saatossa melko moneen kertaan käsitelty aihe...

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:00
  • Epsoo
Vs: Nimimerkin valinta
« Vastaus #11 : 10.03.2013 kello on 21:39 »
Miksi siis ei omalle nimelle(toki sallittu on)!  ;)

Kyllä täällä saa käyttää omaa nimeään jos haluaa. Täysi vapaus valita.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:26.04.2024 kello on 10:14
  • Eipä hetkauta, kuljen vain.
    • Blogi
Vs: Nimimerkin valinta
« Vastaus #12 : 10.03.2013 kello on 21:41 »
No joo, 99, sitä juuri yritin sanoa, en vain osannut! ;D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:26.04.2024 kello on 10:14
  • Eipä hetkauta, kuljen vain.
    • Blogi
Vs: Nimimerkin valinta
« Vastaus #13 : 10.03.2013 kello on 21:46 »
No hittolainen, olen nyt sitten aktiivinen aloituksessani tavoistani poiketen ja listaan tässä nimimerkkejä.

Monia aika kuvaavia.

  • Vieras
  • Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #14 : 10.03.2013 kello on 21:55 »
    Soleil- nimellä on tällainen tarina, jota käytän aika monessa jutussa.

    Minun elämääni on aina kuuluneet kissa tai kissat. Meillä oli yksi epäsosiaalinen löytökodin kisu, joka ei hyväksynyt muita kissoja ja niin jouduin monta vuotta vain haaveilemaan koiramaisesta rotukissasta. Soleil on yksi nimi ensimmäiseni rotukissan neljästä virallisesta nimestä ja häntä myös kutsutaan tällä nimellä. Tuo Soleil nimi tulee olemaan koko elämäni minulle kissahöpsylle tärkeä nimi ja kuvanikin on Soleilin kuva.  :)

    Ja viellä lisänä kun olen positiivinen ja aurinkoinen ihminen niin Soleil on minulle oikein hyvä nimi.
    Jopas tämä nyt meni höpöksi höpinäksi.  :laugh: